Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Informtioner om at betale skat og lave momsregnskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Brønderslev
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg står her og skal snart igang med at sætte mig ind i og betale skat og lave momsregnskab da jeg er godt på vej imod at blive cvr-registreret, men kortene er sådan at jeg er en klaphat til det, det er meget lidt viden jeg har om det så det vil være en stor hjælp vis nogen af jer kunne fortælle mig lidt, eller henvise til en side jeg kan læse om det.

Sådan nogen svar jeg søger mest er:

1) Hvornår jeg skal betale skat?

2) Hvordan betaler jeg skat?

3) Hvor meget skal jeg betale i skat?

Hvordan jeg laver et momsregnskab tror jeg at jeg har fundet en smule om inde på skat.dk men hvis i skulle have nogen ''gode fif'' el. lign. vil jeg meget gerne have dem. Jeg kunne intet finde om hvordan, hvornår og hvor meget jeg skal betale i skat inde på skat.dk

På forhånd tak, og god sommer!

Fra Slagelse
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 01:55

Samme problem her. Jeg ved at SKAT holder kurser om lige netop de emner. Det gør de i næste måned. Det kunne være du skulle tilmelde dig sådan et ? De er gratis. 3 timers kursus.

Fra Grindsted
Tilmeldt 13. Aug 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 04:20

Jeg har selv oprettet nogle tråde omkring det, uden det store respons, men har fundet ud af at SKAT - som Fknight siger - afholder kurser omkring alt det. Du kan læse mere om kurserne og tilmelde dig her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=316665&iID=12386

Fra Brønderslev
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 04:50

Mange tak. Jeg har været på et informationsmøde engang i 5 timer hvor der var meget få emner der havde relavans for mig. Men det kan være jeg skal kigge på det kursus der. Mange tak!

Fra Grindsted
Tilmeldt 13. Aug 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 04:56

Quote fra programmet:

Når du starter egen virksomhed, skal du sætte dig ind i mange nye ting. Du skal træffe mange beslutninger for at komme godt i gang. Har du fx tænkt på:

• Hvad du gør med forskudsregistrering/skattekort?
  • Hvad du skal beregne moms af?
  • Hvad du må trække fra?
  • Hvad du skal føre af regnskab?
  • Hvordan du indberetter moms og lønsumsafgift?
  • Hvordan og hvornår du skal betale momsen?
  • Hvordan og hvornår du skal indsende selvangivelsen?
  • Hvordan du bruger www.skat.dk?

Jeg kan dog se at jeg har sendt dig et link til deres kurser i Region Syddanmark, men de findes over hele landet. Du kan finde det for de andre region ved at google "skat kursus".

Held og lykke med iværksætteriet! Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)