Den er god nok egenkapitalen er der hvor man arbejder med privat in/ud men det er rart at have en konto der så under egenkapital opretter du en konto "privat hævet" og en "privat indskudt"
Godt godt, men som jeg har lært det, kan man ikke direkte hæve af egenkapitalen eller kontoer der under, da beløbet først bør overføres til kassekontoen eller bankkontoen. Ved nærmer efter tanke kan jeg, dog ikke se noget galt i din metode kun det, at den strider mod det jeg har lært, at man inden da overføre beløber til enten kassen- eller bankkontoen, hvorfra alle betalinger foregår fra.
Jeg er ikke uddannet revisor eller lign. har bare endelig blot selvlært mig det genmen 100 timers læsning og øvelser, så det kan sagtens være du har ret.
I dette tilfælde er der jo ingen betaling da varene er indkøbt på et tidligere tidspunkt og betalt via ande konto nemlig din private konto. Derfor skal du når du vil have disse vare ind i regnskabet bogføre dem som debit varelager og kredit egenkapital - altså privat indskudt.
Billys´Billing kan du selv oprette konti i dette system?
Selv bruger jeg FREEWARE - WinFinans Small Business - til egen og kunders opgaver!