Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jura-kyndig ønskes til nem assistance vedr. betingelser (handelsjura)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 114
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg ønsker lidt assistance med at få færdiggjort et sæt betingelser jeg har på min side.

Det er til siden; http://annoncelight.dk

De nuværende betingelser er som følgende:

1. Alle annoncører skal være over 18 år, ligeledes skal dem man søger også være over 18.
  2. Alt indhold af annoncer skal være lovligt iflg. dansk lovgivning.
  3. Annoncer hvis eneste formål er reklame bliver slettet.
  4. Indhold må ikke være af stødende karakter.
  5. Annoncer vedrørende dyresex accepteres IKKE, og kan medføre udelukkelse fra siden!
  6. Annoncer der mistænkes for trafficking vil blive slettet, og annoncøren udelukket!
  7. Administrator har ret til at slette alle annoncer som skønnes ikke at overholde reglerne.
  8. AnnonceLight.dk kan på ingen måde holdes ansvarlig for udfald af eventuel kontakt mellem parter i annoncer!
De er ikke specielt uddybende, og rimeligt kedelige, og har en fornemmelse om at jeg ikke er dækket ind, i tilfælde af nogen synes det skulle være nødvendigt eller sjovt at slæbe mig i retten, for en oplevelse vedkommende må have haft på min side.
Derfor har jeg prøvet at omskrive dem lidt, og fået sat det lidt bedre op. De er så blevet til følgende betingelser:

#1 Ansvar

Anvendelse af AnnonceLight.dk sker på eget ansvar. Derved kan AnnonceLight.dk og ejerne bag, ikke gøres ansvarlige for udfald af eventuel kontakt mellem parter i annoncer.

#2 Forbehold

AnnonceLight.dk kan ikke holdes ansvarlig for tab i forbindelse med brug og eller misbrug af AnnonceLight.dk

#3 Censur

AnnonceLight.dk forbeholder sig ret til at afvise, udelukke og/eller slette annoncer uden varsel.

#4 Brug af e-mail

Opretter du annoncer, forbeholder AnnonceLight.dk sig ret til at sende dig informationer om vores service ved senere lejlighed.

#5 Samarbejde med myndigheder

AnnonceLight.dk forbeholder sig retten til at videregive oplysninger til politiet i forbindelse med misbrug.

#6 Personligeoplysninger

AnnonceLight videregiver ikke personoplysninger til tredje part, udover det oplyste i #5.

#7 Øvrig lovgivning

Alle annoncer skal overholde gældende dansk lovgivning.

#8 Alder

Hvad angår annoncer, som tilbyder sexuelle ydelser er grænsen 18 år.

#9 Fobudte annoncetyper

Følgende typer annoncer accepteres ikke: Direkte reklame, dyresex, pædofili, trafficking, stødende karakter. Samt andre typer annoncer, se #3.

#10 Ændringer

Disse betingelserne kan uden yderligere varsel ændres.

Jeg spurgte så en af mine venner, som har en lille smule forstand på jura, da han er revisor, han nævnte at punkt #5, #8 og #9 skal uddybes bedre så de ikke kan misforståes.
Jeg håber der er en af jer, som har mod på at hjælpe mig på rette vej, så min "egen røv" er dækket ind hvis det skulle ske jeg fik problemer vedr. siden.
Mange tak på forhånd!
Vh,
Mads J.
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 22:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej Mads

Har lige lavet et hurtigt udkast til hvordan dine "regler" kan formuleres. Du skal være opmærksom på at generelle ansvarsfraskrivelser som udgangspunkt ikke anerkendes i DK, det vil sige at desto mere konkret du kan lave en fraskrivelse, desto større vægt vil den have. Dog kan du alligevel ikke fraskrive dig alt. Vil anbefale dig, at lave en startside hvor man skal godkende, at man er 18 for at få adgang til hjemmesiden, hvis dine ## om at man skal være 18, skal virke reelle.

#1 Ansvar

Denne hjemmeside Annoncelight.dk formidler kontakt mellem mennesker via annoncer. Ejerne bag siden har ikke mulighed for at føre fysisk kontrol med hvilke mennesker, der annoncerer eller henvender sig i forbindelse med en opslået annonce. Vi beder derfor hjemmesidens brugere udvise forsigtighed og bruge deres sunde fornuft ifald de via hjemmesiden kommer i kontakt med en ukendt person og ifald de ønsker at møde denne. Vi anbefaler, at vores brugere tager diverse forholdsregler og, at et eventuelt møde mellem personer finder sted på et offentligt sted. Anvendelse af AnnonceLight.dk sker på eget ansvar. Derved kan AnnonceLight.dk og ejerne bag, ikke gøres ansvarlige for udfald af eventuel kontakt mellem parter i annoncer.

#2 Forbehold

Der kan forekomme anstødelig sprogbrug på hjemmesiden og hjemmesiden må af denne grund alene benyttes af personer, der er fyldt 18 år.(denne bestemmelse har ikke megen gyldighed, hvis der ikke er en starthjemmeside, hvor man angiver, at man er fyldt 18)

#3 Censur

AnnonceLight.dk forbeholder sig ret til at afvise, udelukke og/eller slette annoncer uden varsel og uden begrundelse.

#4 Brug af e-mail

Opretter du annoncer, forbeholder AnnonceLight.dk sig ret til at sende dig informationer om vores service ved senere lejlighed.

#5 Samarbejde med myndigheder

Det skal understreges at hjemmesidens brugere til enhver tid skal overholde lovgivningen og overtrædelse af lovgivningen, herunder særligt straffeloven kan medføre politianmeldelse.

#6 Personligeoplysninger

AnnonceLight.dk er underlagt reglerne i persondataloven og videregiver ikke personoplysninger til tredjepart med mindre dette tillades efter persondataloven og der er tale om lovovertrædelser som nævnt under # 5.

#7 Alder

Hvad angår annoncer, som tilbyder sexuelle ydelser er grænsen 18 år. Aldersgrænsen gælder både for så vidt angår opretteren af annoncen og efterspørgsler i annoncen.(grænsen for det sidste kan vel lovgivningsmæssigt sænkes til 16, alt efter annoncelight.dks ønske).

#9 Fobudte annoncetyper

Følgende typer annoncer accepteres ikke oprettet på denne hjemmeside og oprettelse heraf vil medføre sletning af annoncen og bortvisning af brugeren, hvis det opdages:

1)    direkte reklame,

2)    annoncer om dyresex,

3)    annoncer om pædofili,

4)    annoncer om trafficking,

5)    annoncer af stødende karakter(stødende i hvis øjne? Dine, eller andres? Mange af annoncerne vil jo forekomme stødende, hvis du spørger en præst. Pas på med at skrive ting du/i ikke også vil håndhæve).

6)    visse andre typer annoncer, se  #3.

#10 Ændringer

Disse betingelserne kan uden yderligere varsel ændres.

Håber det kan bruges eller give lidt inspiration. Parenteserne er små kommentarer og hele skrivelsen er med forbehold for, at jeg bare lige har lavet nogle små hurtige omskrivninger og, at jeg ikke kender din hjemmeside og din situation.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 114
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 22:11

Hej Harald,

Super mange tak for dit svar, og en mere udspecificering af hvordan betingelserne kan se ud. :)

- Jeg vil prøve at inkorporere det i en opdatering til siden der kommer snart :)

Kan godt se de ting du har udspecificeret virker mere logisk at skrive på en sådan måde. :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)