Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sørger man for at få bannere vist på Mac-devices

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er medejer af en hjemmeside med omkring 1,5 millioner sidevisninger om måneden og vores primære indtægtskilde er bannerannoncering, vi kan dog se at andelen af brugere der tilgår vores side via iPhones og iPads er støt stigende (pt. omkring 15%).

Det betyder jo, at vi har problemer med flash-bannere i forhold til hvor mange visninger vi kan levere. Det jeg er lidt i tvivl om, er hvordan man rent teknisk sørger for at der er et back-up banner der bliver vist, i fald det er folk der ser vores site via førnævnte devices. Er det noget der skal indarbejdes i flashen, eller er det noget vi i vores system skal sætte op.

Er der nogen der har erfaring med dette og kan rådgive mig omkring hvordan vi kan gribe det an?

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Jens Petersen

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København N
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Tak for hurtigt svar.

Nu vil jeg ikke vinde nogle priser for mine tekniske evner, så bliver nok nødt til at spørge lidt dumt i forhold til det her.

Det der beskrives her, er en kode man ligger ind i selve flashen, eller hvordan fungerer det? For det handler også om, for vores vedkommende, om det er os selv der skal indsætte det, eller om det er noget vi skal bede de folk der leverer bannere til os om at gøre.

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du lægger kode ind på den side, der indeholder flashen. Der skal ikke ændres noget i selve flashen. Personligt bruger jeg swfobject, som har været den bedste metode til at embedde flash på html-sider med i mange år. Uanset, hvilken enhed, som brugeren benytter, så kan der med swfobject blive vist et alternativt indhold, hvis enheden ikke understøtter flash. Samme princip har jeg brugt til søgemaskineoptimering til flashindhold.

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens,

Det skal indsættes i den kode, der genererer html'en til den enkelte side. Det som der sker er, at koden:

1) Tjekker om den besøgende er på f.eks. en iphone eller ipad

2) Hvis NEJ til ovenstående, så vises den side med flashbanneret, der plejer at blive vist.

3) Hvis JA til ovenstående, så vises der et tilpasset indhold.

I dit tilfælde kan du så vælge et almindeligt billede-banner, et javascript baseret banner eller google adsense i stedet for det flash banner, der ellers vises. Det skal du få din programmør til at lave. Det kan være lidt kompliceret, hvis der er forskellige bannere på forskellige sider, og derfor vil der nok skulle laves en funktion til at styre det mere overordnet end på den enkelte side.

Venlig Hilsen

Allan

Fra København N
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, jeg må prøve mig frem med jeres råd.

Når jeg så ligger den kode ind på siden, så vil den vurdere om de besøgende kommer fra iPads og iPhones og i tilfælde af at de gør dette, så vil den vise alternativt indhold der hvor jeg har defineret det. Men det alternative indhold skal jeg vel også have? Hvilket vil sige at jeg skal have dem der leverer flash-bannere til at sende alternativer.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)