Hej med dig.
Jeg vil gerne fortælle dig en historie om Henrik. Han er iværksætter og passioneret omkring sin virksomhed lige som dig.
Udfordringen
Henrik, som ejer firmaet Saving Lives, stod overfor en udfordring. Han ville gerne øge fokus på sin virksomhed, og han var fast besluttet på, at det skulle være en videokampagne som appelerer til folks følelser og dårlige samvittighed. "Men videokampagner koster jo en formue at få lavet?" tænkte han.
Beslutningen
Henrik havde et stramt budget, derfor spurgte han rundt på amino for at finde iværksættere som kunne producere hans videoer billigere end de store reklamebureauer.
Han fik kontakt med os (Wave ad), og var til at starte med lidt skeptisk overfor vores virksomhed (Forståeligt nok, da vi er unge iværksættere uden det helt store CV).
Men Henrik fandt hurtigt ud af hvor passionerede vi var omkring vores arbejde. Vi tilbød priser til under halvdelen af hvad vores konkurrenter kunne tilbyde, for hvordan skulle vi ellers få chancen for at vise hvad vi kunne?
Da vi ikke havde mange referencer forsikrede vi Henrik om, at han ville få "tilfredshed, eller pengene tilbage".
Vi aftalte at holde et uforpligtende møde med Henrik, hvor vi så på det manuskript han selv havde skrevet, og blev enige om at gå i gang med projektet.
Udførsel
Når det handler om at producere en video, synes folk at det er spændende, og mange er villige til at hjælpe til, skuespillere, locations og speak er ikke nødvendigvis en udgift.
For at gøre produktionen så billig som muligt, blev vi enige om at filme alle tre reklamefilm på én dag.
Vi stod tidligt op en lørdag morgen, pakkede bilen med diverse lysopsætninger, og andet udstyr til produktionen. Locations kostede ikke en krone, fordi vi filmede på følgende steder:
Skuespillere er ofte villige til at arbejde gratis for at få erfaring og noget at putte på deres CV, så vi fik fat i omkring 15 skuespillere som ville medvirke i produktionen.
Klokken 1 om natten fik vi os en øl på en bar, i nærheden af vores sidste location. En lang, men god dag med optagelser var overstået, og det skulle fejres :)
Nicolas Bro viste interesse for projektet, og støttede den gode sag ved at indspille gratis speak de tre reklamefilm.
Resultat
For et fire cifret beløb kunne Henrik med et smil, nyde hans reklamekampagne til en reception i Ballerup Biograf.
Nu har han tre videoer, som er blevet delt og delt på sociale medier. Videoerne kan også gavne hans hjemmeside, med troværdighed og give de besøgende en personlig velkomst, som folk husker, når de skal bruge førstehjælpsudstyr og undervisning.
Om os
Siden vi lavede videoerne for Henrik har vores virksomhed været igennem en stor process. Vi har besluttet os for at gå fuldtid, da vi har for travlt til at kunne have andet ved siden af. Vi har fået os et studie hvor vi kan arbejde og lave optagelser med greenscreen, købt yderligere udstyr, og vigtigst af alt: læst en masse bøger, så vi kan udføre vores arbejde på baggrund af videnskabelige undersøgelser og erfaringer fra folk i branchen.
Vi har specielle videoproduktionstilbud i 2012, med formål at få bygget referencer op hos mindre / mellemstore virksomheder før vi kaster os over større projekter.
Priserne kan du finde på vores hjemmeside.
Det færdige resultat, filmene som de blev vist i biografen kan ses her:
|
Super godt indlæg og historie! Gode videoer i har fået lavet jer, man kan nå meget på 1 dag, med de rigtige mennesker. :) Det er i hvert fald flot klaret!!
Jeg bruger også videoer til markedsføring, de er dog ikke så professionelle som jeres 3 videoer der, men de koster 0,- at lave, hvilket er sådan en dejlig pris!