Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Googles webmasterværktøj driller

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Marianne kan ikke bekræfte sin www version af hendes domæne fordi der er en 301 redirect fra www versionen til ikke www versionen. Derfor skal denne fjernes før hun kan bekræfte sin www version - som spøgsmålet jo gik på.

Nej man kan ikke lave en 301 redirect i GWT dette skal gøres i .htaccess
Man kan sagtens selv lave 301 redirect i sin egen lokale .htaccess hvis ens hosting udbyder tillader dette - og det gør de fleste.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1756
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 01:02

For man overhovedet kan få adgang til at ændre i www / non www i GWT skal man bekræfte ejerskabet af sit website på domain/DNS niveau - ikke fil eller tag niveau.

Kan vi blive enige om det ?

Jeg læser det som om, du mener der ligger en 301 i en .htaccess på hendes webhotel, som først skal slettes - i så fald er det forkert. Hun vil stadigvæk møde " En del af processen med at angive et foretrukket domæne er at bekræfte, at man ejer www.blabla.dk" meddelelsen.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Skrevet kl. 18:42

Hej Jonas

Jonas Jørgensen:
skal man bekræfte ejerskabet af sit website på domain/DNS niveau - ikke fil eller tag niveau.

Kan vi blive enige om det ?

Nej der findes disse muligheder for at bekræftige websted i GWT:

Sådan bekræfter du dit website

Du har flere muligheder for at bekræfte, at du ejer et bestemt website. Du kan:
 •Tilføj et metatag på din startside (for at bevise, at du har adgang til kildefilerne). Du skal kunne redigere HTML-koden på siderne på dit website for at gøre dette.
 •Upload en HTML-fil med det navn, som du angiver på din server. Du skal kunne uploade nye filer til din server for at gøre dette.
 •Bekræft via din DNS-udbyder. Denne metode forudsætter, at du kan logge ind på din DNS-udbyder (f.eks. GoDaddy.com eller networksolutions.com) eller din hosting-udbyder og tilføje en ny DNS-post.
 •Tilføj den Google Analytics-kode, som du bruger til sporing af dit website. Du skal være administrator på Google Analytics-kontoen for at bruge denne mulighed, og sporingskoden skal bruge det nye asynkrone kodestykke.

Uden 301 redirect vil hjemmesiden vises både med og uden www - du kan så bekræfte din webside både med og uden www.
Med 301 redirect vil kun versionen uden www vises og du kan ikke bekræftige din www version.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:55

Da var da fantastisk som vi kan gå forbi hinanden.

Hvis man IKKE har bekræftet på DNS niveau, kan man IKKE få lov til at rette www/non-www i GWT.

"Med 301 redirect vil kun versionen uden www vises og du kan ikke bekræftige din www version"

Det er ikke korrekt - begge versioner vises.

Jeg har over 30 websites tilmeldt i GWT både med og uden 301 redirect i .htaccess - fælles for dem er, at det IKKE er muligt at ændre www/non-www i GWT. Jeg får samme beske som Marianne (skal verificeres på DNS niveau)

De er alle verificeret på fil niveau.

-og eneste grund til at jeg gider bruge tid på det her, er fordi der sidder mange og klikker i GWT, som Marianne og tænker øøøh, hva er nu det, jeg har da verificret med en fil. (men det er ganske enkelt ikke nok)

Der skal logges ind på dk-hostmaster og rodes for at få lov den vej.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Skrevet kl. 22:28

Hej Jonas

Jonas Jørgensen:
Der skal logges ind på dk-hostmaster og rodes for at få lov den vej.

Ok Jonas - men kan du ikke lige forklare Marianne hvad hun skal rode med i dk-hostmaster for at kunne bekræfte sit website i Webmaster Tool.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 22:56

Marianne H:

Tak for svar. Det er ikke selve valideringen, jeg har problemer med, men dette trin hos Google (uha - det blev lidt småt!)

Har du et bud på dette?

mvh

Marianne

Hej Marianne

Med fare for at bidrage yderligere til forvirringen, kommer her mit bud:

Du skal bekræfte dit websted hos Google på domænet uden www (som er dit foretrukne domæne). Altså skal prikken stå som den gør i første billede du har lagt op og ligeledes i "Vis webadresser som godestudievaner.dk". Glem herefter alt om www-udgaven af dit domæne, for denne skal du redirecte med en 301-redirect til dit domæne _uden_ www. Dette gøres enten via din DNS-udbyder eller evt. via dit webhotel - eller via en .htaccess fil i roden af din installation af hjemmesiden. Du skal ikke installere nogen mapper med www eller noget som helst andet på dit webhotel. Du skal kun have én udgave af din hjemmeside, da du ellers får duplicate content, som en anden også er inde på.

Hvis du f.eks. er hostet hos en udbyder og har købt domænet gennem dem, ligger dit domæne oftest på deres navneservere. Hvis du derimod f.eks. har købt domænet hos gratisdns.dk og efterfølgende har købt et webhotel, hvor du har tilknyttet domænet, bruger du sikkert gratisdns' navneservere, og så skal du lave ændringen hos dem. (Dette er blot et eksempel, der kan være andre scenarier).

Én ting er sikkert, du skal ikke "rode" med noget som helst hos DK-hostmaster, da de intet har at gøre med DNS-opsætning, pegninger eller andet vedr. dit domæne. Det eneste du kan hos dem er at leje et domænenavn og fortælle dem, hvem der ejer det, er fuldmægtig og betaler - i grove træk.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 23:10

OK - tak for jeres forklaringer. Jeg *tror* - med min udbyders hjælp - at det er i orden nu. Men - billedet ovenfor: der hvor prikken er i 1. linie, fejlmeddelelsen kommer med det samme. Jeg får ikke engang lov til at vælge med eller uden www

Når jeg indtaster url-adressen med www hopper den med det samme over til at vise adressen uden www. Så mon ikke det er godt nok?!

/Marianne

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:36

JO alt er som det skal være nu og beklager alt vore ævl

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)