Vi har i 1½ års tid arbejdet på at finde en dygtig og kreativ programmør som kan "bygge" nogle særlige skabeloner til brug ved et meget særpræget bookingsystem. Vi kender de almindelige bookingsystemer der findes, men dette er helt specielt, og du får en del af "kagen" ved at lave det praktiske i forhold til portalen.... vi har idéerne og din del af arbejdet vil derfor kun foregå i starten og sitet skal kunne "køre" selv efter åbning af sitet. Din aflønning fortsætter naturligvis fremtidigt så længe siden kører og de mange gebyrer bliver flere og flere.
Det vi søger er bla. skabeloner til at kunne lave egne "træk og slip" forme udfra optegnelser 1:100 eller 1:10 osv.
Vi kan ikke sige så meget endnu, men forventer at du har referencer fra tidl. jobs som dok. på din kunnen.
vi har idéerne og din del af arbejdet vil derfor kun foregå i starten og sitet skal kunne "køre" selv efter åbning af sitet. Din aflønning fortsætter naturligvis fremtidigt så længe siden kører og de mange gebyrer bliver flere og flere.
På Amino mener jeg at der er 6 fuldtidsansatte programmører, bare til videreudvikling og fejlrettelser. Som programmør, ville jeg kræve dokumentation på at du tidligere har stået for webprojektet som dette og at der efter lanceringsdato ikke var behov for mere kodning ;)
LilleLiv:
Vi kan ikke sige så meget endnu, men forventer at du har referencer fra tidl. jobs som dok. på din kunnen.
Husk at levere dette på jer selv. Det er meget let at bede en programmør arbejde 300 timer gratis. Men hvis I så mangler de nødvendige skill sets indenfor salg, marketing og drift så er det jo en omvendt måde at gå til det. Sørg også for proof of concept efter så få timers arbejde som muligt - helt vha. kontrakter på kommende kommer (mindst én stor, der kan blåstemple det).
Det er et rigtig godt svar Tommy. Der burde være lidt mere fokus på hvad programmøren kan kræve frem for personen med ideen. Det virker som om at det altid er programmøren der er "slaven" selvom virkeligheden er at projektet aldrig vil blive til noget uden programmøren.
Det er som om folk tror at programmører bare hænger på træerne....
Jeg er enig i den betragtning de andre kommer med.
Der går ikke mange dage imellem, at vi ser nogle som gerne vil score en masse gratis arbejdskraft - deres idéer er altid unikke og helt uovertrufne.
En ting der dog undrer mig er - hvis man tror så meget på et koncept, hvorfor låner man så ikke en million i banken og får den hjælp man har behov for, for at søsætte det? Eller er det hér vi trods alt støder på en grænse ift. hvor meget man tror på sin ide?
Hvis jeg var jer ville jeg prøve om i kan få nogle nyuddannet til at lave jeres projekt som afsluttende opgave.
Jeg tror ikke der er nogen der vil udvikle gratis. Hvis i finder nogle vil jeg gerne have deres kontakt oplysninger, for så kan jeg sagtens finde en masse skuffe projekter frem.
En ting der dog undrer mig er - hvis man tror så meget på et koncept, hvorfor låner man så ikke en million i banken og får den hjælp man har behov for, for at søsætte det?
Det er fordi at programmører er nemmere at overtale end bankerne :D
Men ja.... det er en udbredt misforståelse at programmører BARE kan spises af med x% af fremtidige indtægter. Man glemmer bare at de også skal have mad på bordet og betalt husleje.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Vi har i 1½ års tid arbejdet på at finde en dygtig og kreativ programmør
Jeg udvikler hjemmesider (det, du kalder for programmør), men bliver overhovedet ikke tændt af at læse dit oplæg - bl.a. fordi I efter 1½ år ikke formår at præsentere jeres idé anderledes end andre, der kun lige har brugt 5 min. på at udtænke en idé og skrevet den ned på en serviet.
Som andre i tråden er inde på, så læser jeg jeres "koncept" som om, at I har fået en idé, og nu skal programmøren overtage og klare resten - og samtidig stå med aben, hvis projektet ikke giver afkast. Sådan hænger verden altså ikke sammen.
Sæt jer sammen, tænk jer godt om og se om I kan udarbejde en præsentation, der fortæller, hvorfor jeg som udvikler skal løbe en risiko ved at gå ind i jeres projekt. Når det er gjort, så præsenter idéen igen.
Det er sikkert rigtigt. Nu har vi ikke søgt en programmør i 1½ år men haft andre inde over der ikke var dygtige nok... derfor brud på samarbejdet. Men jeg tror nu i har ganske ret i at vi hellere burde købe os til proffessionel programmør arbejde fremfor at skulle gennem et eller flere samarbejder igen fremover. Det koster jo trods alt kun ml. 100.000 og 150.000 kr at få det som man vil og ikke skulle dele de kreative idéer med den der har magten (viden) om programmering.