Nu har jeg siddet og læst en del gode indlæg og svar angående Linkedin, her på Amino. Der er rigtig mange af dem, der stiller spørgsmålet - Hvem skal være med i ens netværk? Nogle man kender IRL, eller ønskepersoner der kan blive til potentielle kunder? Jeg er selv på Linkedin, og har et netværk af folk jeg kender IRL, eller har en personlig kontakt til på anden vis, det er så min måde at gøre det på. Der kommer hele tiden nye kontakter til, men hvordan skal man lige forholde sig til "Fjenden"? Eks. Jeg har nogle gamle kollegaer der har startet virksomhed i samme branche som jeg selv, og de ønsker nu at være med i mit netværk. Hvordan forholder man sig? Der er nogle, som man i forvejen spiller bold op ad, og jeg betragter dem som konkolegaer, de kommer med i netværket, men hvad med dem der er direkte konkurrent, lukker man dem ind? Er man interreseret i at vise sin konkurrent sit netværk og hvem man evt. er kommet i god kontakt med? Hvad gør i? Lægger i jer i seng med fjenden? VH Arne |
Hey.
Hvis jeg er i tvivl om motivet for en invitation til at netværke, så afviser jeg som regel. Det vigtige er at vurdere om man eventuelt vinder noget ved at være med i et bestemt netværk. Har "fjenden" nogle interessante kontakter, der kunne være værdifulde for mig?
VH. GrN.dk