Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I seng med "Fjenden" på Linkedin?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg siddet og læst en del gode indlæg og svar angående Linkedin, her på Amino.

Der er rigtig mange af dem, der stiller spørgsmålet - Hvem skal være med i ens netværk? Nogle man kender IRL, eller ønskepersoner der kan blive til potentielle kunder?

Jeg er selv på Linkedin, og har et netværk af folk jeg kender IRL, eller har en personlig kontakt til på anden vis, det er så min måde at gøre det på.

Der kommer hele tiden nye kontakter til, men hvordan skal man lige forholde sig til "Fjenden"?

Eks. Jeg har nogle gamle kollegaer der har startet virksomhed i samme branche som jeg selv, og de ønsker nu at være med i mit netværk. Hvordan forholder man sig?

Der er nogle, som man i forvejen spiller bold op ad, og jeg betragter dem som konkolegaer, de kommer med i netværket, men hvad med dem der er direkte konkurrent, lukker man dem ind? Er man interreseret i at vise sin konkurrent sit netværk og hvem man evt. er kommet i god kontakt med?

Hvad gør i? Lægger i jer i seng med fjenden?

VH

Arne

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 00:25

Hey.

Hvis jeg er i tvivl om motivet for en invitation til at netværke, så afviser jeg som regel. Det vigtige er at vurdere om man eventuelt vinder noget ved at være med i et bestemt netværk. Har "fjenden" nogle interessante kontakter, der kunne være værdifulde for mig?

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 00:39

Hejsa

Hvis man stiller sig selv spørgsmålet, kan mit netværk nogensinde være for stort hvis det bare har lidt relevans for mig selv og/eller min virksomhed, tror jeg langt de fleste ville svare nej det kan det naturligvis ikke.

Jeg bruger selv ovenstående til sortering på min LinkedIn profil :)

Nogle siger at man skal kende sine venner, men kende sine "fjender" endnu bedre :)

Best regards

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 00:43

Jeg tror sagtens et netværk kan blive for stort. Det afhænger selvfølgelig af, hvad man forventer at bruge sit netværk til. Netværk kræver pleje, hvilket kan være tidskrævende.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 00:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Keep your friends close but your enemies closer?

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 01:02

Helt korrekt, den scorede du lige 5 stjerner på, jeg kunne ikke huske den :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:07

Jeg har siden jeg skrev det her indlæg, haft tid til at drøfte det med felere i mit netværk, både erfarne rotter og andre iværksættere. Vi kunne næsten alle blive enige med jer.

Vi fandt frem til, at uanset om man kalder en kontakt en fjende, kan det altid betale sig at connecte med andre, også "fjenden".

Flere havde prøvet, at deres "værste fjende" viste sig, at lægge den næste ordre, da de nu fandt ud af "hvad man stod for" - så Erik den holder den gamle traver Wink

Tak for de gode indspark.

VH Arne

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)