Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interview af folk med indflydelse i store virksomheder, kritik af mine spørgsmål, og gerne forslag

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 114
Fra  Astrosmykker.dk Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg skal til at tage hul på en spændende rundtur i dansk erhvervsliv, hvor jeg skal rundt og interview direktører. ( her iblandt topfolk fra dansk supermarkedet, carlsberg, tdc, og mange fler )

Emnet er "udvikling - Pleje - Fastholdelse" af medarbejder.

Mit endelig mål med denne tur er, at lære fra de allerbedste herhjemme, og så derefter kunne tilbyde dem spændende og anderledes teambuilding/udviklings arrangementer.

Jeg har selv forberedt lidt spørgsmål, som jeg gerne vil have lidt kontruktivt kritik af, og til dem af jer som har gode ideer til spørgsmål, så skriv det endelig.

Alt udefra kommende inspiration er velkommen, jeg vil være meget taknemmelig for det.

Interview Spørgsmål

1. Bruger du penge på udvikling af dine medarbejder ?

-Hvor mange penge bruger du på teambuilding på års basis?

- Hvilke ting ligger du vægt på, at dine medarbejder får med i bagagen, fra sådan en tur?

2. Hvor mange penge bruger du på personlig udvikling af dine medarbejder års basis?

3. Hvad gør du for at, dine medarbejder føler sig værdsat i daglig dagen?

4. Hvor i høj grad, går du op i dine medarbejders sundhed (Kost, gen. sundhed )?

Glæder mig til at høre fra jer :)

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 21:56

Hej

Jeg har mange års erfaring i at interviewe og har vejledt en del universitetsspecialer, som interessede sig for samme spørgsmål som dem, du skitserer.

Mine kommentarer vil være:

Først - tror du, det er direktørerne, du skal tale med? De virksomheder, du nævner, har alle personaleafdelinger/HR-afdelinger, der beskæftiger sig med individuel og gruppebaseret medarbejderudvikling.

Dernæst - du gør klogt i at lave noget research på emnet. De spørgsmål, du søger svar på, er udmærket beskrevet forskellige steder - fx i virksomhedernes årsberetninger, men også i en række brancherapporter, undersøgelser lavet af interesseorganisationer o.a.. Med fare for at træde dig over tæerne, så er dine spørgsmål temmelig banale/diffuse og jeg tror ikke, du kan bruge svarene til ret meget.

Fx har større virksomheder jo en sammensat medarbejderskare. Med forskelligt uddannelses- og udviklingsbehov. Som dækkes af forskellige systemer/organisationer.

Jeg kan ikke gennemskue, hvad du vil? Vil du sælge et eller andet sundhedsprogram til virksomhederne. Hvis ja, så vil jeg da foreslå at gå direkte på med dit produkt i stedet for at gå ad en omvej via en 'undersøgelse'.

mvh

Marianne

Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Jul 07
Fra  Astrosmykker.dk Skrevet kl. 23:59

Marianne H:
Jeg kan ikke gennemskue, hvad du vil? Vil du sælge et eller andet sundhedsprogram til virksomhederne. Hvis ja, så vil jeg da foreslå at gå direkte på med dit produkt i stedet for at gå ad en omvej via en 'undersøgelse'.

Tak for dit svar.

Jeg er ved at starte en teambuilding virksomhed, som skal tilbyde pakkeløsninger til virksomhederne..
Det vil sige pakken indeholder 3 dages teambuilding tur med firmaet 55 North, 2 dages ophold på hotel/campingplads hvor der vil være pleje af medarbejderne wellness og spa, til sidst krydre jeg det med en workshop omkring personlig udvikling & Sundhed, hvor jeg har hyret to af danmarks dygtigeste eksperter indenfor områderne, nemlig Michael Scjerling og Birgitte Kruse til at komme om inspirere virksomhedens medarbejder. 

Hvorn syntes du det lyder?

Du beskriver lidt omkring det er en omvej, med de her spørgsmål??

Grunden til at jeg tænke, at gå den vej var fordi så virker det ikke som om, at jeg vil sælge/prakke dem noget på, men blot lære fra dem, og så derefter skræddersy et tilbud, lige til deres behov :) Måske du kan følge mig?

Hvis du stod i mine fodspor, hvorn havde du så grebet det and?, du skal huske at tænke på at jeg en en ung gut på 21 år, der skal ud til de virksomheder her.

Glæder mig til at høre fra dig, og måske andre som vil join  

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 00:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

5. Hvad gør du for at motivere dine medarbejder?

6. Har du truet en medarbejder med at blive fyret og hvilke erfaringer har du med det?

7. Har du løget over for dine medarbejder til at motivere dem?

8. Hvad er dit standard svar når en medarbejder ber om en løn forhøjelse?

9. Gør du noget specielt for dine medarbejder?

10. Gør du meget ud af at medarbejderne skal føle sig en del af en stor familie, hvis ja hvordan?

11. Kan du godt lide medarbejdere der slikker r*v? og hvorfor, hvorfor ik? (Du skal nok formulere det anderledes)

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Jul 07
Fra  Astrosmykker.dk Skrevet kl. 07:25

Tak skal du have

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:32

Hej Nicolai

Har du allerede fået dem til at booke dig i din kalender?

Hvis ikke, så tror jeg ikke at du får dem til det.

Jeg er 100% enig med Marianne.

Og hvis du endelig "kommer igennem" til direktørene, så ville jeg blive Pi*** sur i samme øjeblik, at det viser sig, at din agenda grundlæggende er at sælge noget.

Jeg tror, at de alle har en erfaring der gør, at du ikke kommer i nærheden af dem.

De vil stille uddybende spørgsmål omkring hvad der ligger bag.

Melder du ikke rent ud med det samme, så kan du roligt regne med at spilde tiden da de vil opfatte dig som utroværdig:

Du starter med at skjule din agenda for at sige det på en MEGET pæn måde.

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)