Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra hobby til levevej.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jul 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

For et halvt års tid siden tog jeg afsked med job og lejlighed i provinsen for at flytte sammen med min kæreste i København. Jeg troede, det ville være relativt nemt at få et arbejde, men der tog jeg fejl. Det betyder, jeg har gået ledig i snart 6 måneder, og jeg er ved at gå ud af mit gode skind. De seneste par måneder er jeg begyndt at lave en del skribent-arbejde, og det spor vil jeg egentlig gerne dykke lidt dybere ned i, men det er udelukkende min baggrund.

Jeg er opvokset med selvstændige forældre, og jeg har aldrig ønsket sådan et liv. Jeg har ingen drømme om millioner eller "friheden" til selv at vælge, hvor jeg vil lægge mine 60 timer om ugen ;) . Jeg har set fordelene ved at drive selvstændig virksomhed, men jeg har også set ulemperne. Nu er det desværre sådan, at jeg også gerne vil have et meningsfuldt arbejdsliv og en indkomst (selv om jeg ville foretrække at arbejde for andre), så jeg overvejer at kaste mig ud i en mindre omvæltning... 

Så...

De sidste 9 år har jeg drevet en meget minimalistisk web-shop. Den er bevidst sat op, så jeg skal bruge så lidt tid på den som muligt. Den eksisterer udelukkende som en post på et beskedforum af denne slags. Jeg sælger printplader til folk, der selv roder med audio-baseret elektronik. (Den kan ses her http://www.groupdiy.com/index.php?topic=10776.msg127322#msg127322)

Den nuværende struktur kører godt. Det er et forum af hobbyister, der spænder fra top-nørder til absolutte nybegyndere, og de får pænt besked på at finde hjælp i forummet, hvis de sender mig mails. Jeg har ikke ekspertise til at hjælpe dem med komplicerede problemer per mail.

Alt fungere, og jeg jeg bruger aktivt 6 timer om måneden på shoppen, som dækker 1/6 af, hvad jeg vil kalde en fornuftig indtægt. Den har altid været hobby, og jeg har ønsket, den skulle fortsætte med det ved siden af mit 8-16 som en slags lommepenge-input.

Jeg overvejer nu følgende.

1.At opsætte en hjemmeside med webshop.

Det vil give mig bedre mulighed for at præsentere produkter, have en direkte reference og yde mere service.

2.Tilføje flere produkter, så der er større kundegrundlag

Det giver sig selv, at mit nuværende salg begrænser sig til audio-hobbyister.Der må være andre, der selv kan konstruere småting, men jeg kan ikke selv designe projekter.

3.Yde mere support og service.

F.eks sende dagligt og være meget mere hjælpsom mht. indkøb af komponenter og konstruktion.

Nogen ideer? Og kan man overhovedet lave en doven hobbyvirksomhed om til en fast indtægt? 

Mvh.

Gustav

Fra København
Tilmeldt 14. Jul 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tjekke indlægget igennem for slåfejl og rette linket efter at have set posten, men det kan man åbenbart ikke. Her er et direkte link

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)