Hvis du ikke allerede er tilmeldt så tilmeld dig Google Webmaster Tools. Jeg tror at du ville havde været gjort opmærksom på ovenstående via dem. Jeg ved ikke om du kan speede indekseringen lidt op. Nu har du indtil videre reelt givet Google besked på at skrubbe af
Vil det sige var at tjekke det de overstående nævnet af, så beder jeg google om at skrubbe af? = Ingen google "rangliste", altså jeg kan ikke findes på google så? Eller i hvert fald i mindre grad?
Hvis du ikke allerede er tilmeldt så tilmeld dig Google Webmaster Tools. Jeg tror at du ville havde været gjort opmærksom på ovenstående via dem. Jeg ved ikke om du kan speede indekseringen lidt op. Nu har du indtil videre reelt givet Google besked på at skrubbe af
Vil det sige var at tjekke det de overstående nævnet af, så beder jeg google om at skrubbe af? = Ingen google "rangliste", altså jeg kan ikke findes på google så? Eller i hvert fald i mindre grad?
Mvh Simon Andersen
Ja du har haft bedt Google om at "skrubbe af" og ikke indexe din side. De har dog alligevel registreret at du findes, men som du kan se uden nogen meta-tags.
Et XML-sitemap er ikke nødvendigvis en god idé, personligt bruger jeg ikke XML sitemaps. I stedet for så få nogle links, gerne et fra steder der crawles tit, så kommer google hurtigere forbi. F.eks. et link på amino.
@ NY - Hvad har det at sige at den er registret uden meta-tags? Er det bedre eller dårligere?
@ Mikael - Tak for linket, burde nok linke lidt mere :)
Altså vil det sige jeg bare skal prøve at vente lidt og se om jeg ikke kommer på google? - Synes bare det er mærkeligt at selvom jeg søger direkte på indlægets titel, så finder jeg ikke min side?
- Hvilke plugins er bedst at installere med hensyn til synlighed? - Hvilke plugins SKAL installeres når man laver et site?
Mvh Simon Andersen
Når der i din robots.txt står
User-agent: * Disallow: /
fortæller du Google at den ikke må indeksere din side. Dette skulle gerne være løst nu.
robots.txt bruges til at fortælle f.eks. google hvilke sider eller mapper der må indekseres og hvilke der ikke må.
Ork jeg bliver godt nok forvirret nu :/ - Problemet er følgende: Jeg kan ikke findes på google, jeg fik så af vide at jeg skulle gøre dette: Indstillinger -> privatliv -> og trykke "Tillad søgemaskiner at indeksere denne hjemmeside" dette er gjort, vil det så sige at jeg kan findes på google nu eller er der andet som skal gøres?
- Alle dem som skriver i koder, glem det :) Jeg fatter det ikke hehe.
Ork jeg bliver godt nok forvirret nu :/ - Problemet er følgende: Jeg kan ikke findes på google, jeg fik så af vide at jeg skulle gøre dette: Indstillinger -> privatliv -> og trykke "Tillad søgemaskiner at indeksere denne hjemmeside" dette er gjort, vil det så sige at jeg kan findes på google nu eller er der andet som skal gøres?
Det har du fået svar på Simon, du skal ikke gøre mere. Problemet er fixet. Men hvis du laver links til siden, så gavner det siden SEO mæssig, og hvis du laver links så kommer google hurtigere forbi siden, og derved kommer du hurtigere ind i google's index.
Et tip til dig: Lav en kategori som hedder Sushi Take-away og kør affiliate med Just-Eat hos Tradedoubler. Jeg havde en gang et affiliate site hvor jeg gjorde dette og tjente 5000+ om måneden på sushi take-away via Just-Eat. Og dette var kun Aarhus vel at mærke.