Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Om fonde - og så lige en tur til USA for inspiration!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jul 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er temmelig ny herinde, og læste for nylig en blog herinde, omkring det at dele idéer, og blev inspireret. Så nu vil jeg frygtelig gerne høre jeres kommentarer og idéer, omkring min egen idé.

Jeg har tidligere skrevet en kommentar i et indlæg omkring at jeg ikke vidste hvad jeg ville lave når jeg er færdig med min uddannelse - andet end at jeg vil være iværksætter! det har jeg så talt med en masse om, i håb om at finde ud af, hvad jeg virkelig brænder for. Jeg har stadig ikke fundet det, men i min snak med andre har jeg talt mere og mere med en fra min studiegruppe og vi har meget samme mentalitet omkring virksomheder og det kunne godt tænkes, at vi i fremtiden kunne lave noget sammen.

Min idé:
Jeg fik så den idé, at mig og ham kunne tage på inspirationstur til USA. Her tænker jeg at vi kunne besøge virksomheder (f.eks. Google, Facebook, Apple, Citigroup) og se/mærke hvordan de arbejder, høre om hvordan deres virksomheder fungerer osv. Det skulle så være meningen at vi planlægger turen, så vi allerede har skrevet til dem inden (de virksomheder vi vil besøge). Simpelthen skrive vores situation, og høre om vi kan komme og besøge dem. Jeg vil helst slippe for en rundtur med 30 turister og en glasmontre mellem mig og medarbejderne. kan det overhovedet lade sig gøre?

Vi er som sagt et par fattige studerende, så en sådan tur vil selvfølgelig kræve penge. Her tænker jeg at vi kunne søge fonde? - Nogen som har erfaring med det?

Hvad synes i om idéen?

Alle inputs er meget velkomne og jeg sætter pris på at i har taget jer tid til at læse hertil :)

Med Venlig Hilsen
Jakob

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 12
Skrevet kl. 12:39

Er mit indlæg skrevet i et forkert kategori?

Tager det tid før der bliver svaret (er jeg for utålmodig/ivrig)?

Eller er der simpelthen ingen som har noget at sige om det?

Håber ikke det virker uhøfligt, men jeg vil bare gerne have noget feedback på idéen, udover dem jeg allerede snakker med i forvejen...

Bedste hilsner,
Jakob 

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 12
Skrevet kl. 16:43

Jeg ville lige skrive, i tilfældet af at der SÅ ville komme noget feedback :)

Mvh

Jakob 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jakob:
Vi er som sagt et par fattige studerende, så en sådan tur vil selvfølgelig kræve penge. Her tænker jeg at vi kunne søge fonde? - Nogen som har erfaring med det?

Hvis i vil på USA tur, så kommer i nok til at betale den selv. Om i kan lave særlige aftaler med virksomhederne, kan jeg af gode grunde ikke svare på. Men jeg tror godt i kan regne med, det bliver på virksomhedens præmisser. Jeg tvivler i hvert fald på de vil stable en særlig tur benene, bare fordi to tilfælddige danskere synes det kunne være spændende...

Jeg lyder måske en anelse kritisk, men det virker som om du ikke er helt afbalanceret med virkeligheden :-). 

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 12
Skrevet kl. 17:10

Tak for din KONSTRUKTIVE kritik :)

ShopWithSocks.com:
det virker som om du ikke er helt afbalanceret med virkeligheden :-).

Så er det godt at der er nogen der kan fortælle det! for jeg har den holdning, at hvis man vil, så kan man.
At du så mener at det er urealistisk ønsketænkning er godt at jeg får at vide, så jeg ikke spilder min tid på at researche på fonde, legater, udarbejder breve til virksomhederne osv. - Du står jo på virksomhedens side, så det er rigtig fedt at få respons den vej fra - så Tusind tak for det :)

Jeg tager det til mig, endelig er der noget respons.

Jeg vil lave et "reality check" på idéen og så evt. skrotte eller redigere i selve grundidéen.

Mvh
Jakob 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:31

Jakob:
Jeg har tidligere skrevet en kommentar i et indlæg omkring at jeg ikke vidste hvad jeg ville lave når jeg er færdig med min uddannelse - andet end at jeg vil være iværksætter! det har jeg så talt med en masse om, i håb om at finde ud af, hvad jeg virkelig brænder for.

HEj Jakob

Du bliver nødt til at finde ud af, hvad du brænder for - før du ved det, kan du simpelthen ikke stille de rigtige spørgsmål. 

Som en anden skriver, ser du vist verden fra en anden planet - du skal absolut ikke forvente at de store virksomheder stiller op til en 1-1 seance med jer. Hvis man driver en virksomhed er man nødt til at prioritere sin tid og ressourcer, og det giver ikke virksomheden værdi at deltage i den slags besøg.

Men I kan da godt tage til USA (for egen regning) - mange af virksomhederne har sikkert guidede rundvisninger, men I skal ikke forvente noget specielt.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så vidt jeg husker har Innovation Center Denmark i Palo Alto nogle workshops hvor man tilbringer en uge her i Silicon Valley, lærer en masse om startups og besøger nogle virksomheder i området.

Men hvorfor besøge Google, Apple, Facebook etc.? Der findes så mange spændende startups her i Silicon Valley, og i San Francisco. Og en del af dem har danske stiftere. Der er et netværk her i Bay Area for danske iværksættere. Det ville da være mere interessant at snakke med dem, ville det ikke?

Mvh Carsten

Fra København
Tilmeldt 7. Jul 12
Skrevet kl. 18:36

@Kirsten E 

Jeg forstår hvad du skriver, og jeg er langt hen af vejen enig. Det er nok min egen fejl, men jeg kan mærke at mine formuleringer har gjort jer usikre på min realitetssans - Det kan godt være at idéen er for meget ønsketænkning. Det var derfor jeg satte det på Amino, her måtte der være nogen der vidste om det kunne lade sig gøre. Det har du hjulpet med, da jeg kan forstå at din holdning er den, at det er spild af kræfter for os - det vil jeg gerne sige tak for.

Jeg vil til gengæld erklære mig uenig i at sådan besøg ikke vil give værdi - Benchmark, læringskurver, inspiration. Jeg kunne godt uddybe, men det kan sådan set være ligemeget, for nu har jeg allerede fået inspiration nok
- tak for input :) det er værdsat!!

@Carsten

Da jeg sagde til Kirsten ovenfor, at jeg har fået inspiration nok, henviste jeg til:

Carsten Jacobsen:
Så vidt jeg husker har Innovation Center Denmark i Palo Alto nogle workshops hvor man tilbringer en uge her i Silicon Valley, lærer en masse om startups og besøger nogle virksomheder i området.

Det virker til at være en rigtig god vej at gå!! det vil jeg gå videre med!! jeg vil straks gå igang med at finde deres hjemmeside og om de har et sådan tilbud - Tusind tak for tippet.

Carsten Jacobsen:
Men hvorfor besøge Google, Apple, Facebook etc.? Der findes så mange spændende startups her i Silicon Valley, og i San Francisco. Og en del af dem har danske stiftere. Der er et netværk her i Bay Area for danske iværksættere. Det ville da være mere interessant at snakke med dem, ville det ikke?

Jo, det ville det :).. Super fedt at der åbner sig en mulighed som denne! Jeg drøfter det med min ven, kunne jeg måske få lov at sende dig en PB, hvis jeg gerne ville vide hvem jeg kunne besøge og hvordan jeg kunne kontakte dem osv. :)?

Mvh
Jakob 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:58

Send bare en besked, så skal jeg se om jeg kan hjælpe.

Netværksgruppen hedder DABGO og de har afdelinger overalt i verdenen, også her i Bay Area. De kender nok en masse spændende lokale iværksættere.

Mvh Carsten

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 19:06

Jakob:
Jeg vil til gengæld erklære mig uenig i at sådan besøg ikke vil give værdi - Benchmark, læringskurver, inspiration. Jeg kunne godt uddybe, men det kan sådan set være ligemeget, for nu har jeg allerede fået inspiration nok

Hej Jakob

jeg har nok ikke udtrykt mig præcist nok - der er ingen tvivl om, at I kunne lære en masse, men det er udelukkende en omkostning for den virksomhed, I besøger. Det var sådan jeg mente det, men jeg kan godt se, at det kunne være formuleret bedre.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)