Hej Jeg skal til at tage hul på en spændende rundtur i dansk erhvervsliv, hvor jeg skal rundt og interview direktører. ( her iblandt topfolk fra dansk supermarkedet, carlsberg, tdc, og mange fler ) Emnet er "udvikling - Pleje - Fastholdelse" af medarbejder. Mit endelig mål med denne tur er, at lære fra de allerbedste herhjemme, og så derefter kunne tilbyde dem spændende og anderledes teambuilding/udviklings arrangementer. Jeg har selv forberedt lidt spørgsmål, som jeg gerne vil have lidt kontruktivt kritik af, og til dem af jer som har gode ideer til spørgsmål, så skriv det endelig. Alt udefra kommende inspiration er velkommen, jeg vil være meget taknemmelig for det. Interview Spørgsmål 1. Bruger du penge på udvikling af dine medarbejder ? -Hvor mange penge bruger du på teambuilding på års basis? - Hvilke ting ligger du vægt på, at dine medarbejder får med i bagagen, fra sådan en tur? 2. Hvor mange penge bruger du på personlig udvikling af dine medarbejder års basis? 3. Hvad gør du for at, dine medarbejder føler sig værdsat i daglig dagen? 4. Hvor i høj grad, går du op i dine medarbejders sundhed (Kost, gen. sundhed )? Glæder mig til at høre fra jer :)
|
Hej
Jeg har mange års erfaring i at interviewe og har vejledt en del universitetsspecialer, som interessede sig for samme spørgsmål som dem, du skitserer.
Mine kommentarer vil være:
Først - tror du, det er direktørerne, du skal tale med? De virksomheder, du nævner, har alle personaleafdelinger/HR-afdelinger, der beskæftiger sig med individuel og gruppebaseret medarbejderudvikling.
Dernæst - du gør klogt i at lave noget research på emnet. De spørgsmål, du søger svar på, er udmærket beskrevet forskellige steder - fx i virksomhedernes årsberetninger, men også i en række brancherapporter, undersøgelser lavet af interesseorganisationer o.a.. Med fare for at træde dig over tæerne, så er dine spørgsmål temmelig banale/diffuse og jeg tror ikke, du kan bruge svarene til ret meget.
Fx har større virksomheder jo en sammensat medarbejderskare. Med forskelligt uddannelses- og udviklingsbehov. Som dækkes af forskellige systemer/organisationer.
Jeg kan ikke gennemskue, hvad du vil? Vil du sælge et eller andet sundhedsprogram til virksomhederne. Hvis ja, så vil jeg da foreslå at gå direkte på med dit produkt i stedet for at gå ad en omvej via en 'undersøgelse'.
mvh
Marianne