Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken server/webhotel er nødvendig til disse programmer?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har fået udviklet nogle små programmer der fungerer som API mellem 2 servere..

De er skrevet i .net console app, som jeg skal have afviklet (1 enkelt stor kørsel, samt en lille kørsel hver nat).

ER det kun en windows-server der kan afvikle disse? Eller?

Hvad har jeg brug for til det - som minimum? (webhotel, vps, dedikeret server? cloud?)

Og har I nogen ideer/gode råd til hvor jeg får kvalitet til en fornuftig pris. Behovet for datakraft ikke særlig stort.

Fyr løs med gode forslag..:)

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 23:53

Det er vel relativt, hvad der er stort eller småt ;) Prøv evt. at snakke med nogle udbydere. Jeg kan til webhoteller klart anbefale Meebox, og de har også "større" løsninger. Deres support er eminent, så hvis du beskriver det i detaljer for dem, er jeg sikker på, I kan finde en god løsning.

Men mon ikke også der kommer nogle server-eksperter forbi tråden ;)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ann:

De er skrevet i .net console app, som jeg skal have afviklet (1 enkelt stor kørsel, samt en lille kørsel hver nat).

Det er kun Windows servere der kan køre dem. Dit problem er at de er skrevet som en console app og derfor skal de kører på desktoppen. Jeg har ikke set noget webhotel du kan få lov til at gøre det så du skal enten have en dedikeret server eller en vps.

Ann:
Og har I nogen ideer/gode råd til hvor jeg får kvalitet til en fornuftig pris. Behovet for datakraft ikke særlig stort.

Hvis det er så kan jeg godt lægge det på en af mine servere men det kræver at jeg får kildekode til gennemsyn. Så slipper du også for at skulle betale for server selv. Vi finder bare på en god pris.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 00:57

Ann:

Alt efter hvilke komponenter som programmet bruger, så kan det sagtens køre under Linux med Mono-projektet. Jeg har skrevet flere større .NET console applikationer som bare virkede da de blev flyttet til mine Linux servere, og så sparer jeg licensen og de ekstra omkostninger der er ved en Windows server.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:32

Du kan få en Windows VPS ved VPS.NET for $20 om måneden. Jeg har brugt VPS.NET til CentOS og Linux og det virker bare. Support er også flinke til at hjælpe med problemer! Kan klart anbefales.

Hvor meget ram kræver dine programmer? Hvis de kræver en del kraft, skal du nok investere noget mere da du normalt ikke får mere end 256-512MB (356MB ved VPS.NET) i en standard VPS. Dog kan ekstra ram tilkøbes billigt ved næsten alle VPS udbydere.

Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 10:55

En virtuel server vil være et rigtig fint valg.

Du får ikke lov at køre console apps på et webhotel.

Med en cloud-løsning skal du have ret godt styr på din applikations forbrug af disk og netværk (samt i nogle tilfælde processor)

Bemærk at vi kan lave at konkurrencedygtigt tilbud til dig hvis du konktakter os på support@vpspro.dk

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 08:00

@ Niels: Ja, det var som jeg tænkte. Tak for tilbuddet med din server - jeg skriver lige til dig senere via PB (intet problem med kildekoden).

@ Kasper: Lyder interessant med Linux mono-projektet - kan du uddybe hvad der skal til/hvor jeg kan læse mere evt.?

@ Niclas: Jeg aner ikke hvor meget ram de kræver, da jeg ikke har skrevet dem, men det kan jeg jo finde ud af..men det er små simple programmer - det ved jeg. Men om det er nok til at afgøre RAM-behovet ved jeg ikke...:)

@ VPS: Jeg synes ikke umiddelbart jeres priser ser billige ud - i forhold til det behov jeg har. Men måske er det bare fordi jeg ikke kender mit behov..:) Men I skal have chancen for at komme med et godt tilbud. Jeg sender en mail..

Tak for gode svar so far.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41

Ann:
@ Niclas: Jeg aner ikke hvor meget ram de kræver, da jeg ikke har skrevet dem, men det kan jeg jo finde ud af..men det er små simple programmer - det ved jeg. Men om det er nok til at afgøre RAM-behovet ved jeg ikke...:)

Hvis det er små programmer, burde det nok gå med 356 MB ram.

Ann:
@ VPS: Jeg synes ikke umiddelbart jeres priser ser billige ud - i forhold til det behov jeg har. Men måske er det bare fordi jeg ikke kender mit behov..:) Men I skal have chancen for at komme med et godt tilbud. Jeg sender en mail..

VPS.NET er mindre end halvt så dyrt, hehe. 

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 06:21

Ann:

@ Kasper: Lyder interessant med Linux mono-projektet - kan du uddybe hvad der skal til/hvor jeg kan læse mere evt.?

Sagtens, Monoprojektet kan du læse om her: http://www.mono-project.com/Main_Page

Basalt set så lejer du dig ind på en Linux-server som kører jobbet for jer, og kører det med kommandoen 'mono programnavn.exe' og så burde det spille. Du skal dog have en server, jeg bruger selv Linode.com, og deres mindste server koster $20 om måneden. 

Hvis du vil vide mere om det, eller have hjælp, så kan jeg godt teste dit software på min server (gennem Mono). 

Kontakt mig på kaspergrubbe@gmail.com

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)