Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lige margener eller ikke?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften amino'er :)

Jeg har længe spekuleret på hvad den rette løsning er, og ja hvad der ser bedst ud? - Selvfølgelig skal man ikke bare vælge ud fra udseende, men også hvad der er bedst for kunden/seeren. Jeg vil derfor gerne hører jeres mening. Hvad er bedst lige margener eller ikke? 

Det kan godt være det er lige gyldigt om det er lige margener eller ikke, og folk nok synes dette er et dumt indlæg - men detaljer giver i sidste ende bonus! 

Mvh Simon Andersen

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 01:05

Jeg foretrækker selv, at det bare står normalt i stedet for orddeling og alt muligt. Men hvis du skal skrive en stil fx, så skal man lave orddeling, hvilket jeg ikke helt forstår meningen med. :-)

Men ja - blot min mening ;)

Tilmeldt 5. Apr 12
Skrevet kl. 01:10

Christian Bundgaard:

Jeg foretrækker selv, at det bare står normalt i stedet for orddeling og alt muligt. Men hvis du skal skrive en stil fx, så skal man lave orddeling, hvilket jeg ikke helt forstår meningen med. :-)

Men ja - blot min mening ;)

Tak for input! Kan godt følge dig i, at det godt kan give nogle unødvendige "problemer" med orddeling osv. - Med hensyn til stil, så fatter jeg det heller ikke! Ja, nok bare endnu en regel lærere har lavet, for at irriterer eleverne!  :) 

Tilmeldt 5. Apr 12
Skrevet kl. 13:46

Bump - Andre der har en mening her? :)

Fra Århus C
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 13:51

Det kommer an på hvad det drejer sig om....

Er det til web, så ville jeg holde mig fra lige margener.

Er det derimod til tryk, kommer det an på din spalte bredde. Det er for det meste kun i meget smalle spalter, man bruger lige margener - hvilket f.eks. er grunden til at de fleste aviser benytter lige margener til deres spalter.

Kort sagt, ville jeg kun bruge lige margener til smalle spalter!

Mvh.

Mikkel Johansen

Tilmeldt 5. Apr 12
Skrevet kl. 13:57

Okay tak for det, det er til normale indlæg på min hjemmeside. - Har brugt lige margener indtil nu, men er begyndt at komme i tvivl. :) 

- Tror jeg vil ændre det. 

Mvh Simon Andersen

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 14:07

Lige margener er noget hø, specielt hvis man ikke benytter orddeling!

Har set dokumenter, som skulle offentliggøres, som lignede Zip it! med ord der var t r u k k e t  u d  for at kunne passe ind.

Det er ikke kønt.

Og mht. til orddeling, så skal man være ekstremt omhyggelig, og få delt ordene på de rigtige steder. En fokert deling kan give en helt absurd opfattelse af helheden.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)