Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg mere tilbyde i min blog-app?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Godaften, vikinger.

Jeg har udviklet en meget simpel app til min blog Halfdantimm.dk, hvor jeg skriver blogindlæg primært om SEO, linkbuilding & mit forsøg på at skabe en passiv indtægt. App'en er udviklet til Android og findes altså kun til Google Play Market lige i øjeblikket. Den er udviklet ved hjælp af MakeMeDroid.

Lige nu kan applikationen følgende:

• Indbygget RSS-reader, der læser feed'et fra min blog, så man kan læse indlæggende og kommentere
  • Indlæser min Twitter-profil, så man kan følge mig og svare på tweets
  • Direkte knap til at skrive en mail
  • En hurtig lille tekst om mig
Med andre ord er der ikke særligt mange grunde til at downloade app'en. ;-)

Jeg har snakket med en enkelt ven om emnet, og jeg fandt frem til følgende: Hvis jeg vil tilbyde noget eksklusivt på min app, et rigtigt incitament til at downloade den, ville det kræve, at jeg skulle udelade selvsamme på min blog. Jeg kan simpelthen ikke finde frem til noget, der kun vil fungere på en touchskærmsvenlig applikation og ikke på selve bloggen. Det ville altså ikke komme majoriteten til gode.

Derfor kan en af jer måske hjælpe mig videre:

Hvordan kan jeg gøre min app mere tiltrækkende at downloade? Hvad kan jeg mere tilbyde, hvad kan jeg gøre for at du som almindeligt webinteresseret ville have lyst til at downloade den?

Applikationen kan downloades her: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.makemedroid.key3f745560 (ikonet driller og ser ikke sådan ud, når den er downloadet).

Alle forslag modtages med kyshånd! :-)

God aften!

/Halfdan 

Hurtig note: Aminos formattering virker ikke på min Chromebook. Jeg beklager!

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 03:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er jeg iPhone bruger, så kan ikke drage nytte af det du måtte finde på...endnu ihvertfald...så håber da ikke at du fjerner noget fra din virkelig gode blog !!

Nu eksperimenterede du jo en smule med video. Så det var da oplagt at gøre det muligt at se dine videoer direkte fra App'en også. 

Ellers ved jeg sørme ikke, hvis det skulle være noget eksklusivt. Månedens eller ugens linkbuilding tip måske? Så sørger du jo for at folk jævnligt bruger din app for at se dette tip :) Især hvis du kan lave det, så man kun kan se det aktuelle tip...

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 07:54

Jeg tror ikke på apps til blogs. Mobilt website måske, og bedst et responsive design.

Men - nu du spørger:
- seo værktøj til mobilen .. Gem ord du tænker på i toget, klik på knap hvor programmet finder antal søgninger samt konkurrence (feks seomoz api)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Maribo
Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 08:33

Nu sidder jeg "desværre" også med en iPhone, så jeg har ikke muligheden for at se app'en og hvordan den fungerer.

Som nævnt i et andet svar, så synes jeg heller ikke du skal udelade noget fra din blog. Det ser ud til du har faste læsere, der kommenterer godt på dit indhold, så de skal ikke snydes for dine indlæg. Skulle det være, så kunne du teste det af ved at lave ét eksklusivt indlæg kun til app'en, opfordre dine læsere på din blog om at der er noget at hente ved at downloade din app, og måle på om det har nogen effekt. Hvis det har, så gør det igen. Har det ikke, så er det måske ikke vejen at gå med decideret eksklusivt indhold kun til din app.

Skulle jeg komme med et lille indspark til funktioner, så skulle det være muligheden for at dele dit indhold på andre medier (Twitter, Google+, Facebook osv.). At dele indhold er oftest den hurtigste vej til at erobre nye læsere.

Blogger online markedsføring, usability, e-commerce og sociale medier. Manager for Danish UXPA.
www.bluebits.dk

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 13:27

Tak for de 3 rigtigt gode svar - det er et svært emne at komme med konstruktive svar på, så I skal have en stor tak for at forsøge (med succes)!

Jeg har taget forslagene til mig og vil overveje dem nøje. Det er i øvrigt godt at se, at I som jeg ser det som en ringe mulighed (udover en enkelt test for starters) at fjerne indhold fra websiden for at putte det på en mobil app. :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)