Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunst som levevej

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 60
Fra  Pineswine Clothing I/S Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har i noget tid arbejdet med nogle t-shirtprojekter, hvor mit hovedformål var at designe t-shirts.

Jeg har delt nogle af mine billeder - sjovt nok er folk ikke så interesserede i mine designs på t-shirts, men de har været meget interesserede i at få tegningerne tatuveret.

Jeg har selv oplevet at jeg har gået til en tatuvør og spurtg om han kunne hjælpe mig med at designe en tatuvering - men svaret har altid været det samme: kom med en tegning selv - og det har jeg så gjort.

Jeg tænker derfor på nu om det kunne være et forretningsgrundlag, at designe tatuveringer for folk, der ikke selv kan tegne - meget få tatuvører gider at bruge deres tid på at tegne noget nyt på bestilling - netop fordi at det kan være tidskrævende og fordi kunden først bliver rigtig tilfreds 4. eller 5. gang.

jeg synes at det er sjovt at tegne på bestilling - og jeg er ikke interesseret i at designe logoer - jeg vil derimod gerne designe tatuveringer - eller anden form for kunst, der ikke behøver at være simpelt eller minimalistisk (som jeg finder rigtig kedeligt.)

og så vedhæfter jeg lige en tegning jeg selv er ret tilfreds med ;)

Medejer af Pineswine Clothing I/S: www.pineswine.dk

Fra Odense
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 60
Fra  Pineswine Clothing I/S Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille tilføjelse til denne debat:

Ud over at jeg gerne vil høre jeres mening om ideen om at opstarte en virksomhed af denne slags, så vil jeg gerne vide, hvad man kan tage for tegninger.

skal man tage en timepris, eller en fast pris? og hvad er kunst værd?

200 kroner i timen? 500?

Medejer af Pineswine Clothing I/S: www.pineswine.dk

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du kigger forbi Jakob Kramers hjemmeside så vil du kunne finde eksempler på prisniveauet for en realistisk tegner.

Om man kan leve af det? Udbuddet er stort, også internationalt, og priserne kan være meget lave. Især fordi der jo er mange dygtige tegnere der faktisk er tilfredse med at se deres kreationer "blive ført ud i livet" på busreklamer og lign. - og simpelthen gør det fordi det er sjovt.

Men selvfølgelig er der tegnere der lever af det, men her er det nok værd at bemærke at arbejdet i opstartsfasen nok mere ligger i at skaffe de rigtige forbindelser og et netværk af relevante kundeemner, - og måske ikke så meget i selve tegnearbejdet.

Jeg køber selv mange illustrationer, men jeg er jo udmærket klar over hvad man kan lave i de forskellige softwareprogrammer, - så når jeg en sjælden gang betaler en pris som tegneren ville kunne leve af, - så er det jo netop KUNSTNERENs input (og modspil) jeg efterspørger og ikke så meget selve tegningen. Det kræver jo så til gengæld at tegneren har både erfaring for hvad der virker, men også hvordan han får overtalt mig som kunde til at spille med (og betale) for den indledende kreative proces.

Tegningerne som isolerede objekter, er altså ikke så værdifulde rent kommercielt på salgsniveauet i første omgang. Dels fordi der allerede er millionvis på stockniveau, dels fordi der som tidligere nævnt er mange om buddet, - både herhjemme og i udlandet.

Til gengæld, har du talentet koster det jo ikke alverden at starte op, - og så er det jo bare at klø på.

Held og lykke med det. 

 

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 60
Fra  Pineswine Clothing I/S Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de gode indspark :) 

du kommer lige præcis med de pointer jeg tror jeg søgte.

jeg ved at det er krævende at kunne leve af det, men når jeg alligevel bruger en del timer på daglig basis på at tegne som hobby, så kunne det jo også være interessant at tjene lidt på det - jeg bruger jo langt mere end 37 timer om ugen alligevel bare fordi det er sjovt.

og tak for linket, det giver et godt billede af et fornuftigt pris niveau.

jeg er bevidst om at mange tegner, men hvis ikke man tør tage udfordringen op og prøve kræfter med den store konkurrence må man heller ikke forvente succes. :)

endnu engang tak for indspark.

Medejer af Pineswine Clothing I/S: www.pineswine.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)