Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig til bedre SEO!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 10. Jul 12
Indlæg ialt: 14
Fra  HM-Solutions Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle her på Amino.

Det er mit første indlæg her på siden, og jeg vil starte med at sige at der virkeligt er rigtig meget kvalitativt indhold som er rigtig brugtbart!

Jeg har i hvert fald brugt meget viden herfra i forbindelse med generel SEM og SEO, som jeg meget gerne vil blive endnu bedre til.

Jeg har indtil videre styr på meta data i forhold til at keywords og descriptions, samt indhold og titel skal matche nogenlunde hinanden og at metatags skal "sælge varen" (er begrænsningen, rent SEO-mæssigt, 160 for descriptions og 67 for titel i gennemsnit?).  Dertil har jeg en forståelse for at linkbuilding (backlinks er links fra andre sider hen til ens egen?), er vigtigt for SEO, samt jo flere sider man bliver nævnt på, jo bedre.

Dertil ved jeg at <meta name="robots" content="noodp"> er særdeles smart for at undgå at Google finder predefineret tekst til ens descriptions.

Alt atttributterne ved img. filerne, har jeg også styr på = søgemaskiner læser ikke billeder, men kun tekst, man skal undgå at spamme med keywords, og unødvendig tekst, og dertil lave et sitemap, for at gøre det lettere for spiderne at crawle min side.

Har I nogle gode tips til hvad der er alfa og omega når man snakker SEO?

Jeg er ivrig for at lære, så kom gerne med forslag til værktøjer en SEO-master burde mestreSmile

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:54

rehan09:
Jeg har indtil videre styr på meta data i forhold til at keywords og descriptions, samt indhold og titel skal matche nogenlunde hinanden og at metatags skal "sælge varen"

Husk at meta keywords ikke benyttes ifm. ranking af Google. Samme gælder meta description, dog kan man som du selv er inde på her lokke folk til at klikke på ens resultat i SERP'en. 

rehan09:

Jeg er ivrig for at lære, så kom gerne med forslag til værktøjer en SEO-master burde mestreSmile

Først og fremmest skal du sikre dig at din platform ikke genererer ens indhold (Dublicate Content), samt har indekseringsbarrierer som bevirker at søgemaskinerne har svært ved at crawle din hjemmeside. Har du ikke styr på dit fundament, risikerer dit højhus at kollapse! 

Struktur er alfa omega når man snakker SEO! Sørg for at lave din søgeordsanalyse ordentligt, og målret som hovedregel ét enkelt søgeord pr. underside (i nogle tilfælde kan du sagtens målrette flere, men mere om det en anden gang). Hermed undgår du at du har 17 forskellige undersider, som allesammen handler om samme søgeord, hvor hvert søgeord kun omtales kort. Et godt tip er at smide det hele op i et excel ark, således at du har styr på hvilke søgeord som de enkelte undersider er målrettet til (ganske praktisk i forbindelse med såvel intern- som ekstern linkbuilding).

Det seneste stykke tid er der kommet mere og mere fokus på godt indhold. Så sørg for guds skyld for at lave noget lækkert indhold - så har du også meget nemmere  ved at tiltrække gode links.

/ Emil

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 17:00

Lige umiddelbart har du jo fat i det rigtige og grundlæggende viden.

Allervigtigste faktor Dags Dato er fantastisk indhold og meget af dette. Så hvis du ligger alle kræfter i dette og sørger for at bruge H1,H2 tags osv. så er du rigtig godt på vej.

Få links fra PR9,8,7 sider er langt bedre ind mange fra PR0,1,2,3 sider.

Selvfølgelig, sælger man et produkt vil man gerne have de mange links da det kan generer mange besøgende, men linkets værdi skal altid være så højt som muligt.

Men fortsæt din sti og kom så ud på ALLE de sociale medier og vær aktiv, lyt og lær.

Læs på SEO eksperternes blogge. 

Kom ind på Google plus og følg alle SEO eksperterne, tilføj os gerne mig :) Jesper Krogfelt så kan du se hvem jeg har i mine cirkler ( Mange eksperter ) Det der alle guldkorne kommer.

God vind fremover

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Tilmeldt 10. Jul 12
Fra  HM-Solutions Skrevet kl. 09:33

Tak for dit svar Emil.

Når du skriver indekseringsbarrierer, hvad mener du så præcist med det? Kan dublicate content være en barriere?

Emil Blücher:
Først og fremmest skal du sikre dig at din platform ikke genererer ens indhold (Dublicate Content), samt har indekseringsbarrierer som bevirker at søgemaskinerne har svært ved at crawle din hjemmeside. Har du ikke styr på dit fundament, risikerer dit højhus at kollapse!

Det med Excel arket er noteret, det lyder som en overskuelig måde at holde styr på ens keywords. Er 1 ord pr. side nok? Min forståelse for Keywords er at det skal være de vigtigste indhold på den pågældende side, som vises i et Keyword. F.eks. ordet båd, hvis man skriver om at sejle.

Godt indhold = højere PR? Hvad er egentlig forskellen på PR og SERP placering?

Tilmeldt 10. Jul 12
Fra  HM-Solutions Skrevet kl. 09:39

Hej Jesper.

Tak for dit indlæg, det er altid godt med noget hjælp!

Hvad præcist mener du med at bruge H1/H2 tags? Er det bedst at bruge flere font str.?

Jesper Krogfelt Hansen:
Få links fra PR9,8,7 sider er langt bedre ind mange fra PR0,1,2,3 sider.

Jeg går ud fra at det er muligt at se ens PR (som jeg også selv har prøvet), jeg har bare ikke 100% forståelse for hvad PR egentligt er. I mit hoved, er det Google's vurdering af ens side, jo højere jo bedre. Men hvor kan man teste dette henne?

Jesper Krogfelt Hansen:
Men fortsæt din sti og kom så ud på ALLE de sociale medier og vær aktiv, lyt og lær.

Med dette, mener du så at det er bedst at være på flest muligt? Min forståelse for brug af sociale medier, er at det er bedst at fokusere på et sted, f.eks. Facebook eller LinkedIn og have en solid opdatering/information, så man ikke får 5 forskellige sider, der bare fungerer som et statisk banner.

For at tage et konkret eksempel, har jeg siddet og arbejdet lidt med en side, hvor den består af HTML og CSS, så alle sider skal bearbejdes enkeltvis (i forhold til metatags/description osv.).

Her har jeg prøvet at undgå duplikate keywords, ændret titler, så de svarer til sidens indhold, tilføjet relevante links (intern og eksternt), tilføjet alt attributter samt tilføjet et sitemap. Er dette en god måde at få en base på?

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 09:40

rehan09:

SEO 2.0 - SEO-LEX og E-Universe :-)

rehan09:

Vær aktiv - Sociale Medier - Usability - Byg et brand - Kvalitets indhold  - Naturlig Linkbuilding sommer kunne komme naturligt gemmen Kvalitets indhold.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 10. Jul 12
Fra  HM-Solutions Skrevet kl. 09:17

Tak for dit svar Emil.

Emil S:
SEO 2.0 - SEO-LEX og E-Universe

Jeg kan se at prisen på disse materialer er ret høj, jeg har dog selv set på The Art of SEO 2nd edition, som jeg har hørt godt om. Er det noget du kan anbefale?

Jeg kan forstå at der ikke er så meget fokus på at "lokke" søgemaskiner, men mere at "lokke" målgruppen istedet. SEO er vel mere SEM i form af digital markedsføring end det er ren kode dannelse, der "lokker" søgemaskiner?

Emil S:
Naturlig Linkbuilding sommer kunne komme naturligt gemmen Kvalitets indhold.

Hvad menes der præcis med dette? I mit hoved lyder det som alm. kvalitativt indhold, der linker internt eller eksternt, ikke for SEO's skyld, men for emnets skyld?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:16

pagerank kan du se nemmeste vis har google toolbar på din computer det er dog uhyrt svært få direkte pagerank  9 links husk alle de sider der en ranks er det normalt kun forsiden der har en høj ranks vis du får en artiklen eller andet sådan et sted skal du ikke regne med det vilde for man kommer normalt på underside underside som tit har pagerank 0 men alligevel har de værdi men ikke meget , men det er en god ideen lave nyheder så andre vil linke til dig og skrive presse meddelers med mere

husk desuden pagerank er kun retvisende , det giver meste med relevante steder fra om det 0 betyder tit ikke det vilde relevants har mere betydning

skabe video indhold på siden bloggen løs på siden så begynder der stille roligt ske ting sager især vis også er lidt aktive rundt omkring med presse meddelers med mere

tjekke dine konkurernter god ide med http://www.opensiteexplorer.org og https://www.majesticseo.com/

ekstra ideer her http://www.amino.dk/forums/t/147608.aspx

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 12:40

rehan09:
Når du skriver indekseringsbarrierer, hvad mener du så præcist med det? Kan dublicate content være en barriere?

Indekseringsbarrierer kan være hvis søgemaskinerne eksempelvis har svært ved at følge dine links, at din side er bygget i rammer / iframes, eller at hele dit site er bygget i flash. Dublicate Content er mere en rankingbarrierer end en indekseringsbarrierer, ment på den måde at søgemaskinerne nok skal finde dit indhold omend de ikke vil være søde mht. vurderingen af din hjemmeside. Derfor er DC også værd at undgå!

rehan09:
Det med Excel arket er noteret, det lyder som en overskuelig måde at holde styr på ens keywords. Er 1 ord pr. side nok? Min forståelse for Keywords er at det skal være de vigtigste indhold på den pågældende side, som vises i et Keyword. F.eks. ordet båd, hvis man skriver om at sejle.

Du benytter selvfølgelig helt automatisk ord i tilknytning til dit søgeord i dine tekster, som sender signaler til Google om hvad teksterne handler om. Men det er ikke det samme som at målrette siden de "ekstra" ord som du bruger til at forklare om dit søgeord.

rehan09:
Godt indhold = højere PR? Hvad er egentlig forskellen på PR og SERP placering?

Med PR regner jeg med at du snakker toolbar-pagerank, hvilket mest af alt er en omgang ninjarøg, som kan bruges til at give en indikation af hvor stærk en linkprofil en given side har. SERP'en er de 10 resultater der bliver vist som de første når man foretager en søgning på Google.

/ Emil

Tilmeldt 10. Jul 12
Fra  HM-Solutions Skrevet kl. 13:32

Tak for dit svar. 

Jeg har fået fat i et plugin som viser PageRank, det virker ret godt, på de sider som den nu kan hente informationer fra. Men et relevant link fra en stor side med meget traffik er bedre en 5 links fra mindre sider selvom de er relevante? 

Men aktivitet er nøglen kan jeg forstå. De sites du har givet er et godt udgangspunkt, det vil jeg gå videre med!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)