Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan: Momsregistrering af forening på webreg.dk?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig.

Jeg forsøger at momsregistrer foreningen Gate to Create.

Foreningenen er CVR registreret, som en frivillig forening. (http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=33995563)

Der står på Webreg.dk (hvad kan man på webreg.dk) at man skal kunne oprette moms for foreninger, men kan simpelthen ikke finde ud af det.

De links jeg har fundet giver mig en fejlbesked med at jeg ikke kan benytte virksomhedssystemet til at momsregistrere en forening.

Any help?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:50
Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 17:04

Problemet er at man ikke kan registrere en forening til moms igennem den "blanket" der. Der kan kun ændres stamdata på foreningen.

Det samtidig med at jeg får denne fejlmeddelse hvis jeg forsøger det igennem virk.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49

Handler det ikke om, at foreningen er registreret som frivillig forening og at en sådan, som der står i Henriks K´s link er karakteriseret ved at den ikke har tilsvar overfor det offentlige som ex moms - og derfor ikke kan registreres for moms? Der skal nok ske noget mere, for at den type forening kan momsregistreres, TROR JEG. 

Foreninger kan vist momsregistreres, men formålet skal så sikkert stemme med momskrav - ex forretningsmæssigt salg o.l. men det er kun TROR jeg. En opringning til skat eller erhvervsstyrelsen vil sikkert kunne opklare om i kan momsregistreres ud fra jeres formål

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21

Henrik Koudahl:
Mit link var nu en henvisning til en fejlmeddelse, der var gældende for den 17/7, som sagde at det ikke var muligt at lave registreringer online for foreninger, da de underliggende systeemer var ude af drift.

aha Embarrassed  -Frivillilge foreninger kan åbenbart så godt momsregistreres uanset formål - jeg troede det krævede lidt mere - men sorry

Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 23:20

Hej Henrik,

Ja det er jeg klar over, men forsøgte også før fejlmeddelsen var aktiv kl 17:00.

Det link du sender her er det jeg har forsøgt, men jeg kan umiddelbart ikke ændre på mine momsforhold.

Skal jeg have en bestemt adgang før jeg kan gøre det i denne blanket?

Umiddelbart virker et opkald til ERST også som den eneste udvej.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:24

når jeg mente der skulle mere til var det ud fra dette link: 

http://kontakt.eogs.dk/artikel/hvordan-bliver-en-frivillig-forening-moms-registreret/

hvor det virker som om man skal ha nyt CVR nr (og sikkert branche kode) hvis man som frivillig forening skal momsregistreres - her selv teksten i linket:

Hvordan bliver en frivillig forening moms-registreret?
ART-01123-M3N9F8
Beskrivelse
En frivillig forening er kendetegnet ved at være en forening, der ikke har nogen afgifts- eller oplysningspligt over for det offentlige. Oplysningspligt kan f.eks. være moms i de tilfælde, omsætning fra momspligtige varer eller ydelser overstiger 50.000 kr. årligt. Hvis din forening har brug for at blive registreret for moms, skal den have et nyt CVR-nummer. Læs mere om, hvordan I gør her.

Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:24

Du har fuldstændig ret - Hvis en Frivillig forening skal momsregistreres, så skal den frivillige forening lukkes, og der skal oprettes et nyt CVR-nummer til foreningen. 

http://www.erhvervsstyrelsen.dk/foreninger

/Julien

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)