Hej med jer, Jeg står og gerne vil optimere min webshop med nogle produktvideoer, samt guide-videoer. Ang. produktvideoerne, vil jeg gerne høre om det er ulovligt og om jeg bliver straffet af google, hvis jeg tager youtube videoer, der blandt andet er lagt ud af mine konkurrenter?? Nogle af dem har producenterne lagt ud og andre er som sagt fra mine konkurrenter, som de selv har lavet og så er der nogle helt tredje, hvor jeg ikke helt ved hvor kommer fra. Hvad vil det betyde for mig, både SEO-mæssigt og juridisk?? Så er jeg også igang med at lave en side, med diverse guides til god/sikker/bedre mm. -sex. Hvor jeg blandt andet har fundet nogle gode videoer på blandt andet DR, EB og youtube. Må jeg gerne "tage" dem, eller er der en regel for hvilke jeg tager og hvordan jeg bruger dem?? Håber at der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg helst ikke vil begynde og smide en masse produktvideoer op, for bagefter at finde ud af at det ikke gavner mig SEO-mæssigt, måske i værste fald straffer mig og at jeg begår noget ulovligt. De bedste hilsner
|
Hej Danny,
Du må sagtens tage youtube videoer, så længe du benytter deres "embedded" tiltag.
Lige under videoerne er der en knap der hedder "Del" og så skal du blot klikke på "Indlejring", vælge størrelsen og snuppe HTML-koden :-)
EDIT: For at svare på dit SEO spørgsmål, så er det ikke anset som duplicate content, hvis du viser den samme video som din konkurrent. Bare sørg for at have noget unikt tekst.