|
I et af vore sidevirksomheder endte vi med negativ moms på 26 kr. Da moms ikke udbetaler under 50 kr - så har jeg nu svært ved at overskue bogføringen og nulstilling af moms. Normalt bruger jeg automatsik nulstilling i summa - efter hele kvartalet er slut, også i bank, men nu kan jeg ikke overskue hvad der sker med de negative 26 kr på momsafregningskontoen, hvis jeg vil nulstille??? Nogen kloge der kan hjælpe her mon?? vh John |
Hej John,
Efter en pause for lige at se hvordan man får tid til det det drejer sig om og hvad man går glip af - ja så har jeg besluttet at fortsætte "longlife learning" og er nu på igen,men med en væsentlig skarpere anmodning om mail på indlæg!
Jeg arbejder med konsulentopgaver, økonomistyring herunder bogføring samt driver min handelsvirksomhed. Så dit spørgsmål har naturligvis min interesse fagligt - John - her ville jeg gøre følgende:
Tilgodehavende moms ville jeg sætte på en oprettet kredit-konto "Tilgodehavende hos Skat" eller lignende tekst og her bogføre de 26,- kr. som Skat "skylder" dig. Modpost bliver så på Udgående moms så skulle din momskonto gå i nul ikke! Udgående minus Indgående = nul Hmmmm.
Hvad siger summa brugerne selv bruge jeg WinFinans, men teoriene er jo de samme!
Bliv gratis medlem