Jeg må bare ud med det her, inden mit hoved eksplodere af raseri. Egentlig ikke fordi jeg er så sur, nok mere.. røv irriteret. Jeg sidder inde med et forum, detpolitik.dk, som er et politisk forum, hvor alle har frit slag - altså ingen retningslinjer omkring hvilke partier man støtter, og hvilke man bitcher på osv. Mit problem kom faktisk allerede FØR jeg fik mit forum op at køre. phpBB er på version 3.0.10, og jeg sad desværre inde med et dejligt tema som var 3.0.9, uden en 3.0.10 opdatering. Samme tid havde jeg lidt for mange mods installeret til at jeg ville starte det hele forfra, så jeg lod det være. Den eneste ulempe var, at mit captcha system (som hedder Areyouahuman), et sjovt interaktivt SPIL, ikke virkede. Pyt tænker jeg, jeg må jo bare acceptere det første indlæg fra folk, før de får frie tøjler - for at stoppe spammers. Så jeg logger ind. Troede jeg! En anden (virkelig grove ord som bedst holdes væk fra sarte sjæle), havde forsøgt at hacke mig. Intet problem, for han kom ikke igennem. Men... Jeg bliver så bedt om at skrive en sikkerhedskode - en skide captcha, for at få lov til at logge ind. Men det var lige præcis den captcha, som temaet ikke viste, pga versionsfejlen. Så jeg wiper det hele, installere phpBB igen og bruger en backup til restore. Hvad sker der? Ikke en fløjtenes fis, så nu står jeg med et forum som jeg har kæmpet voldsomt længe med, og skal starte forfra. Jeg ville gerne anvende vBulletin, fordi jeg af bitter erfaring har lært, at betalte løsninger bare ér bedre end gratis løsninger. Problemet er, jeg har sku ikke råd til det. Hvilket er lidt ærgerligt, men sådan er det jo. Ahh, dejligt at få lukket lidt irritation ud. |
Er det ikke muligt at slå capatcha fra manuelt via databasen?