Kærer Aminoer For ca. 1½ måned siden havde jeg en kunde fra Irland der havde købt varer i vores shop på et stjålet Kredit kort fra USA… Det er der jo ikke meget at gøre ved andet end at acceptere at man både har mistet varerne, samt blevet pålagt en bøde/gebyr fra NETS (250kr.) for at man rent faktisk bare har behandlet og afsendt varer fra en transaktion som NETS jo har valideret var i orden. Nå men nok om det… Nu i dag har jeg for første gang oplevet at den selv samme kunde engang til har prøvet og denne gang for et noget større beløb (3800kr)… Det er desværre langt under politiets bagatelgrænse og derfor ikke noget de vil gå ind i. Den nye betaling er ikke engang på PBS liste over risiko kort og dermed er der INTET der tilkendegiver for vores virksomhed at her var der en transaktion vi skulle være OBS på og dermed hvis det ikke havde været en ”genganger” endnu engang havde af sendt varer og mistet masser af penge plus en ny bøde fra NETS... Jeg har naturligvis et eller andet sted forståelse for at Politiet ikke kan gå ind i alle sager pga ressourcemangel men er alligevel nysgerrig efter at hører hvor mange penge eller hvor ofte i andre webshop ejere oplever dette problem i jeres shop. Jeg synes i hvert fald det virker som om det er et stigende problem i vores shops. |
Vi har svindelforsøg løbende hver uge. Nogle gange flere gange om ugen. Og vi handler oven i købet kun i Danmark :o)
Vi har været forholdsvis dygtige til at spotte dem (det har måske også kostet salg der har været reelle), så vi har hidtil kun haft en chargeback. Men da det var med betaling på et MasterCard, og vores indløsning på disse ligger hos Swedbank, slap vi for dummebøde gebyret. Og det er i øvrigt ikke en gang sikkert at vi mister ordrebeløbet, men det er ikke afgjort endnu.
Jeg ved ikke om det er et stigende problem, men det er i hvert fald et problem. Og det er voldsomt irriterende, men det må man desværre nok bare acceptere.