Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af CMS

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg har længe udviklet websider til en række kunder baseret på et meget simpelt CMS jeg selv har strikket sammen. Men med HTML5 æraen osv. så er tiden ved at løbe fra mit hjemmestrikkede system som er baseret på ASP. Jeg står overfor at skulle lave et par nye sites for nogle kunder og overvejer at bruge lejligheden til at skifte hest og kaste mig over et færdigt CMS og begynde at udvikle siderne i ASP.NET for fremtiden. ASP.NET er overhovedet ikke nyt for mig, men jeg har ikke tidligere arbejdet med færdige CMS'er.

Hvilke(t) CMS til ASP.NET vil i anbefale, hvor man med en god portion erfaring med HTML, javascript og ASP.NET rimeligt hurtigt kan lære at lave 100% custom designede sider? Og på sigt sætte sig ind i udviklingen af nye moduler/komponenter.

Håber nogen af nørderne herinde kan komme med et godt forslag.

\Mikkel

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Kongsfelt:
Hvilke(t) CMS til ASP.NET vil i anbefale, hvor man med en god portion erfaring med HTML, javascript og ASP.NET rimeligt hurtigt kan lære at lave 100% custom designede sider? Og på sigt sætte sig ind i udviklingen af nye moduler/komponenter.

Der skal du have fat i Umbraco. Det er .net og det er nemt at lave sider i da du styrer html'en 10000%.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Umbraco, som allerede nævnt, vil være en oplagt muligt og derudover skal også nævnes Composite - de er relativt ens og har hver deres små fordele og ulemper; Umbraco er nok pænest designmæssigt men med en knap så pæn kode og Composite ligner noget fra sen-halvfemserne men virker også mere færdig.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem er dine kunder? :-) 

Personligt ville jeg satse på wordpress, hvis salget sker til mindre IT-kyndige..

Fra Tjenester.dk
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tjek lige han beder kommentar omkring CMS til ASP.NET

 

Billige seo pakker

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Umbraco og Composite, hvor brugervenlige er de systemer for kunden? Kunderne har typisk ikke meget erfaring med websites.

Wordpress er bestemt også en overvejelse værd - mit problem er at jeg ikke har skrevet en eneste line php kode de sidste 10 år. Men det er jo i hvert tilfælde meget brugervenlig.

Mvh Mikkel

Fra Århus C
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Umbraco er HELT klart at foretrække, specielt når dine kunder ikke er særligt IT-kyndige.

Fordelen med Umbraco er at det er utrolig enkelt for slutbrugeren at benytte, de ser KUN det nødvendige, hvilket resultere i et rigtig godt overblik og god usability.

Systemer som Wordpress, viser bare hele "baduljen" til slutbrugeren, og det kan mange gange bare forvirre dem.

// Mikkel Johansen

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Egentligt har jeg ikke så meget at tilføje. Umbraco og Composite er rent brugermæssigt stort set lige enkle at benytte. Composite virker en smule mere "færdigt" kodemæssigt som der også nævnes, hvilket ihvertfald i nogle tilfælde gør det hurtigere/lettere/billigere at udvikle moduler til.

I forhold til Wordpress, og i betragtning af du er .net mand vil jeg helt klart foretrække de to første systemer. Faktisk er jeg ikke så overbevist over wordpress kvaliteter som mange andre. Måske har jeg bare ikke set lyset, fået installeret de rigtige moduler, eller hvad ved jeg. Men faktum er at de løsninger jeg har været inde og rode med, ofte virker mere bøvlede at arbejde med for slutbrugeren pga. en masse indstillinger, og den generelle tilgang til opbygningen af sider wordpress har.

Hvis du ikke kun tænker opensource, kan jeg også anbefale dig at kigge på dynamicweb. Her kan du ogås udvikle dine egne moduler i .net, og samtidig er det uden tvivl et af de hurtigste og simpleste systemer at sætte et design op i. Endelig er backenden også (relativt) enkel for slutbrugeren.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Tranbjerg
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun stemme i med de andre der omtaler Umbraco. Høj graf af fleksibilitet i løsningen og et fantastisk community til hjælp osv.

Hos Novicell laver vi en god del løsninger i Umbraco CMS og vi og kunderne er glade for det.

Held og lykke med skiftet til et nyt CMS at udvikle i, kan være noget af en mundfuld de første par gange.

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for alle jeres gode svar! Jeg kaster mig over Umbraco - og så må det jo tage 10 gange så lang tid at lave en løsning færdig de første par gange. Learning by doing!

\Mikkel

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)