Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ros til Meebox

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Det er gratis at rose andre så jeg synes at Meebox skal have ros for deres håndtering af et hacker angreb, selv om nogle af mine sider ligger på deres billige webhotel så er det faktisk meget nemt at bruge deres system, og supportens forklaring er lige i skabet så en halv gammel mand som mig let og hurtigt er selvhjulpet.

Alt kører igen perfekt igen, selv om det så sort ud med 3 ramte websider.

Tak fra Henning Larsen Opti-web.dk til Meebox.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:35

Super med et så positivt indlæg. Tak for det og god dag til dig, Henning.

Michael

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 10:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, alle mine sider på Meebox blev også hacket forleden. Det var lidt skod. Håber ikke det sker igen. 

Fik dog ikke rigtig nogen forklaring eller besked fra dem eller noget. Men de hentede dog en backup ind så snart jeg gjorde dem opmærksomme på angrebet. 

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 10:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@ Steffen

Den jeg fik så sådan ud:

Du kan inde fra dit cPanel vælge at restore en backup.

I menuen som hedder "Files" der kan du klikke på den som hedder "cPremote Backup Managemen"t der efter trykker du på "Restore Document Root"

Så indtaster du din email og trykker på "Restore" Så vil du få en email tilsendt når den er færdig med at ligge backup'en op.

Når du har gjort dette går du ud til start'en igen altså "cPremote Backup Management"

Her kan du klikke på "Restore Datbase" Indtast email og hvilken database du vil gendanne og den vil blive gendannet :-)

Så kan du gemme den til en anden gang

Hilsen Henning

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 10:43

Ok :) Fedt nok...

Men det må jo så være dette, som de har gjort for mig :)
For den er jo ihvertfald blevet restored.

Så nok derfor der jo ikke var så meget at sige til mig :) Hehe...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:43

jeg kan også kun rose meebox.net efter en havde prøvet ligge noget på min side, det lagde  den fuldstændige ned , de lagde hele siden  op igen meget hurtigt og fandt det som de havde lagt på min side

jeg skriftet koden min kode ud på webhotel og jeg er lykkelige over at have mit webhotel hos dem

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Herning
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 77
Fra  Tjill Networks Skrevet kl. 10:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg er ked af at skulle ødelægge den ellers gode stemning - men jeg bliver nødt til at påpege, at man *ikke* løser problemet, ved kun at restore en backup.

Man bliver nødt til at finde årsagen til, at det i første omgang overhovedet kunne ske, at nogen kom ind og lavede om i systemet/hackede det.

Hvis man ikke lukker hullerne, er det lidt som at pisse i bukserne, for at sige det populistisk. Det varmer kun i ganske kort tid, da hullet stadig står piv åbent, og risikoen for at hullet bliver udnyttet igen er overhængende.

Kan man ikke finde hullet, bliver man selvfølgelig nødt til at gøre hvad man kan, og få en ekspert til at lave review af systemet, hvis man synes det er nødvendigt. Det er som altid et spørgsmål om økonomi (og/eller ære), så det er noget man må gøre op med sig selv.

Så jeg håber din udbyder tager din henvendelse mere seriøst end at anbefale en simpel restore. Det er ikke sikkert, at det er deres ansvar, hvis fejlen ligger i noget kode du selv har lagt ind, men jeg vil forvente at min udbyder påpegede dette, hvis jeg henvendte mig, og ikke vidste bedre selv.

Mit råd er derfor, at du kontakter Meebox igen, og hører dem til, om det er en kendt fejl, som de nu har rettet, eller om de vurderer, at det er din egen kode den er gal med. I tilfælde af, at det er din egen kode, så må du vurdere hvad du vil gøre, som nævnt :)

Håber du får løst dine problemer, både på den korte og den lange bane.

Fortsat rigtig god dag ;)

Selvstændig konsulent inden for hosting, udvikling, outsourcing, sikkerhed m.m. - se http://tjill.net

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 11:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nicolai Schlenzig:
Jeg er ked af at skulle ødelægge den ellers gode stemning - men jeg bliver nødt til at påpege, at man *ikke* løser problemet, ved kun at restore en backup.

Du har fuldstændig ret - at restore fra vores backup genskaber blot kundernes sider til et stadie som før defacingen. Det har vi gjort ved alle dem, som vi kender til er ramte. Derudover har vi naturligvis brugt meget tid på at identificere problemet, hvilket vi har gjort, samt at få det lukket. 

Jeg er helt enig i hvad du skriver, og vi har naturligvis også gjort mere, end bare restore fra backup'en. Også selvom vi i nogle tilfælde overfor kunden i vores forklaring/svar blot har fokuseret på at få hans/hendes side tilbage online, og så internt arbejdet videre med de lidt mere komplekse ting! :-)

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 11:21

@Anders:

Det lyder rigtig godt at I kigger på at stoppe hullet til. Det var nemlig dette der gjorde mig lidt usikker på den support jeg fik.

Jeg spurgte nemlig direkte til om det var et generelt problem (og det kan jeg jo konstatere nu, da vi er flere der er blevet hacket), og fik bare det svar at "Det burde ikke kunne ske igen".

Men ville jo gerne vide at det sikkerhedshul der var blevet brugt, nu var lukket...eller at man gav den gas med at finde årsagen.
Nu har jeg jo brugt en del tid på at prøve at finde ud af fra min side om det var nogle problemer på mine sider (som ligner hinanden rigtig meget). Det kunne jeg jo have sparet, hvis jeg vidste at det var noget I arbejdede på at løse :)

Er problemet løst nu eller arbejdes der stadig på det? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24

Anders - Meebox:
Derudover har vi naturligvis brugt meget tid på at identificere problemet, hvilket vi har gjort, samt at få det lukket.

Hvad var årsagen til at så mange blev ramt?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)