Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spiser du nok hvidløg?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 04:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil S:

Adnan:
Der spises meget hvidløg fea det land jeg stammer fra og jeg kan røbe folk der har de sygdom i stort tal, som artiklen siger hvidløgen dæmper/forebygger.

Dagligt?

Ja, hvidløg i sig selv er jo ikke noget vidundermiddel. I flere af de lande hvor man spiser hvidløg til mange måltider har man det til gengæld med at stege alting, hvilket bestemt ikke gør noget godt for sundheden, og hvidløget opvejer ikke på den måde alt andet usundt man gør.

De ting der kan siges om hvidløg kan i øvrigt også siges om flere andre grøntsager og urter.

Dermed ikke sagt hvidløg ikke er godt, for det er det bestemt, jeg spiser det selv næsten hver dag (fordi jeg synes det smager godt) sammen med broccoli og ofte også blomkål, men sundhed kommer på ingen måde fra en enkelt ting.

Den ting der nok virker bedst imod alt det der skrives om på den side og meget mere til er motion, hvis vi virkelig skal tale om et vidundermiddel der alene kan forbedre sundheden.

Sundhed er generelt, efter min mening, variationen af de sunde ting.

I stedet for at fokusere på hvidløg, skulle du fokusere på variationen i stedet. Bliv ved med at spis hvidløg, men brug lidt ingefær i maden også. Skift et par af de daglige kopper kaffe ud med grøn te, hæld lidt olivenolie oven på de let kogte grøntsager til aften, osv osv. Ikke at jeg selv gør alle mulige sunde ting, jeg prøver blot at illustrere at variation er langt vigtigere end blot at spise hvidløg hver dag.

Tilmeldt 21. Jun 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:50

Jeg ved ikke, om hvidløg ligefrem er et vidundermiddel, men det har altid været kendt, at de er gode mod forkølelse og influenza - og ikke mindst vampyrer!

Spar penge med solceller

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 15:31

Taeus:

Kære Emil 

Hvor finder du dokumentation for at hvidløg skulle virke mod HIV? 

Mvh. Mathias 

Hej Taeus det virker ikke mod HIV direkte men det indeholder et kemikalie der hedder allisin som dræber de "dårlige" bakterier. Ergo så kan man måske forlænge livet lidt hvis man har HIV. Fordi HIV i sig selv er ingen dødelig sygdom, det er enten kræft, beta-amyloid plagger i hjernen eller bakterier der slår folk ihjel :-(

EDIT: hvidløg indeholder kun allisin hvis det dyrkes rigtigt :-)

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)