Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skruebrækkeri eller hjælp?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske en voldsom overskrift, men man gør sig visse tanker når man har (for) meget tid.

Jeg har været på Amino siden maj måned i år, og har fulgt med i div. tråde, hvor der bedes om ris og ros, samt gode råd til hjemmesider.

Det betyder naturligvis, at man får set rigtig mange sider af divergerende kvalitet.

Og som den krakiler jeg nu engang er, spotter jeg hurtigt div. stave/grammatikfejl.

Lad mig slå fast; INGEN er perfekt, heller ikke jeg.

Men der er nogen der har det svært med sproget. Med at stave. At få deres budskab formuleret "godt nok".

De fleste erkender det, og søger hjælp til at få finpudset deres tekster.

Men alt for mange poster bare løs – enten fordi de ikke kan se fejlene, eller fordi de ikke mener det betyder noget.

Det betyder noget, faktisk temmelig meget, at forretningsmæssige hjemmesider signalerer seriøsitet og professionalisme.

Jeg har tilbudt et par Aminoer hjælp, gratis! Og har fået ”mange tak” retur.

Jeg sidder pt. Og søger job(s), da jeg er en af de mange der mistede jobbet i foråret.

Jeg klager ikke – endnu. Jeg får fuld løn i 6. mdr.

Men så var det jeg kom til at tænke på, at der her på Amino jo er mange, der lever af, eller forsøger i hvert fald, at have denne korrekturlæsning som sit arbejde, og hvad mon de mener om sådan en ”skruebrækker” ?

Jeg er, naturligvis, ikke ude på at tage arbejdet fra nogen – vil bare gerne lave noget fornuftigt, og hjælpe der hvor der tydeligvis er et behov.

Hvad er Jeres mening? Jeg er jo ikke den eneste der tilbyder gratis hjælp, men er det OK, eller er det HELT forkert?

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 15:54

Det er et frit marked, så jeg forstår ikke, hvorfor du "spørger om lov".

Alle sætter deres egne priser, og hvis du vil tilbyde din hjælp gratis (blot fordi du kan eller for at få referencer), kan jeg ikke se noget galt i det.

Det er jo sådan med konkurrence, at det ikke altid er prisen, der konkurreres på, men også kvalitet og andre parametre - hvis du tilbyder det gratis, må "dine konkurrenter" slå på, at de gør det bedre end dem, der gør det gratis, for at få kunder i biksen. Sådan er vilkårene.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 16:15

Ohhh - Fru Hartmann! Du er ude i nogle typiske kvindeovervejelser: "MIT arbejde er ikke rigtig noget værd, men hvis jeg kan hjælpe nogen, er det bare super. Et lille 'tak' er helt fint og hvis ikke, gør det skam intet, bare I er glade!"

Altså - altså! Om du vil tilbyde gratis hjælp eller ikke, er op til dig. Men hvorfor i alverden tager du ikke penge for dit arbejde? Det behøver jo ikke være en Herregård, fx et tilbud om at løbe et web-site sprogligt igennem for kr. 300.- vil da være et super tilbud! 

Hvis du vil være iværksætter, må du væk fra det der med at 'spørge om lov'. Dermed selvfølgelig ikke sagt, at man skal jokke andre over tæerne. Det kan være særdeles fornuftigt at søge råd hos mere erfarne, men la' da' vær' med at underkende dit eget bidrag.

mvh

Marianne

PS: Jeg har vældig sympati for dit fokus. Mange, mange staver og formulerer sig rædselsfuldt. Nogen gange tror man, man står over for en tekst, som en 11-årig har skrevet, men så viser det sig, det bare var en 27 årig gut, der bare ikke lige gider det der med bogstaver. Folk, der har problemer med sprog/stavning pga ordblindhed, er som regel klar over det og søger gerne hjælp/assistance. Sådanne hjælper jeg også selv (gratis). 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 16:32

Marianne H:
Ohhh - Fru Hartmann! Du er ude i nogle typiske kvindeovervejelser: "MIT arbejde er ikke rigtig noget værd, men hvis jeg kan hjælpe nogen, er det bare super. Et lille 'tak' er helt fint og hvis ikke, gør det skam intet, bare I er glade!"

Altså - altså! Om du vil tilbyde gratis hjælp eller ikke, er op til dig. Men hvorfor i alverden tager du ikke penge for dit arbejde? Det behøver jo ikke være en Herregård, fx et tilbud om at løbe et web-site sprogligt igennem for kr. 300.- vil da være et super tilbud! 

Hvis du vil være iværksætter, må du væk fra det der med at 'spørge om lov'. Dermed selvfølgelig ikke sagt, at man skal jokke andre over tæerne. Det kan være særdeles fornuftigt at søge råd hos mere erfarne, men la' da' vær' med at underkende dit eget bidrag.

mvh

Marianne

PS: Jeg har vældig sympati for dit fokus. Mange, mange staver og formulerer sig rædselsfuldt. Nogen gange tror man, man står over for en tekst, som en 11-årig har skrevet, men så viser det sig, det bare var en 27 årig gut, der bare ikke lige gider det der med bogstaver. Folk, der har problemer med sprog/stavning pga ordblindhed, er som regel klar over det og søger gerne hjælp/assistance. Sådanne hjælper jeg også selv (gratis). 

Du har helt galt fat i det Marianne. Jeg er bestemt ikke i tvivl om mit eget værd. Men som beskrevet sidder jeg pt. med fuld løn på Jeres regning, og bruger tiden til at søge nyt job, og surfe rundt på Amino og bidrage med lidt af hvert.

Jeg skal ikke være iværksætter - vi har rigeligt at se til med Husbonds nylige overtagelse af firma! (tror heller ikke lige banken vil synes det er en god ide).

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 17:25

Fru Hartmann:
Du har helt galt fat i det Marianne. Jeg er bestemt ikke i tvivl om mit eget værd.

Fint. Man kunne bare godt få det indtryk :-)

/Marianne

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)