Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Server opgradering

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg går lidt i tankerne om at opgradere min lille hjemme server med noget nyt hardware fra en Atom til en I5 CPU. pt. bliver den brugt som netværks harddisk og udviklings maskine. Planen er at bygge det om så de 2 service køre på hver deres virtuelle maskine i form af en Debian server og en windows home server. Hvad kan i anbefale at køre som host og virtueliserings software til det. Det skal siges at maskinen kommer til at gå fra 4 til 16GB ram. 

Pt. sidder der en 160GB system harddisk i den og et raid på 4 x 1.5TB til data, hvordan vil det være bedst at opdele det i forhold til system og storage af de virtuelle maskiner? 

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52

Jeg bruger ESXi5 til noget lign.

Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 21:00

Hej Søren 

Hvad pris ligger sådan noget på, syntes ikke rigtig jeg kan finde noget wmwares hjemmeside?

Hvad host OS skal der så til på serveren ?

Mvh.

Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:04

Det koster ingenting. Mener de kalder det vSphere nu. Det er en bare-metal hypervisor. Det er med andre ord dit host OS

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 22:15

Hvis du vil have en tier 1 hyperviser vil jeg anbefale citrix xenserver. Også gratis som standard

Fra Sønderborg
Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 08:01

Hvorfor ikke bare bruge Hyper-V (mener det er standard i 2008 server) og så virtualisere linux serveren derpå ? 

Fra Tylstrup
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Batteri Service Nord Skrevet kl. 08:06

Richard Stanley Hellman:
Hvorfor ikke bare bruge Hyper-V (mener det er standard i 2008 server) og så virtualisere linux serveren derpå ? 

Fordi man klart fortrækker bare metal virtualisering.

Hvis trådstarter, istedet for en i5 vil forsøge sig med nogen rigtige servere, kan han kontakte mig i en PB. jeg har et rackskab stående her i privaten med lidt guf i.

Jeg hedder Dan Jensen, og jeg er awesome!

Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Shh Aps Skrevet kl. 08:13

Hej

ESXi5 er et lækkert alternativ - selv sværger jeg til virtualbox fra oracle - også gratis og meget nemt at arbejde med, (men ikke til bare metal install - den kører enten på en windows eller linux -

Der var en tredie jeg har prøvet også gratis og hammergod  god.....p.. kan jeg sku ikke huske..

Kommer måske i tanker om det senere

MVH

RR

Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 01:33

Hvis du skal kigge på noget ESXI - vSphere så kræver det at din "server" indeholder et hardware Raid kort for at køre raid.. hvis ikke er det noget med at der skal oprettes ydereligere en virtual maskine til at håndtere dit raid.

Alternativt kan du benytte dig af Xen center - der er en gratis version af denne.

et helt andet alternativ er Hyper-V Core! som også er gratis, du installere det blot på serveren, og enabled Hyper-V på din Windows klient, hvorefter du kan oprette virtuelle maskiner m.m.

Tilmeldt 31. May 11
Skrevet kl. 01:49

Der er allerede et hardware raid kort i maskinen Promise 4650.... kan den sammen med esxi ?

Mvh.

Jesper

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)