Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

phpBB dræbte min ellers så fantastiske dag. Og mit forum.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må bare ud med det her, inden mit hoved eksplodere af raseri. Egentlig ikke fordi jeg er så sur, nok mere.. røv irriteret.

Jeg sidder inde med et forum, detpolitik.dk, som er et politisk forum, hvor alle har frit slag - altså ingen retningslinjer omkring hvilke partier man støtter, og hvilke man bitcher på osv. Mit problem kom faktisk allerede FØR jeg fik mit forum op at køre. phpBB er på version 3.0.10, og jeg sad desværre inde med et dejligt tema som var 3.0.9, uden en 3.0.10 opdatering. Samme tid havde jeg lidt for mange mods installeret til at jeg ville starte det hele forfra, så jeg lod det være. Den eneste ulempe var, at mit captcha system (som hedder Areyouahuman), et sjovt interaktivt SPIL, ikke virkede. Pyt tænker jeg, jeg må jo bare acceptere det første indlæg fra folk, før de får frie tøjler - for at stoppe spammers.

Så jeg logger ind. Troede jeg! En anden (virkelig grove ord som bedst holdes væk fra sarte sjæle), havde forsøgt at hacke mig. Intet problem, for han kom ikke igennem. Men... Jeg bliver så bedt om at skrive en sikkerhedskode - en skide captcha, for at få lov til at logge ind. Men det var lige præcis den captcha, som temaet ikke viste, pga versionsfejlen. Så jeg wiper det hele, installere phpBB igen og bruger en backup til restore. Hvad sker der? Ikke en fløjtenes fis, så nu står jeg med et forum som jeg har kæmpet voldsomt længe med, og skal starte forfra.

Jeg ville gerne anvende vBulletin, fordi jeg af bitter erfaring har lært, at betalte løsninger bare ér bedre end gratis løsninger.

Problemet er, jeg har sku ikke råd til det. Hvilket er lidt ærgerligt, men sådan er det jo.

Ahh, dejligt at få lukket lidt irritation ud. 

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:40

Er det ikke muligt at slå capatcha fra manuelt via databasen? 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Skrevet kl. 19:47

Jeg aner det faktisk ikke. Men nu er jeg ikke så knivskarp til FTP eller UnoEuroes database, som sådan set bare er en browser FTP. Men skaden er desværre sket. 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 19:59

Jamen har du wipet databasen?

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 20:43

Jonas:
Så jeg wiper det hele, installere phpBB igen og bruger en backup til restore. Hvad sker der? Ikke en fløjtenes fis, så nu står jeg med et forum som jeg har kæmpet voldsomt længe med, og skal starte forfra.

Jeg kan godt forstå du er irriteret over det. Men hvis du selv 'wiper det hele' og forsøger at installere det igen med en backup der ikke virker, er det vel ikke phpBB's skyld. Jeg har arbejdet med phpBB i en årrække for et stort forum med over en mio. indlæg og har aldrig oplevet kritiske problemer med det. Eller kunne du have slået captcha fra i administrationen.

Du kan også prøve at høre dit webhotel om de ikke har en backup.

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 21:22

Har du backup af filer og database?

Så prøv at installere det på en server du har tjek på. 

Send en PB, hvis jeg skal prøve at redde den.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:37

Så  længe du har backup af databasen, er der jo ingen større skade sket, hvis du endda ikke har slette den gamle database manuelt er den der jo stadig, det tager 5 minutter at smide et nyt forum op  jo, ændre database præfix til gammel database, så kører det igen.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 21:53

Hvis du ikke direkte har slettet hele din database eller overskrevet burde der ikke være noget problem.

Du kan bare gå ind og ændre et felt i databasen og så burde du få lov til at logge ind normalt igen.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Skrevet kl. 10:31

Mads Jensen:

Jonas:
Så jeg wiper det hele, installere phpBB igen og bruger en backup til restore. Hvad sker der? Ikke en fløjtenes fis, så nu står jeg med et forum som jeg har kæmpet voldsomt længe med, og skal starte forfra.

Jeg kan godt forstå du er irriteret over det. Men hvis du selv 'wiper det hele' og forsøger at installere det igen med en backup der ikke virker, er det vel ikke phpBB's skyld. Jeg har arbejdet med phpBB i en årrække for et stort forum med over en mio. indlæg og har aldrig oplevet kritiske problemer med det. Eller kunne du have slået captcha fra i administrationen.

Du kan også prøve at høre dit webhotel om de ikke har en backup.

Jeg kunne ikke logge ind og slå captchaen fra. Det er deri hele problemet lå ;) Plus hvis jeg havde gjort det tidligere, ville mit forum være overrendt af spammers. Jeg ville logge ind for at lave en ny løsning imod dem, men kunne ikke.

Koludabyg:

Så længe du har backup af databasen, er der jo ingen større skade sket, hvis du endda ikke har slette den gamle database manuelt er den der jo stadig, det tager 5 minutter at smide et nyt forum op jo, ændre database præfix til gammel database, så kører det igen.

Jeg brugte 1-click install via UnoEuro til at overskrive det gamle system. Nu forsøger jeg så manuelt at fjerne det, da jeg (håber) at den fejler pga dobbelt materiale.

Mads:

Hvis du ikke direkte har slettet hele din database eller overskrevet burde der ikke være noget problem.

Du kan bare gå ind og ændre et felt i databasen og så burde du få lov til at logge ind normalt igen.

Nu er det så både overskrevet og ved at blive slettet manuelt. Mit problem er, jeg har ingen anelse om, hvor jeg skal ændre de felter i databasen.

Men det går nu nok. Prøver at installere alt op igen, og så forsøge mig med mine backups igen. Virker det ikke, så må jeg prøve noget andet :) 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 12:06

Jamen, dine backups skal jo også includere et backup af databasen, hvis ikke har dette er det jo bare et "tomt" forum du har backup af.

Kender ikke UnoEuro 1klik installer, men ved det kræver en ren database eller anden præfix at installere phpBB på ny.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)