Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg melde hende for svindel til SKAT?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer. 

Jeg har før skrevet herinde, om en sag fra min tidligere arbejdsgiver, hvor i fik bakket mig op til at gå til fagforeningen. 

Efter hun har bedst om udsættelse 2 gange nu, er der endelig kommet noget fra hendes advokat. Men sagen trækker ud, jeg har ikke set skyggen af resterende løn, feriepenge, løn i opsigelsesperioden og nu påstår de endda, at jeg ikke blev fyret men bortvist, til trods for jeg aldrig har hørt det ord været nævnt af hende før. 

Jeg har gjort en masse godt for hendes firma, tilmed arbejdet gratis og fundet mig i rigtig mange grimme situationer. 

Derudover har jeg kendskab til svindel med skat, fakturanumre, ansatte uden papirere osv. 

Jo længere tid den her retsag tager, jo mere bitter og indebrændt bliver jeg over hendes firma. For det er ikke kun mig, hun har behandlet sådan her, jeg var bare heldig at være med i en fagforening. Hun har ansatte ansat til en skodløn, fyrer folk på stribe så snart de er det mindste utilfredse, uden at tage hensyn til deres rettigheder, udnytter folks uvidenhed og snakker grimt og nedladende til dem, som om de ikke var noget værd.

Jeg har mest af alt lyst til at melde firmaet til skat, for skattesvindel, for jeg ved at firmaet er under vækst, men det handler ikke kun om de økonomiske ting, det handler også om, jeg ser hvor mange der bliver dårligt behandlet af hende som ansatte.

Samtidig, kan jeg risikere at firmaet går konkurs, inden min retssag er ovre, og så står jeg, uden de penge jeg har arbejdet for. Jeg er også nervøs for, om hvis jeg melder hende, hvad der vil ske med mig? Vil hun opsøge mig? vil hendes venner, familie? 

Jeg har brug for nogle gode råd! Skal jeg lade sagen om skattesvindel ligge? Vi snakker omkring 300.000 - 500.000 kr der ikke bliver indberettiget om året. Hvad ville du gøre i min situation? 


Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ma92bj:
Efter hun har bedst om udsættelse 2 gange nu, er der endelig kommet noget fra hendes advokat. Men sagen trækker ud, jeg har ikke set skyggen af resterende løn, feriepenge, løn i opsigelsesperioden og nu påstår de endda, at jeg ikke blev fyret men bortvist, til trods for jeg aldrig har hørt det ord været nævnt af hende før. 

Du har en svag fagforening.

De skal blot informere advokaten om, at såfremt løn + feriepenge + manglende honorering for optjente timer ud over normal arbejdstid ikke er afregnet inden 10 dage fra dato, så indleveres der en konkurs mod virksomheden.

Det er ikke forbudt at behandle sine medarbejdere som du skriver, men dem af os der vilhave succes, behandler ikke vore medarbejdere sådan, heller ikke selvom de med deres overenskomstmæssige krav har en dagsløn der koster mindre end 2 kopper kaffe på café i DK.

Jeg ved ikke om de fiks fakserier du har kendskab til sorterer under skattesvindel, det er nok noget Skat afgør ved en gennemgang. Såfremt du ønsker at anmelde kan du vel gøre det anonymt. Konsekvenserne er rene gætterier.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har vel modtaget opsigelsen på skrift?

Hvis du er vidende om at der bevidst bliver svindlet bør du melde det.

Det er i alles interesse at sådan en bliver stoppet.

 

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan. 

De har sendt en stævning, er det det samme, eller er det mig der taget fejl?
Den lange tid, skyldes først og fremmest at fagforeningen har sendt adskillige advarselsbreve, inden sstævningen blev sendt afsted, nu er der forskellige processer i retsystemtet vi skal i gennem, og herefter er der en ventetid på 6-8 måneder, før man kan komme i retten.

Jeg har opsigelsen på skrift ja, samt en masse andre beviser. 

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke i tvivl om, at du selvfølgelig skal fortsætte sagen mod din tidligere arbejdsgiver, for at få dine penge. 

Med hensyn til at melde til SKAT, så er jeg mere i tvivl. Jeg står selv i en lignende situation. Jeg hjalp en af mine gamle venner med hans projekt, som på det tidspunkt gav omkring 2.000 kr. i overskud per måned. Jeg fik en ide til, hvordan han kunne vende hans projekt og brugte en måned på at tænke alle detaljer igennem sammen med ham, fordi vi havde talt om vi skulle være partnere. 

Efterfølgende har denne "ven" så tjent mellem mellem 50-250.000 kr. per måned (hver måned i overskud) på det som blev implemeteret på baggrund af min strategi. Penge jeg aldrig har set en krone af. 

Jeg er vidende om, at han ikke har betalt skat eller i givet fald meget lidt. Måden hans snyd er sket på er, at det er en egyptisk partner, som løser de opgaver han får ind. Kunderne handler med det egyptiske firma, som så overfører pengene til en konto hos Egyptens største bank i min "vens" fars oprindelige arabiske navn (som ikke er kendt af de danske myndigheder). Min "ven" har så et mastercard (i hans fars arabiske navn), som han hæver penge på i Danmark fra denne konto. 

Skal jeg vælge at gå til SKAT med min viden eller skal jeg bare glemme sagen, fordi det er en gammel "ven"? 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til dit ønske om at få udbetalt dit tilgodehavende som du selvfølgelig har krav på, så skal du nok genoverveje at melde til SKAT, da deres mellemværende så vidt jeg ved vil komme før dit i en eventuel konkurs og ellers også i andre inkasso situationer.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

Med hensyn til dit ønske om at få udbetalt dit tilgodehavende som du selvfølgelig har krav på, så skal du nok genoverveje at melde til SKAT, da deres mellemværende så vidt jeg ved vil komme før dit i en eventuel konkurs og ellers også i andre inkasso situationer.

Det var en gammel ven, så jeg fik ikke noget på skrift. Vi havde en kontrakt liggende, som ikke blev underskrevet. Så det vil være en lang vej op ad bakke for mig at bevise noget som helst. Hvis han desuden ikke har svaret SKAT, så kan jeg godt få 50%, men hvis det er af ingenting, så er det vist ikke meget. 

Jeg har bare lyst til at lære ham, at han ikke skal være fribytter hele sit liv men begynde at opføre sig ordenligt. Men så er jeg alligevel i tvivl, fordi jeg egentlig ikke har lyst til at stikke nogen - heller ikke en "ven" der tog røven på mig. 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bevæggrundene for at melde nogen til SKAT, bør ikke ligge i et ønske om hævntørst.

Kæmp din egen kamp, og brug ventetiden, indtil sagen kommer for retten, til at komme videre med dit liv.

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ikke hævntørst, det ønsket om at flere ikke skal stå i samme situation som mig. 

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Espresso:

Bevæggrundene for at melde nogen til SKAT, bør ikke ligge i et ønske om hævntørst.

Kæmp din egen kamp, og brug ventetiden, indtil sagen kommer for retten, til at komme videre med dit liv.

Det er vel lidt simplificeret, det du skriver. 

1. Man ønsker, at det ikke skal ske for andre

2. Man ønsker, at leve i et samfund hvor alle betaler deres og der ikke er fribyttere som resten skal betale for

3. Hævn kan være legitimt. Det er samme motiv, når vi sætter folk i fængsel. 

Det negative er, at man ikke ønsker at være en sladrehank. Men hvornår skal man fortælle og hvornår skal man ikke? 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)