Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brainstorm lidt med mig her

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 31. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

I modsætning til Nils, så vil jeg ikke råde dig til at spare på markedsføringen i starten.

Kunderne vil ikke komme af sig selv. Du bliver nødt til at komme ud og hente dem, og det er jo det, der er hele markedsføringens opgave. Der er trods alt en grund til, at et gammelt mundheld som "You gotta spend money, to make money" stadig kan høres derude.

Men ellers er det bare at få lagt en forretningsplan, få styr på budgettet, målgruppen og leverandørerne og se at komme igang. Når det så er klart er du selvfølgelig også velkommen til at tage kontakt. Jeg har 10 års erfaringer med udvikling af identiteter, branding, Blue Oceans, Fireballs og alle de andre fancy reklamebuzzwords - men prisen er også noget andet ;)

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv siger så har de jo i Tyskland en lang tradition for at handle i kataloger. Så hvad med at få fingre i et par af de kataloger og se om du kan lære noget af dem/få en bedre forståelse for hvordan det marked fungerer i Tyskland. Det kan være du kan tilbyde samme type betaling, samme type tilbud eller hvad det nu ellers er der tiltrækker tyskerne.

Med hensyn til dansk moms, så mener jeg at grænsen er 250.000 kr årligt, i forhold til om du skal betale dansk moms eller ej. Der er i hvert fald en grænser, og kommer du over dette beløb i salg fra et eu land til et andet, så skal du afregne moms i køberlandet (hvorfor f.eks. alle danske køb hos amazon.co.uk tillægges dansk moms). Men som en anden foreslår, snak med en revisor om det, de burde kende de eksakte tal.

Om det er en god idé afhænger vel i bund og grund af hvad du vil tilbyde som alle de andre ikke tilbyder, og hvorfor folk skal handle hos dig og ikke alle de andre.

Fra Taulov, 7000 Fredericia
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 115
Fra  GreenGrassValley Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din kommentar Sigurd Smile

Sigurd Rubech:
"You gotta spend money, to make money"

Den er jeg også med på, men jeg er også meget til at man lader pengene blive i biksen indtil der er kommet godt gang i den - altså ikke bruge mere end man tjener. Det er lidt ligesom når man tænder et bål - i starten har man brug for at bruge mange kræfter på at få gang i det, men når så der er godt gang i bålet, skal det bare holdes ved lige ved at puste lidt til det en gang imellem. Håber du for står hvad jeg mener... 

Thomas Brinch-Møller
www.BasicElements.dk - til hjem, event og konference

Fra Taulov, 7000 Fredericia
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 115
Fra  GreenGrassValley Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus, og tak for din feedback.

Rasmus Fredslund Hansen:
Så hvad med at få fingre i et par af de kataloger og se om du kan lære noget af dem/få en bedre forståelse for hvordan det marked fungerer i Tyskland.

God ide - det vil jeg skaffe mig. 

Thomas Brinch-Møller
www.BasicElements.dk - til hjem, event og konference

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Sigurd Rubech:

I modsætning til Nils, så vil jeg ikke råde dig til at spare på markedsføringen i starten.

Kunderne vil ikke komme af sig selv. Du bliver nødt til at komme ud og hente dem, og det er jo det, der er hele markedsføringens opgave. Der er trods alt en grund til, at et gammelt mundheld som "You gotta spend money, to make money" stadig kan høres derude.

Men ellers er det bare at få lagt en forretningsplan, få styr på budgettet, målgruppen og leverandørerne og se at komme igang. Når det så er klart er du selvfølgelig også velkommen til at tage kontakt. Jeg har 10 års erfaringer med udvikling af identiteter, branding, Blue Oceans, Fireballs og alle de andre fancy reklamebuzzwords - men prisen er også noget andet ;)

Tak for irettesættelsen/modsætningen Wink Den tager jeg med oprejst pande
- Grunden til at jeg synes det var en god idé med at bruge så få midler, var at det er svært at låne pengene pt. til et ordenligt budget - Der er ikke mange banker man møder/ser/høre om der nej til folk de ikke vil låne penge til.

Derudover har jeg altid haft en intention for mit eget vedkommende, samt har lært af mange andre der blevet stor, der ikke har brugt mange penge til markedsføring og opsning af hjemmeside/shop.

Derfor synes jeg det var en god idé - Og noget man idé mindste bør prøve. Man kan sagtens få en grafiker (uden at være selvfed, som mig eks. der kan sit kram, arbejder professionelt, kan arbejde både med web og tryk og til næsten ingen penge/i hvertfald mange penge at spare)

Det var kun derfor sigurd Smile

God weekend Smile 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)