Er der nogle af jer der har erfaringer med Wordpress e-commerce plugin'et?
Hvad gør i med hensyn til udsendelse af faktura, hvilket jo nærmest er et must hvis man sælger digitale produkter. (Bruger Paypal så kan ikke bruge epays plugin).
Jeg er snublet over dette plugin (Printable invoices), som skriver at det kan udsende fakturaer automatisk og er kompatibel med WP e-commerce. Nogle der har afprøvet det?
Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.
Pluginnet er meget fint, men hvis jeg var dig ville jeg skynde mig at hoppe på WooCommerce-vognen i stedet. WP E-Commerce udviklerne har - endog rigtig store - problemer med at lave updates der ikke crasher foregående opsætninger, så ved hver update følger 2-3 updates mere, som gør din nye opsætning bare nogenlunde kompatibel. Med andre ord - hvis du vælger wp e-commerce er der meget opsætningsarbejde ved hver opdatering (alt afhængig af dit setup naturligvis).
I forhold til dit andet spørgsmål, hvad mener du så med ift. faktura? Hvorfor lader du dem ikke betale for produktet med det samme og få en kvittering? (Den mulighed er der i både wp e-commerce og woocommerce)
Med ønske om en god dag.
mvh
Thomas
The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup
Jeg har godt læst om WooCommerce, men jeg havde fået den opfattelse, at det var en samling themes med en shopdel. Kan man få det som plugin (jeg har allerede bygget en side)?
Den kvittering både woocommerce og e-commerce udsender, lever den op til de danske faktura krav? Dato, varer, moms, unikt faktura nummer, CVR etc.? Jeg har ikke lige kunne finde det nogen stedet?
Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.
De opfylder i udgangspunktet ikke de krav, men det er relativt problemfrit at opsætte/indsætte.
Og du har ret, WooCommerce har deres egne WooThemes der passer, men det samme gør sig gældende i forhold til WP E-Commerce (hvis du påtænker at shoppen skal være flot.)
Hvor lang tid, penge mv. har du brugt på din nuværende side? Ellers er den billigste løsning et shoptheme og efterfølgende integration :-) Og i forhold til det du har fortalt ind til videre, lyder det ikke til at du har brug for en stor og krævende løsning, udover det sædvanlige.
Ps. Du svarede ikke på, om du med faktura blot mener en kvittering for købet, eller om du tænker en decideret regning (med giroindbetaling osv.)
Med ønske om en god dag
mvh
Thomas Astrup
The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup
Jeg har brugt rimelig lang til på siden og skal kun sælge et (par) digitalt produkter, så det er ikke shopdelen jeg har haft i fokus (som hvis jeg skulle sælge børnetøj etc.). Siden er en infoside, hvor man så kan købe et par produkter.
Jeg skal blot bruge systemet til at udsende en faktura/kvittering, jf. de lovmæssige krav. Der skal ikke være mulighed for girobetaling etc. Bare en standard faktura. Det lyder rigtig godt at det kan opsættes.
Hvor er dine erfaringer med at have en side, og så bare smække woocommerce plugin'et på? Det gik relativt nemt med e-commerce, med steg under relativt :)
Jeg har faktisk til gode, at integrere WooCommerce på et design der ikke er bygget til det. Men jeg vil - uden at du må hænge mig op på det - tro, at det er 'ligeså' nemt/svært som Wp E-commerce.
Hvis du har sat e-commerce op, så brug bare det :) især hvis det ikke drejer sig om flere produkter.
Du kan godt sætte wp e-commerce op til de ting du efterspurgte :)
mvh
Thomas
Jeg sætter begge betalingssystemer op og splittester. Ej, spørg tilside.
Jeg tror jeg prøver at sætte woocommerce alligevel. Alle taler så godt om dem og jeg har lidt problemer med shopping cart widget'en i e-commerce plugin'et.
Tak for hjælpen :)
Jeg har nu afprøvet begge shopsystemer - og umiddelbart har jeg lidt problemer med Woocommerce (når jeg ønsker at se produktsiderne så havner jeg på en 404 side.) Nå, men det kan nok løses.
Synes nu også WP e-commerce plugin'et virker fint, men (og nu kommer mit spørgsmål):
Jeg kan se at man kan sætte systemet op til at udsende en "kvittering" til kunden efter køb. Men jeg skal jo også selv havde en kopi af denne faktura til mit eget regnskab. Hvordan har du kringlet den?