Hej alle her på Amino. Det er mit første indlæg her på siden, og jeg vil starte med at sige at der virkeligt er rigtig meget kvalitativt indhold som er rigtig brugtbart! Jeg har i hvert fald brugt meget viden herfra i forbindelse med generel SEM og SEO, som jeg meget gerne vil blive endnu bedre til. Jeg har indtil videre styr på meta data i forhold til at keywords og descriptions, samt indhold og titel skal matche nogenlunde hinanden og at metatags skal "sælge varen" (er begrænsningen, rent SEO-mæssigt, 160 for descriptions og 67 for titel i gennemsnit?). Dertil har jeg en forståelse for at linkbuilding (backlinks er links fra andre sider hen til ens egen?), er vigtigt for SEO, samt jo flere sider man bliver nævnt på, jo bedre. Dertil ved jeg at <meta name="robots" content="noodp"> er særdeles smart for at undgå at Google finder predefineret tekst til ens descriptions. Alt atttributterne ved img. filerne, har jeg også styr på = søgemaskiner læser ikke billeder, men kun tekst, man skal undgå at spamme med keywords, og unødvendig tekst, og dertil lave et sitemap, for at gøre det lettere for spiderne at crawle min side. Har I nogle gode tips til hvad der er alfa og omega når man snakker SEO? Jeg er ivrig for at lære, så kom gerne med forslag til værktøjer en SEO-master burde mestre |
rehan09:Jeg har indtil videre styr på meta data i forhold til at keywords og descriptions, samt indhold og titel skal matche nogenlunde hinanden og at metatags skal "sælge varen"
Husk at meta keywords ikke benyttes ifm. ranking af Google. Samme gælder meta description, dog kan man som du selv er inde på her lokke folk til at klikke på ens resultat i SERP'en.
rehan09:Har I nogle gode tips til hvad der er alfa og omega når man snakker SEO?
Jeg er ivrig for at lære, så kom gerne med forslag til værktøjer en SEO-master burde mestre
Først og fremmest skal du sikre dig at din platform ikke genererer ens indhold (Dublicate Content), samt har indekseringsbarrierer som bevirker at søgemaskinerne har svært ved at crawle din hjemmeside. Har du ikke styr på dit fundament, risikerer dit højhus at kollapse!
Struktur er alfa omega når man snakker SEO! Sørg for at lave din søgeordsanalyse ordentligt, og målret som hovedregel ét enkelt søgeord pr. underside (i nogle tilfælde kan du sagtens målrette flere, men mere om det en anden gang). Hermed undgår du at du har 17 forskellige undersider, som allesammen handler om samme søgeord, hvor hvert søgeord kun omtales kort. Et godt tip er at smide det hele op i et excel ark, således at du har styr på hvilke søgeord som de enkelte undersider er målrettet til (ganske praktisk i forbindelse med såvel intern- som ekstern linkbuilding).
Det seneste stykke tid er der kommet mere og mere fokus på godt indhold. Så sørg for guds skyld for at lave noget lækkert indhold - så har du også meget nemmere ved at tiltrække gode links.
/ Emil