Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg melde hende for svindel til SKAT?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ma92bj:
Samtidig, kan jeg risikere at firmaet går konkurs, inden min retssag er ovre, og så står jeg, uden de penge jeg har arbejdet for. Jeg er også nervøs for, om hvis jeg melder hende, hvad der vil ske med mig? Vil hun opsøge mig? vil hendes venner, familie? 

Enig med Jan i at det er en svag fagforening, som du har. En konkursbegæring vil være det tunge skyts - og du stilles ikke dårligere ved en konkurs end nu. Din løn er sikret via lønmodtagerne garantifond.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:32

Henrik Koudahl:
Enig med Jan i at det er en svag fagforening, som du har. En konkursbegæring vil være det tunge skyts - og du stilles ikke dårligere ved en konkurs end nu. Din løn er sikret via lønmodtagerne garantifond.

også helt enig. Jeg vil bare tillægge, at du ikke skal anmelde til skat, uden din fagforening - hvis den kan mande sig op, har sagt god for det i situationen. Ikke at der er direkte sammenhæng, men hvis deres skattesnyd går ud over andre ansatte - så kunne fagforeningen ha et synspunkt også

Jeg forstår at du er bange for hvad de vil gøre hvis du anmelder, og kan ikke overskue om du kan gøre det anonymt, men gør det ikke i vrede over din behandling, men kun hvis du ærligt mener det er forkert og skader en masse andre mennesker. 

Din fagforening må tage sig sammen - hvis alt er ret beskrevet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:43
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:

Enig igen herfra

Det kan kun dreje sig om Krifa - som er så gul, at de gør alt for ikke at skulle bruge penge på medlemmernes sager

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 19:59

Meld hende til skat, fordi det er undergravende for vores system og fordi det er unfair markedsvilkår- ikke for hævn og had

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 14:29

Deleuran:

Det kan kun dreje sig om Krifa - som er så gul, at de gør alt for ikke at skulle bruge penge på medlemmernes sager

Noget du kan dokumentere ?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 16:24

Fru Hartmann:
Noget du kan dokumentere ?

Tja - ikke med links osv. (orker ikke at researche) men ud fra egne erfaringer igennem tiden, hvor jeg har været medlem af den fagforening.

Vi havde nogle sager med et par firmaer, og hvor jeg var tillidsmand (krifa), lad os bare sige det var op ad bakke mht. bistand som kostede fagforeningen tid og penge.

Jeg er klar over min udmelding er kontroversiel, og den står udelukkende for min egen regning, udfra mine egne erfaringer, og oplevelserne er da også af ældre dato, så tingene kan have ændret sig...

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:53
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Deleuran:

Min første tanke var også "gul"! Har selv været i mange fagforeninger i mit liv, dog ikke gule! men de har altid taget sig godt og hurtigt af de sager, der har været.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:07

Når i nu skal diskutere det, så er det faktisk HK. 

Her er deres forklaring: For at vi skal kunne bruge en konkursbegæring til noget, er forudsætningen at vi har et krav at rejse. Det har vi ikke lige nu, vi har en påstand som vi beder en domstol tage stilling til, og får vi medhold der og virksomheden fortsat ikke betaler, så kan vi konkursbegære virksomheden ikke før.

Det syntes jeg lyder meget fornuftigt, jeg har ihvertfald ike været utilfreds med hk :)

Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 21:08

Din tidligere arbejdsgiver har snablen nede i fælleskassen som mange andre.

Men det er fælleskassen der har stablet hele vores system på benene.

Så hvis vi ikke mener at med systemet skal fortsætte og vi gerne vil betale alt selv.

Så skal de bare forsat have lov til at have snablen nede i fælleskassen.

få dine gryn og anmeld personen. For ellers bliver de bare "taget" igen.

Mvh

Frederik som glædeligt betaler til fælleskassen.

Fra Ishøj
Tilmeldt 24. Mar 12
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 21:21

Jeg må tilslutte mig de andre...den tumpe af en chef du har haft, skal have hovedet på blokken og kappes i to.

Hvis vi kørte vores vagtfirma sådan, ville vi få utilfredse medarbejdere og det ville resulterer i lav arbejdsmoral og koste kunder i sidste ende. Plus vi ville have en storm af fagforenings sager, hvilket ihvertfald ikke gavner forretningen i det lange løb.

Sådanne metoder de bruger i det firma, kan kun koste for dem selv i sidste ende...det er jeg sikker på!

Tro på dig selv og gør det som føles rigtigt, så går det nok alt sammen...

Og hvis du føler at du skal skubbe lidt bevismaterialer imod SKAT´s hoveddør...så må du jo gøre det...Så flænser de resten af problemet.

Og det med Lønmodtagerens Garantifond er helt korrekt...du får dækket alt i tilfælde af en konkurs fra din tidligere arbejdsgiver...men det ved din fagforening alt om. Bare ikke km penge....de er tabt desværre.

God vind og held og lykke med nedskydningen..!

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)