Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg starte en fysisk forretning eller ej?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg står i den situation at jeg skal starte på fuldtid(8:30-16:30) som elev d. 1/8 og 2 år frem, hvilket jeg glæder meget til! Det kommer også til at give 8-8500,- om måned, som kan dække udgifterne hvis der ikke er nogle indtægt en hel måned :)

Det jeg gerne ville var, at tilbyde repration af iPhone/Ipad og sælge cover/tilbehør:

- Jeg har en webshop 100 % kørerklar
- Nu skal jeg have lavet en side til reprationer (Skal self også tilbyde det igennem shoppen).

Nu har jeg så fået en idé og det er at åbne en fysisk butik i Virum 2 min fra s-tog (Koster 70-80.000,- om året i leje og valget falt på Virum fordi lyngby er meget dyrer).

Jeg ville have åbent 17-20 (Måske 15-19 hvis jeg har en ven til at åbne før jeg har fri) på hverdage og 10-13 på lørdage.

Nu er spørgsmålet så om det kan give noget salg i det tidsrum, det kan nok ikke give en million forretning bare fordi jeg starter denne fysiske butik, men den vil jo komme til at fungere som butik, lager og kontor på engang. Så kan jeg også have et par webshops mere hvis altså der er tid :) Hvis jeg f.eks. starter den 1-1-13 og sparer op fra nu, vil jeg have mulighed for at have penge uden at låne, til at kunne drive forretningen et år uden der behøver at være indtægt.

Men hvad syntes i jeg skal gøre? Hvilke overvejelser skal jeg have med?

Med venlig hilsen
Lasse Lykke
LasseLykke.dk 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 54
Fra  DC Entertainment Group Skrevet kl. 22:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det var en høj husleje. Vil råde dig til at starte webshoppen og se tiden an. 

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 22:07

Som udgangspunkt er det jo en god service at tilbyde og der er jo flere og flere kunder som glæder sig over en service på mere "specielle" tidspunkter end det klassiske 10-18, så på den måde er det jo fint.

Hvis du alligevel har lokalet til det, så er det jo bare at tilbyde det og prøve det af og hvis du finder ud af at for få kommer forbi på din adresse, så lukker du jo bare den kanel og beder kunderne om at sende det ind til dig.

Den største overvejelse jeg vil tænke på er nok det at du binder dig til at være der i tidsrummet, så hvis f.eks. du skal til en fødselsdag eller lign. klokken 19 på en hverdag, så kan du med andre ord ikke være tilstede og så kan det give "bagslag" alt afhængig af hvilken kunde der er tale om, så kort sagt gør kun det du kan love, så du ikke skuffer en kunde. Får du sendt noget retur, så kan du nemmere klar sagerne uden risiko for at du må skuffe en kunde.

Held og lykke med det.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:07

Og typisk er et erhvervslejemål ikke noget man indgår for en måned ad gangen, men ofte på en flerårig aftale. Hvis det er tilfældet, hænger du altså på den udgift, uanset om du får gang i butikken eller ej.

Og med de åbningstider, ville jeg nok starte med at satse på shoppen, og se hvordan det udvikler sig.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 22:11

80k pr. år lyder da ikke slemt. Afhængigt af hvor stort og lækkert det er selvfølgelig. Jeg synes det lyder som om du har et super drive, og det kan helt sikkert give noget troværdighed og nogle kunder fra lokalområdet med en fysisk forretning.

Pas dog på at du ikke kører dig selv død på at det absolut SKAL være en fysisk butik - der skal være råd til det og det skal give mening i virksomheden før end du tager springet.

Men hvor er det kanon at du vil knokle sådan og bruge alle dine hårdt optjente penge på projektet. Det er ånden, og hvis du holder fast i den og husker at få hjælp af nogle dygtige folk er jeg sikker på at du kan nå langt! God aften :-)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 22:12

Hej Lasse !

Jeg tror ikke du skal forvente ret meget salg af tilbehøret. Jeg vil ihvertfald tro at de fleste køber det sammen med telefonen eller går hjem og shopper på nettet. Så det er nok ikke det som skal drive den fysiske butik. Så det er altså reparationer der skal holde det igang Tror du skal reparere for mange enheder for at dække dine omkostninger. Min mavefornemmelse siger du skal holde dig til webshop.

mvh Ulven

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 22:16

Gode råd fra alle! :) Tror bare det med den fysiske butik er det som giver mig drivet? Har altid ville have en butik, men jo ikke noget man bare gør med en 100-150.000,- normalt og kunne se muligheden her?

Mvh Lasse

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 22:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Engang var det butikker man åbnede.

Idag ligger pengene i nettet, du har tæt på 0 Kr. i omkostninger og minimal risiko.

Du kan arbejde hvor du vil, hvornår du vil og ikke bundet af noget.

Du SKAL stå i en butik, du SKAL betale husleje, du SKAL omsætte for vis beløb for at undgå underskud - Jeg ville aldrig selv starte en butik, sikke megen arbejde og risiko for den minimale belønning du for ud af det!

:) Lige min ærlige mening

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 23:00

Har bare prøvet en webshop og føler ikke den kan komme så langt som jeg vil :)
Jeg starter det mest at grund for at kunne starte noget større, det der er problemmet. Mit problem ligger i jeg gerne vil starte noget og kan være stolt over det og enten skal jeg tjene gode penge ellers skal det være noget fysisk, da det kan vises

Tilmeldt 26. Mar 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 20:10

Hvad med et kontor som du lejer ovenpå en butik? 

Jeg kender ikke virum. Men i de fleste danske byer, har man strøg butikkerne med enten lejlighed eller liberalt erhverv ovenpå. Det må være væsentligt billigere. 

Derudover kan du rode lidt mere og du sparer sikkert også en hulens masse på strøm til showroom belysning osv. 

Ps: hvor mange telefoner skal du reperarer før du har tjente de 80.000 kr ind?

Det kunne jo være rart med en husleje på feks 60.000 og skimme de sidste 20.000 i lommen.

Bare en tanke. 

Eller hvad med et kontor ude i et erhvevsområde med virksomheder hvor de bruger mange mobiller i arbejdsøjemed? De bliver jo også smadret.

mvh 

Frederik

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)