Hej alle, Håber I kan hjælpe med følgende: Vi har haft en masse udlæg på noget EDB m.m. til en kunde som nu skal viderefaktureres. På fakturaen har jeg indtastes det beløb som står på kvitteringen af EDB køb (Kvitteringen er incl. moms) og herefter har jeg taget moms af total fakturaen. Er det forkert? Kunden mener at de kun skal betale det vi har lavet et "udlæg" på?? Håber på hurtigt svar :) Mange hilsner MIGO |
Hej Migo,
Hvis jeg forstår dig rigtigt så har du indkøbt vare til en opgave for en kunde?
Hvis disse vare nu skal faktureres din kunde så skal du fakturerer vare incl. moms - men du kan ikke tage totalen og derefter moms på igen.
Når du indkøber vare og sælger vare så har du det vi kalder moms Udgående moms (salg) og Indgående moms (varekøb) når du afregninger hvert kvartal så tager du Udgående minus Indgående moms og hvis det er positivt Ud > Ind så skal du betale moms afregning til Skat.
Så udlægget skal du fakturerer som helt normalt og moms kun gang.