Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelancer til 200 i timen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et enkeltmandsdrevet designbureau i Hjørring og er nu nået det punkt, hvor jeg gerne vil have kontakt til en (selvfølgelig) dygtig DTP'er på freelance basis til maks 200 kr. i timen + moms.

Jeg har gjort opmærksomt på dette på bl.a Twitter, hvortil en konkollega svarede at, kunne jeg finde dygtige folk til den pris så tog han gerne et par stykker også!

Det har efterfølgende fået mig til tænke, at jeg er naiv og nærrig, at tro at jeg kan slippe med den pris.

Hvis det skal være både fagligt og "socialt" ansvarligt, hvad mener i så at prisen bør være for freelancearbejde i dagens Danmark pr time?

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 07:01

Det kommer vel an på hvad de kan? Mindstelønnen er så vidt jeg ved omkring 110 kr i timen for ufaglært kontorarbejde. Lønningerne er meget høje i Danmark, så det kan ofte ikke betale sig at hyre en freelancer, men hellere at gøre det selv eller forsøge at outsource til udlandet.

Jeg ville nok foretrække at ansætte en studentermedarbejder i stedet for som nok vil være tilfreds med 120-130 kr i timen og som sandsynligvis har masser af energi.

Fra Hadsten
Tilmeldt 8. Feb 07
Indlæg ialt: 157
Fra  Bahnhof Grafisk Design Bureau Skrevet kl. 07:45

Det kommer også lidt an på hvad du forventer af en DTP'er? Er det "slavearbejde"? Er de grafiske linjer lagt som vedkommende bare skal følge, eller skal vedkommende selv være kreativ og komme med ideer?

Personligt synes jeg det er en meget lav timeløn og tvivler på, at du vil kunne finde nogle dygtige og kompetente freelancere til dette. Jeg må indrømme, at hvis du finder nogle, så vil jeg da også gerne have en kontakt Smile

Der er selvfølgelig en del ledige grafikere på arbejdsmarkedet, så du kan være heldig.

Med venlig hilsen Rune Breinholt Andersen

LabelLand.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:57

Hej Rune og Erik
Tak for jeres svar som jeg vil tygge på her i ferien. Kan i begge have en rigtig god og afslappet sommer!

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:07

Du kunne evt. kigge udenfor Danmarks grænser =)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 18:18

Nu er det nogle år siden, at jeg har boet i Danmark, men prøv at regne baglæns:

Freelance-honorar 200 kroner, minus følgende:

• eventuel pension
  • feriepenge
  • sygdom
  • ledige timer
  • administration, både tid og omkostninger
  • hardware
  • software (sikkert ikke billigt)
  • osv

Så er der skåret godt i de 200 kroner.

Dog undtaget, hvis man gerne vil låne noget af sin computer, sit software og så videre ud gratis, fordi man jo alligevel har den/t.

Hilsen, Robert

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)