Jeg er absolut uenig her - det er vigtigt at møde designeren, som måske også skal have nogle fysiske varer i hånden, måske se virksomheden, og i det hele taget forstå hvad vi sælger, og til hvilken målgruppe. Som jeg skrev tidligere i tråden fik jeg lavet en grafisk identitet, som også omfattede valg af papir til brevpapir, skilte, bæreposer, visitkort osv. Jeg var heldig - jeg fandt en meget dygtig grafiker, som holdt det indledende møde på 'no cure, no pay'-basis, dvs. jeg betalte kun for mødet, hvis jeg valgte at benytte vedkommende. Mødet foregik hos mig - det var vigtigt for mig, at vise min idé frem, og få den forstået. Mange af indlæggende i tråden handler mest om webshops, men der er altså behov for mere en et logo på en webside, hvis man har direkte kundekontakt. Mht. timepriser - man behøver jo ikke at vælge de dyreste reklamebureauer, der er mange dygtige grafikere derude, som gør tingene til en fornuftig timepris. I øvrigt styrer min grafiker også hele processen ifbm. trykning mv, og det er jeg glad for. Jeg er sikker på, at jeg ikke selv kunne bestille tingene billigere, selv om der skal lægges lidt tid til grafikeren for styring. Helt generelt, skal man nok gøre det, man er god til - og lade andre gøre det, de er gode til. Samtidig bør man også være bevidst om, at vi alle sammen skal have en forretning ud af det - hvis man klemmer leverandører og samarbejdspartnere for meget, så de ikke tjener på opgaver/leverancer, kan man ikke holde fast i et ordentligt, respektfuldt samarbejde. Og derfor handler det ikke altid om at få tingene så billigt som muligt. MVH
|
Jeg ved at TICAN i thisted har betlat voldom mange penge for deres nye logo (5-6 år siden)
Det var da helt voldsomt så meget de gav den gang, måske du kan finde noget om det på google.
Jeg arbejdede der dengang og alle i Thisted snakkede om det..
Men deres logo kan både ses som et sejl (på både) og en kniv (slagteri) og nu ligger der jo vand og lystbådhavn ved TICAN/thisted
Så jo du kan sagtens tage 5000,- og også 10. gange så meget, handler bare om de rette kunder og dem der ligger meget i logo og ikke bare en rund kugle for at have et eller andet ;)