Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har købt vare til mit firma gennem min private bankkonto, hvordan bogføres dette?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har for en månedes tid siden købt nogle vare hjem til min virksomhed. Varende blev betalt via min private bankkonto og ikke min virksomhed bankkonto, som de burde. Dog er jeg, da kommet i tvivl omkring, hvordan dette bogføres? 

Måden jeg har tænkt mig at bogføre det på, vil foregå således:

Bilag 1. 

Overførelse fra egerns private bankkonto til virksomhedens bankkonto.

Bilag 2. 

Betaling for varende til leverandøren. Betalt via. virksomhedens bankkonto.

Mit problem er, at jeg ikke kan bevise at der har været hverkent et bilag 1 eller 2, hvilket ikke er ordenligt regnskabsskik.

Er det i orden at bogføre det således, eller skal det gøres på en anden måde og i såflad, hvilken anden måde? 

På forhånd, tak for hjælpen

Mvh. Anders 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 20:08

Hej Anders,

Sådan kan du godt gøre det som du beskriver - bilaget bliver jo bare dit udgiftsbilag!

Du kunne også gøre ved at bogføre dit varekøb som normalt og modpostere på konto for privat indskudt! 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 20:23

john sommer:

Sådan kan du godt gøre det som du beskriver - bilaget bliver jo bare dit udgiftsbilag!

Du kunne også gøre ved at bogføre dit varekøb som normalt og modpostere på konto for privat indskudt! 

Okay så, hvis jeg gør det på den måde som jeg beskrev er mine dokumentationen for mine bilag blot kontoudskriften fra min private bankkonto? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:00

Hvis din bankkonto er det eneste du har - ja så er det som du var inde på ikke god bogføringsskik.

Om man vil bruge den eller ikke er nok individuelt - men kan du ikke få bilag fra ham der har solgt dig varen?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 21:25

Hej Cookie

Cookie:
Om man vil bruge den eller ikke er nok individuelt - men kan du ikke få bilag fra ham der har solgt dig varen?

Jeg har bilaget fra min leverandør, men der fremgår ikke, hvilken konto betalingen er kommet fra, kun adressen.

Tror jeg vil anvende idéen som John kom med "Du kunne også gøre ved at bogføre dit varekøb som normalt og modpostere på konto for privat indskudt!"

Som jeg har forstået således:

Varekøb: debiteres med kostprisen

Privatforbrug: krediteres med kostprisen

Mvh. Anders 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:28

Brug bestemt bilaget fra leverandøren - det vil jo passe med varen og med prisen  så det er fint

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 21:42

Jeg er klar over, at det du siger er den rigtige måde, men forstår ikke helt, hvordan det skal bogføres, da jeg har betalt for varerne via min private bankkonto og ikke virksomhedens bankkonto.

Skal jeg blot debitere varekøb og kreditere privatkontoen? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20

John Sommers måde er fin -  bogføre dit varekøb som normalt og modpostere på konto for privat indskudt!  Bilaget er det fra din leverandør

Så får du udgiften debet driften varekøb - og kredit status - konto for privat indskud

----------------------------------------------------------------

Det private indskud kan du så nu eller samlet senere -

udbetale/overføre skattefrit (du har jo skattet af det da det kom fra private penge) fra firmakonto til din privat konto og bogføre:

debet status konto for privatindskud og -

kredit bank firmakonto -

når du flytter penge fra firmakontoen til din egen privatkonto - og bruge overførslen som bilag

vh

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 01:09

Hej Anders,

Ja det er ok - men husk at bilaget som john nævner det er din dokumentation for dit varekøb og det er det du skal lægge i regnskabet som dokumentation for din postering! 

Anders_bp:
Skal jeg blot debitere varekøb og kreditere privatkontoen? 

Så Anders er den der nu?

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 9. Sep 11
Skrevet kl. 09:51

john sommer:
Så Anders er den der nu?

Jae tildeles, men privatkontoen i snakker er det en aktiv eller en passiv i balancen, går nemlig ud fra i mener egenkapitalen eller privatforbruget der begge kan fungere som indskud, blåt ved at regne den ene og den anden vej. Men hvilken mener i det er? Tror nemlig jeg misforstår noget?

mvh. Anders

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)