Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bagsiden af medaljen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle på amino

jeg har bemærket efterhånden det er er begyndt at gå godt for min virksomhed at der er nogle der er ved at få ondt bag i for at sige det pænt nogle andre konkurrenter  at simpelt begyndt at tale grimt om min virksomhed  fordi  jeg kan tilbyde en pris som de ikke kan være med på og så siger de" du underkender branchen for den pris kan vi jo ikke være med til  du kommer som  ny og vi har været her i mange år "   det gør mig virkelig vred når jeg høre sådan noget hvorfor kan man ikke tale pænt  om andre konkurrenter,  hvorfor  prøve at ødelægge andres forretninger  jeg syntes det er en mærkelig holdning at have det er jo ikke den lille konkurrent vi taler om nej det er jo den store som har været i branchen i mange mange år    jeg høre nu ikke efter det kommer ind i det venstre og ud af det højre  men jeg syntes det er en mærkelig holdning at have det er dejligt at have en virksomhed i vækst men når  det går godt  ser man "bagsiden af medaljen som er virkelig grim"   jeg ville  høre jer om det er det noget i kender til ? og hvad er jeres oplevelse af det ?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Først kender de dig ikke. Så ignorer de dig, så bliver de vrede og så lukker du dem.
Tillykke, du er godt på vej til at vinde :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:42

Rene :
jeg ville  høre jer om det er det noget i kender til ?

Ja for fanden :o)

Altså ikke at vi bliver kontaktet fordi vi er for billige, for det har vi slet ikke mulighed for at være. Men der er da ikke nogen af vores konkurrenter der taler pænt om os, eller hinanden for den sags skyld. Der er godt nok ikke nogen der siger noget direkte til os (de har nu heller ikke så meget at komme efter), men vi er selvfølgelig udmærket klar over hvem der siger hvad, hvor og til hvem, og det er ikke pænt. Sådan er gamet. I hvert fald i vores branche :o)

Men det er ikke rigtigt noget der får os til at ryste på hånden, og det skal det heller ikke gøre hos dig. Vi ved hvad vi vil, hvordan vi vil opnå det og har fokus på det. Alt andet er fløjtende ligegyldigt, og påvirker ikke vores forretning. Så lad dem da tale.

Glæd dig bare fortsat over at det går godt (og tillykke med det i øvrigt), og tag det som et skulderklap at de føler sig så truet af dig, at de bruger deres energi på dig. Den tid de bruger på at koncentrere sig om din forretning, kan de jo ikke bruge på deres egen Wink

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Rene

For det første, så skal du lade være med at spilde din tid på, hvad andre tror, de ved om din virksomhed. Hvis de taler ondt om dig på en måde, som ikke er direkte ulovlig, kan du intet gøre alligevel. Hivs du går ind i en offentlig diskussion, taber du sandsynligvis mere end du vinder.

Men jeg synes, der er to sider af sagen.

Jeg kan godt forstå, at eksisterende udbydere bliver irriterede, når der kommer nogen og forstyrrer markedet.
Et af de markeder, jeg selv opererer på, er markedet for meget billige tekster. Her kommer der gang på gang udbydere, som ikke kan levere ordentlig kvalitet og service til disse meget lave priser. Sådan ser det i hvert fald ud for mig, der gør en indsats for at levere en lidt højere kvalitet end kunderne kan forvente.
Jeg har intet imod, at kundene vælger at få løst deres opgaver hos disse udbydere. Heller ikke selvom de kunne have været kunder hos mig. Det er helt OK. Måske er den lavere kvalitet god nok til kunden - og så er der jo ingen grund til at købe den højere kvalitet. Men det ærgrer mig, når kunder føler sig snydt af de uprofessionelle opkomlinge og derfor tror, at ydelserne altid har så lavt et niveau. Og det ærgrer mig endnu mere, når jeg ser kunder lovprise og anbefale leverandører, som jeg ved ikke leverer varen. Det må jo skyldes, at disse kunder ikke har kompetencerne til at vurdere de ydelser, de har fået leveret - og det er altså synd, hvis de kører rundt i en Skoda, som de tror er en Mercedes (til Skodapris).
Jeg ville inderligt ønske, at der fandtes en måde, hvor jeg kunne forklare kunderne denne forskel. Og af og til - senest i dag - forsøger jeg. Men mit forsøg blev omgående betragtet som utidig brødnid, og afklapsningen kom promte. Nu fremstår jeg så i den pågældende tråd som en desperat og for dyr udbyder frem for en seriøs udbyder med lidt højere kvalitet end gennemsnittet.

Måske opfatter din store konkurrent dig som en useriøs opkomling - jeg ved det ikke, for jeg kender hverken dig eller konkurrenten.

Måske har din konkurrent faktisk ét eller andet at have deres kritik i - det bør du lige træde et skridt tilbage og overveje: Hvordan ser det ud fra kundens synspunkt?

Under alle omstændigheder er din vigtigste opgave at formidle din ydelser så præcist som muligt til dine potentielle kunder - og så leve op til det lovede, når du skal levere.

Èn af de andre i tråden skrev noget i retningen af, at den tid, din konkurrent bruger på dig, kan han ikke bruge på sin egen virksomhed. Det er jeg ikke enig i. Din konkurrent har selvfølgelig en interesse i at se, hvad du gør godt, så han bedre kan konkurrere med dig. På samme måde har du også brug for at vide, hvad der adskiller dig og din konkurrent fra hinanden i jeres fælles kundepotentiales øjne. Og hvis du bruger dit krudt på at irriteres over deres usaglige (for et forudsætter vi, at de er) påstande om dig, så fjerner det dit fokus fra at lære af din konkurrents styrkepositioner - og så har de alligevel haft en lille fordel af deres udåd.

Eller sagt med andre ord:

Brug krudtet på at levere det, du lover - til tiden og til prisen. Det har langt større betydning end din konkurrents ord.

Venlig hilsen

Hans

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 12:25

Synes sku bare du skal fortsætte samme vanlige stil. Du kan åbenbart noget som de ikke kan, siden du kan lave arbejdet billigere. Bare fordi de måske har flere omkostninger end dig, og derved skal tage en højere pris, betyder det ikke at du skal følge deres priser.

Jeg ville bare ignorere dem, og fortsætte i samme stil, hvis jeg var dig! ;)

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)