Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du betale 5000 kr. + moms for et logo?

Side 6 ud af 6 (60 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

kejseren:
Og jeg vil simpelthen nægte at gå til et møde og betale de første 2000 kr for at snakke om et logo.. 
Det kan sagtens klares over et HD-Webcam

Jeg er absolut uenig her - det er vigtigt at møde designeren, som måske også skal have nogle fysiske varer i hånden, måske se virksomheden, og i det hele taget forstå hvad vi sælger, og til hvilken målgruppe.

Som jeg skrev tidligere i tråden fik jeg lavet en grafisk identitet, som også omfattede valg af papir til brevpapir, skilte, bæreposer, visitkort osv. Jeg var heldig - jeg fandt en meget dygtig grafiker, som holdt det indledende møde på 'no cure, no pay'-basis, dvs. jeg betalte kun for mødet, hvis jeg valgte at benytte vedkommende. Mødet foregik hos mig - det var vigtigt for mig, at vise min idé frem, og få den forstået. Mange af indlæggende i tråden handler mest om webshops, men der er altså behov for mere en et logo på en webside, hvis man har direkte kundekontakt.

Mht. timepriser - man behøver jo ikke at vælge de dyreste reklamebureauer, der er mange dygtige grafikere derude, som gør tingene til en fornuftig timepris. I øvrigt styrer min grafiker også hele processen ifbm. trykning mv, og det er jeg glad for. Jeg er sikker på, at jeg ikke selv kunne bestille tingene billigere, selv om der skal lægges lidt tid til grafikeren for styring.

Helt generelt, skal man nok gøre det, man er god til  - og lade andre gøre det, de er gode til. Samtidig bør man også være bevidst om, at vi alle sammen skal have en forretning ud af det - hvis man klemmer leverandører og samarbejdspartnere for meget, så de ikke tjener på opgaver/leverancer, kan man ikke holde fast i et ordentligt, respektfuldt samarbejde. Og derfor handler det ikke altid om at få tingene så billigt som muligt.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:02

Jeg ved at TICAN i thisted har betlat voldom mange penge for deres nye logo (5-6 år siden)

Det var da helt voldsomt så meget de gav den gang, måske du kan finde noget om det på google.

Jeg arbejdede der dengang og alle i Thisted snakkede om det..

Men deres logo kan både ses som et sejl (på både) og en kniv (slagteri) og nu ligger der jo vand og lystbådhavn ved TICAN/thisted

Så jo du kan sagtens tage 5000,- og også 10. gange så meget, handler bare om de rette kunder og dem der ligger meget i logo og ikke bare en rund kugle for at have et eller andet ;)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:08

Kirsten E:

kejseren:
Og jeg vil simpelthen nægte at gå til et møde og betale de første 2000 kr for at snakke om et logo.. 
Det kan sagtens klares over et HD-Webcam

Jeg er absolut uenig her - det er vigtigt at møde designeren, som måske også skal have nogle fysiske varer i hånden, måske se virksomheden, og i det hele taget forstå hvad vi sælger, og til hvilken målgruppe.

Som jeg skrev tidligere i tråden fik jeg lavet en grafisk identitet, som også omfattede valg af papir til brevpapir, skilte, bæreposer, visitkort osv. Jeg var heldig - jeg fandt en meget dygtig grafiker, som holdt det indledende møde på 'no cure, no pay'-basis, dvs. jeg betalte kun for mødet, hvis jeg valgte at benytte vedkommende. Mødet foregik hos mig - det var vigtigt for mig, at vise min idé frem, og få den forstået. Mange af indlæggende i tråden handler mest om webshops, men der er altså behov for mere en et logo på en webside, hvis man har direkte kundekontakt.

Mht. timepriser - man behøver jo ikke at vælge de dyreste reklamebureauer, der er mange dygtige grafikere derude, som gør tingene til en fornuftig timepris. I øvrigt styrer min grafiker også hele processen ifbm. trykning mv, og det er jeg glad for. Jeg er sikker på, at jeg ikke selv kunne bestille tingene billigere, selv om der skal lægges lidt tid til grafikeren for styring.

Helt generelt, skal man nok gøre det, man er god til  - og lade andre gøre det, de er gode til. Samtidig bør man også være bevidst om, at vi alle sammen skal have en forretning ud af det - hvis man klemmer leverandører og samarbejdspartnere for meget, så de ikke tjener på opgaver/leverancer, kan man ikke holde fast i et ordentligt, respektfuldt samarbejde. Og derfor handler det ikke altid om at få tingene så billigt som muligt.

MVH
Kirsten

der er jeg også uenig , jeg synes man skal satse hvor man har råd til

som jeg forstår har kejseren  har han mere nødvendig udgifter og det er vel ok med dig vi skal alle , første satse efter hvordan man har råd til og vis han får det bedste efter webcame er det bedste ikke alle betyder det super super i starten

okay så du mener altså den der kun har 5000 kroner skal satse alle sine kroner på et grafiske logoer , skal det forstås sådan ?

jo selvfølgelige skal man gøre det man er god til , men jeg vil som iværksættere ikke betale for et logo da jeg har mere nødvendige udgifter , vis du spørger de fleste nystartet iværksættere er det samme svare meget meget fåtallige har flere 100.000 kroner at starte op med selv vis arbejder billige timepris i møder design skal de have penge hjem , så de fleste ville sige maksimalt et par 100 kroner og så må det logo blive der efter der er ikke meget råd til møder

vis hans behov kan opnås med hd-webcam er det vel den bedste løsning efter min mening

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:03

Mikael christiansen:
okay så du mener altså den der kun har 5000 kroner skal satse alle sine kroner på et grafiske logoer , skal det forstås sådan

Det var ikke det jeg skrev - min pointe er, at hvis man kaster sig ud i det, skal man gøre det ordentligt. Det kan blive meget dyrt at starte billigt - man kan blive nødt til at lave det hele om senere, og dermed kassere masser af brevpapir, foldere eller andet materiale.

MIn butik startede oprindeligt som en webshop, og der var det eneste, der kom ud til kunderne, brevpapir med regninger. Det lavede jeg selv, og jeg printede også selv visitkort. Men da jeg skulle starte fysisk butik, blev det hele meget mere synligt - jeg skulle bruge bæreposer, skilt, flyers og en masse andre materialer. Det skulle hænge sammen, og kunne fungere i mange sammenhænge, og har jeg altså ikke forstand på at tegne og sætte pænt op.

Men selvfølgelig skal man ikke bruge for mange penge, men jeg ser en grafisk identitet som en markedsføringsomkostning, og det er ikke gratis at markedsføre sin virkomhed. Det skal indgå i det samlede budget for opstart af virksomheden, og der kan man selvfølgelig være nødt til at vælge ting til og fra, der er ingen af os, der har en 'Joakim von And'-pengetank. Når man vælger til og fra, skal man tænke sig om, og altid vurdere, hvad der er vigtigt.

MVH
Kirsten 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:13

Når man vælger til og fra, skal man tænke sig om, og altid vurdere, hvad der er vigtigt."

"Logoet er tættere på identiteten

Det har en anden indvirkning, når firmaerne bruger deres visuelle identitet til at få budskabet ud. Kampagner kan de udskifte hele tiden, og de forpligter derfor ikke på samme måde, men deres logo og virksomhedens design ligger så tæt på strategien og på værdierne, at det har en helt anden konsekvens. Både for virksomhedens brand og for kundernes oplevelse."

Hvor meget kostede dette logo?

kommunikationsforum.dk/artikler/danske-netto-bank-netop 

Confused

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:24

Kirsten E:

Mikael christiansen:
okay så du mener altså den der kun har 5000 kroner skal satse alle sine kroner på et grafiske logoer , skal det forstås sådan

Det var ikke det jeg skrev - min pointe er, at hvis man kaster sig ud i det, skal man gøre det ordentligt. Det kan blive meget dyrt at starte billigt - man kan blive nødt til at lave det hele om senere, og dermed kassere masser af brevpapir, foldere eller andet materiale.

MIn butik startede oprindeligt som en webshop, og der var det eneste, der kom ud til kunderne, brevpapir med regninger. Det lavede jeg selv, og jeg printede også selv visitkort. Men da jeg skulle starte fysisk butik, blev det hele meget mere synligt - jeg skulle bruge bæreposer, skilt, flyers og en masse andre materialer. Det skulle hænge sammen, og kunne fungere i mange sammenhænge, og har jeg altså ikke forstand på at tegne og sætte pænt op.

Men selvfølgelig skal man ikke bruge for mange penge, men jeg ser en grafisk identitet som en markedsføringsomkostning, og det er ikke gratis at markedsføre sin virkomhed. Det skal indgå i det samlede budget for opstart af virksomheden, og der kan man selvfølgelig være nødt til at vælge ting til og fra, der er ingen af os, der har en 'Joakim von And'-pengetank. Når man vælger til og fra, skal man tænke sig om, og altid vurdere, hvad der er vigtigt.

MVH
Kirsten 

ja men den normale iværksættere starter altså i småt og ikke logoer brevpapir med mere er du klar over det koster kroner så vi løber hurtigt over 10.000 kroner der så og hvem låner mig lige de kroner og de færreste iværksættere starter med hele puljen og vis gør det er normalt for lånte kroner og det er ikke lige frem alle det lykkes for der for der skal tjenes ind til renter og lånet nu

min mening man skal starte hvad man har råd til og dem du snakker om er der ikke mange af , det kræver sådan set plus 100.000 kroner at have nu og her til rådighed , fakta  er bare de færreste har dette her rådigheds beløb , som du skriver er det ikke alle der har kronerne , så jeg tror på du mener der mange der må starte uden et dyrt logo , det er ikke penge værd vis ikke har råd til at udnytte det , de færreste har råd bare kaste sig ud i alt som det er i dag ellers må banker være mere villige til låne penge og gerne sætte renter ned og så kunne det være en ide flere vandt i lotto af os iværksættere og flere af os har flere kronerne stående på kontoen

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

kejseren:

Det kan sagtens klares over et HD-Webcam - her sidder man bare ikke og sypper til lun Latté og prøver og se hvem der har det dyreste Tag Heur ur

Jeg tror så ikke du har været til et møde hos en grafisk virksomhed inden for de sidste 10 år. For det med at brænde tiden af med Latté drikkeri og sparke til dæk på Porscherne er noget der langsomt døde ud efter dot-com-boblen sprang. Nu er tiden for kostbar, både for kunden og leverandøren, til sådan noget.

Og de fleste seriøse virksomheder vil stadig tage betaling for den tid der bliver brugt på at brainstorme og komme med designidéer, selvom det er over Skype eller lignende. Det ændrer jo ikke på at der stadig bruges tid på opgaven. Og jeg vil i de fleste tilfælde anbefale at man gør sig selv den ulejlighed at mødes med dem som skal designe ens logo. Det gør det også lettere for dem som skal sidde med opgaven, hvis de har et lidt mere personligt indtryk af personen og den virksomhed logoet skal præsentere.

Men det er jo så også bare min personlige mening og anbefaling Geeked.

/Jesper

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:43

Jesper Norbøll:
Og jeg vil i de fleste tilfælde anbefale at man gør sig selv den ulejlighed at mødes med dem som skal designe ens logo. Det gør det også lettere for dem som skal sidde med opgaven, hvis de har et lidt mere personligt indtryk af personen og den virksomhed logoet skal præsentere.

Hej Jesper

Jeg sidder godt nok 'på den anden side af bordet' og er kunde, men jeg er helt enig med dig - jeg vil have en fornemmelse af det menneske, der skal tegne min forretning. Det er godt nok en af de 'bløde' ting, men kemi og kommunikation af meget vigtigt her.

Du har helt ret i, at der ikke spildes tid på Latte og andet small talk, det er tiden alt for kostbar til, både grafikerens og min.

MVH
Kirsten

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 22:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kejseren:

... her sidder man bare ikke og sypper til lun Latté og prøver og se hvem der har det dyreste Tag Heur ur

Ak, ja.. hvem der bare havde råd til at være stereotype.

-----

Hvis man ikke mener at et logo er 5000 kr. værd - så afstem det med din designer. De fleste kyndige håndværkere kan hurtigt bakse noget sammen uden den store tankeprocess.

Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 101
Fra  Juncher Design Skrevet kl. 14:04

Det var dælme en hamper pris...det skulle godt nok være et logo, som jeg ikke KUNNE leve uden! Men når det er sagt, så tror jeg sagtens et logo kan være 5.000kr værd, meeeen der er jeg nok lidt for sparsom... ;)

Side 6 ud af 6 (60 indlæg)