Måske en voldsom overskrift, men man gør sig visse tanker når man har (for) meget tid. Jeg har været på Amino siden maj måned i år, og har fulgt med i div. tråde, hvor der bedes om ris og ros, samt gode råd til hjemmesider. Det betyder naturligvis, at man får set rigtig mange sider af divergerende kvalitet. Og som den krakiler jeg nu engang er, spotter jeg hurtigt div. stave/grammatikfejl. Lad mig slå fast; INGEN er perfekt, heller ikke jeg. Men der er nogen der har det svært med sproget. Med at stave. At få deres budskab formuleret "godt nok". De fleste erkender det, og søger hjælp til at få finpudset deres tekster. Men alt for mange poster bare løs – enten fordi de ikke kan se fejlene, eller fordi de ikke mener det betyder noget. Det betyder noget, faktisk temmelig meget, at forretningsmæssige hjemmesider signalerer seriøsitet og professionalisme. Jeg har tilbudt et par Aminoer hjælp, gratis! Og har fået ”mange tak” retur. Jeg sidder pt. Og søger job(s), da jeg er en af de mange der mistede jobbet i foråret. Jeg klager ikke – endnu. Jeg får fuld løn i 6. mdr. Men så var det jeg kom til at tænke på, at der her på Amino jo er mange, der lever af, eller forsøger i hvert fald, at have denne korrekturlæsning som sit arbejde, og hvad mon de mener om sådan en ”skruebrækker” ? Jeg er, naturligvis, ikke ude på at tage arbejdet fra nogen – vil bare gerne lave noget fornuftigt, og hjælpe der hvor der tydeligvis er et behov. Hvad er Jeres mening? Jeg er jo ikke den eneste der tilbyder gratis hjælp, men er det OK, eller er det HELT forkert? |
Det er et frit marked, så jeg forstår ikke, hvorfor du "spørger om lov".
Alle sætter deres egne priser, og hvis du vil tilbyde din hjælp gratis (blot fordi du kan eller for at få referencer), kan jeg ikke se noget galt i det.
Det er jo sådan med konkurrence, at det ikke altid er prisen, der konkurreres på, men også kvalitet og andre parametre - hvis du tilbyder det gratis, må "dine konkurrenter" slå på, at de gør det bedre end dem, der gør det gratis, for at få kunder i biksen. Sådan er vilkårene.