Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Youtube videoer på webshop!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg står og gerne vil optimere min webshop med nogle produktvideoer, samt guide-videoer.

Ang. produktvideoerne, vil jeg gerne høre om det er ulovligt og om jeg bliver straffet af google, hvis jeg tager youtube videoer, der blandt andet er lagt ud af mine konkurrenter?? Nogle af dem har producenterne lagt ud og andre er som sagt fra mine konkurrenter, som de selv har lavet og så er der nogle helt tredje, hvor jeg ikke helt ved hvor kommer fra.

Hvad vil det betyde for mig, både SEO-mæssigt og juridisk??

Så er jeg også igang med at lave en side, med diverse guides til god/sikker/bedre mm. -sex. Hvor jeg blandt andet har fundet nogle gode videoer på blandt andet DR, EB og youtube.

Må jeg gerne "tage" dem, eller er der en regel for hvilke jeg tager og hvordan jeg bruger dem??

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg helst ikke vil begynde og smide en masse produktvideoer op, for bagefter at finde ud af at det ikke gavner mig SEO-mæssigt, måske i værste fald straffer mig og at jeg begår noget ulovligt.

De bedste hilsner
Danny 

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 10:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Danny,

Du må sagtens tage youtube videoer, så længe du benytter deres "embedded" tiltag.

Lige under videoerne er der en knap der hedder "Del" og så skal du blot klikke på "Indlejring", vælge størrelsen og snuppe HTML-koden :-)

EDIT: For at svare på dit SEO spørgsmål, så er det ikke anset som duplicate content, hvis du viser den samme video som din konkurrent. Bare sørg for at have noget unikt tekst.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 10:59

Hej Patrick,

Tusind tak.

Når jeg nu "tager" en af mine konkurrenters videoer, vil det så gavne dem SEO-mæssigt, at jeg smider deres video op på min side???

Hvis jeg forstår dig ret, så er det helt lovligt og ikke SEO skadeligt, så længe det er embedded Videoer??

Mvh.
Danny 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:01
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

prøv at se lidt dybere på det, hvis du tager en video som dine konkurrenter ejer og har lavet, og sætter ind på dit website. Vil denne video få flere visninger, hvilket gavner dine konkurrenter mere end det gavner dig, på SEO siden. det kan måske hjælpe på salget, men det er ikke til at sige helt precist.

Lav hellere dine egne videoer, som gavner dig og din SEO.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 11:02

Du må ikke "bare" tage alle videoer på nettet. Men youtube har en politik om at ud gerne må inkludere deres på din hjemmeside.

Hvis det er dine konkurrenter der har lavet videoen, og de har credits inde på selve youtube siden, kan du godt risikere at du hjælper dine konkurrenter en smule. Tilgengæld giver du dine brugere gode videoer - og så må du gøre op med dig selv om det er det værd.

Som udgangspunkt vil den bedste løsning være at lave dine egne videoer, men det kan godt blive en smule dyrt, hvis du vil ramme et vidst niveau af kvalitet.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:19

Patrick Olsen:
...
Hvaa giver du bare få stjerner fordi jeg kom før dig med udtalelsen? eller har du en begrundelse? ikke at 2 stjerner bekymre mig, men at give 2 stjerner for en udtalelse som ikke er forkert, og ikke mindst ligner din udtalelse, virker på mig som om de er givet fordi jeg kom først. og det er ikke det stjerner skal bruges til ;)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 11:42

KTJ-Media.dk:

Patrick Olsen:
...
Hvaa giver du bare få stjerner fordi jeg kom før dig med udtalelsen? eller har du en begrundelse? ikke at 2 stjerner bekymre mig, men at give 2 stjerner for en udtalelse som ikke er forkert, og ikke mindst ligner din udtalelse, virker på mig som om de er givet fordi jeg kom først. og det er ikke det stjerner skal bruges til ;)

MVH Kim

Hej Kim,

2 stjerner giver man for et "rimeligt svar" ifølge aminos eget tooltip. Vi udtalte bestemt ikke det samme. For mig at se så prøver du at forklarer Danny at den eneste rigtige vej, er at lave sine egne videoer eller slet ikke at bruge dem. Det er jeg ikke enig i, da det jo kan være en super god video som giver meget værdi til brugeren. Hvis Danny ikke føler at han kan gøre det bedre selv, og videoen ikke reklamere for konkurrenten, så er min holdning, at han bør bruge videoen for at øge kvaliteten af hans indhold.

Det kan godt være at jeg tolkede dit svar forkert, men det ændre ikke i at jeg "kun" synes at det er et "timeligt svar". Lige meget hvad er det ikke tråden at diskutere det i.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:57

Patrick Olsen:

KTJ-Media.dk:

Patrick Olsen:
...

MVH Kim

Hej Kim,

2 stjerner giver man for et "rimeligt svar" ifølge aminos eget tooltip. Vi udtalte bestemt ikke det samme. For mig at se så prøver du at forklarer Danny at den eneste rigtige vej, er at lave sine egne videoer eller slet ikke at bruge dem. Det er jeg ikke enig i, da det jo kan være en super god video som giver meget værdi til brugeren. Hvis Danny ikke føler at han kan gøre det bedre selv, og videoen ikke reklamere for konkurrenten, så er min holdning, at han bør bruge videoen for at øge kvaliteten af hans indhold.

Det kan godt være at jeg tolkede dit svar forkert, men det ændre ikke i at jeg "kun" synes at det er et "timeligt svar". Lige meget hvad er det ikke tråden at diskutere det i.

Jeg må sige du tolker meget ud fra det jeg har skrevet. Jeg lægger ikke op til at læse mellem linjerne, læs i stedet det jeg skriver.

Jeg skriver bestemt ikke at den eneste rigtige vej er at lave sine egne videoer, jeg skriver hvilken negativ konsekvens det har at bruge konkurrentens videoer på sin egen hjemmeside, og at det kan være godt for salget.
Du skriver "Hvis det er dine konkurrenter der har lavet videoen, og de har credits inde på selve youtube siden, kan du godt risikere at du hjælper dine konkurrenter en smule. Tilgengæld giver du dine brugere gode videoer" - Eksakt det samme, omend din udtalelse er mere forsigtig.

Og så skrev jeg at han hellere skulle lave sine egne videoer, da det er bedst for hans hjemmeside og du skriver "Som udgangspunkt vil den bedste løsning være at lave dine egne videoer, men det kan godt blive en smule dyrt, hvis du vil ramme et vidst niveau af kvalitet."

Kan ikke rigtig se forskellen. Men nok om det, hader når folk giver få stjerner uden at komme med en begrundelse. og nej det er ikke tråden at diskutere det i.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)