Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp efter DNS ændring

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge aminoér

Jeg sidder i øjeblikket og river mig selv i håret. For snart 24 timer siden flyttede jeg webhotel for sikkerhedseksperten.dk og fik lavet redel på domænet.

Hertil morgen har jeg problemer med at komme ind på min side, men det virker til at være et lokalt problem. Jeg har derfor:

- lavet flushdns via cmd
- reset browsere, fjernet kager og andet... slettet cache 100000 gange
- genstartet router m.m.

Jeg har skrevet til 5-6 stykker og de kan alle komme ind på min side. Så hvis det kun er lokalt, er der intet problem. Engang imellem kan jeg dog komme ind på siden, men det er kortvarigt.

Når jeg ikke kan komme online, har jeg fuld adgang til FTP kontoen.

Min største problem er, at når jeg ikke kan komme ind på siden, kan jeg heller ikke modtage mails, og jeg har haft flere kunder der har måtte ringe, fordi de ikke kan skrive til mig.

Kan jeg tillægge dette til DNS problemer og at det retter sig i løbet af dagen, eller hvad i alverden kan det være?

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 11:51

Hej

Det kan sagtens være noget DNS cache hos din udbyder som lige skal løbe helt ud før du får den rigtige ip.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 12:06

Så trækker jeg vejret dybt og venter :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 12:12
Jeg får kun en "Apache is functioning normally" frem. Så tror den er redelegeret, men domænet er ikke oprettet på din server.

Har du prøvet at pinge domænet? Du skriver bare "ping sikkerhedseksperten.dk" i CMD. Så kan du se hvilken IP du forbinder til, og se om det er den nye server du har ændret pegning til Smile

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 12:18

Elias Sørensen:
Jeg får kun en "Apache is functioning normally" frem. Så tror den er redelegeret, men domænet er ikke oprettet på din server.

Det er den gamle server.... så det virker til at den står og springer frem og tilbage mellem de to.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 12:30

Boysen:

Elias Sørensen:

Det er den gamle server.... så det virker til at den står og springer frem og tilbage mellem de to.

Det lyder lidt sjovt - men det må igen være din hosts cache.

Du kan prøve at benytte dig af Google's DNS, som ligger på 8.8.8.8.

Ellers kan du lave et ninjatrick, så du fortæller din maskine at den skal bruge den nye IP - det gør man som regel inden man ændrer pegningen, for så kan man sikre sig at det hele virker optimalt før ændringen bliver sendt ud i den store verden :o)

Du skal blot finde din hosts fil og indsætte en linje i den. Åbn Notepad som administrator, og find følgende fil: \windows\system32\drivers\etc\hosts

I den indsætter du en ny linje hvor IP står først og så mellemrum domænet.

F.eks.:

77.66.30.231 sikkerhedseksperten.dk

Så træder ændringen i kraft med det samme.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 12:32

Boysen:

Jeg får siden rigtigt frem.

Og laver jeg diverse opslag kan jeg se at navneserverne er hos Meebox?

Du skal huske på at standart opsætning siger at NS serverne må huske svaret for et domæne i op til 24 timer. (Dette kan man selv konfigurer hvis man styrer dns serveren)
Det kan så betyde at hvis der er en der har gået ind på siden og fået den gamle adresse kl. 1 og du lave ændringen kl. 1:05 så kan der gå op til 24 timer førend den pågældende persons dns server fanger der er lavet en ændring og spørger den nye dns server om hvad adressen er. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 12:56

Tusind tak for Jeres hjælp

Ja det er meebox den ligger hos nu.

Jeg prøver lige om ikke Jeres tips virker :)

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 12:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du er ramt af TTL problemer, det løser sig. 

Det er afhængtigt af hvilke navneservere jeg spørger, men jeg hvis jeg forespørger dem som TDCs kunder bruger, så får jeg følgende svar: 

;; QUESTION SECTION:
;sikkerhedseksperten.dk. IN A

;; ANSWER SECTION:
sikkerhedseksperten.dk. 22316 IN A 87.118.67.83 eller

;; QUESTION SECTION:
;sikkerhedseksperten.dk. IN A

;; ANSWER SECTION:
sikkerhedseksperten.dk. 11471 IN A 77.66.30.231

Og hvad kan du bruge det til?? Jo, ser du - de tal jeg har markeret med fed er TTL. Time To Live og fortæller om den tid i sekunder der gør, førend den pågældende navneserver igen vil gå på jagt i verden for at finde ud af hvad IP adressen er. Indtil den tid er gået, så vil den blot give den oplysning den allerede har cachet.

Til en anden gang: Din TTL hos meebox lige nu er 14.400 sekunder - dvs. 4 timer. Det ligner, at den tidligere har været 86400 (et døgn, som er meget normalt for et site i produktion) 2 dage før du går i krig med en flytning af site, så sørg for at nedsætte TTL til eksempelvis 10 minutter (600 sekunder). Når du gør det i god tid, så vil alle  servere have cached at de skal spørge igen hver 10. minut - og så vil overgangen fra server 1 til server 2 kun tage op til 10 minutter :)

Sidst: Det vil ikke hjælpe at flushe din lokale DNS cache, når det svar du vil få fra recursoren også er cached ;) 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 13:02

Tusind tak Frands, det må siges at være svar på mine spørsgmål! Og endda skåret ud i pap!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)