Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

feedback på ide om udlejning af huse/ferieboliger

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en ide om et website hvor man som bruger kan finde ferieboiger o.l. til udlejing i et område.

Man indtaster en adresse som man skal bo i nærheden af, og så kommer der en liste med overnatningsmuligheder i nærheden. ! ?

Som udlejer skulle man så betale en lille smule for at få sit hus med på listen, og dermed større mulighed for at få sit hus udlejet.

Findes der sådan en side? Er det en dum ide? Har jeg røget for meget hvede? ;-)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:46

Hej Lars

Om du har røget for meget skal jeg være usagt :)

Der findes ( som ved alle andre ideer) nogle sider der tilbyder dette gratis allerede. De har dog alle det  tilfælles at man kan tilkøbe sig mere synlighed.

Måske kunne det være en kombi af ferielejligheder, hoteller, campingpladser - for at gøre det anderledes ?

Jeg ved ikke om hotellerne herhjemme tilbyder et eller ander affiliate program - så kunne det jo kombineres dermed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:47

De store udlejningsbureauer har en tilsvarende søgefunktion på deres hjemmeside. Der ud over findes der en række hjemmesider der annoncere uden om udlejningsbureauerne.

Søg på 'sommerhus' i google. Der er meget konkurence på området.

Fra Langå
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 14:01

Hej,

Hvis du koordinere din idé lidt over i at have ALT samlet, således at man bruger din side til at finde de forskellige overnatningsmuligheder, så synes jeg, at det er en god idé :-) Med alt mener jeg, ferieboliger, hoteller, campingpladser, hostels, m.m. også udelukkende med fokusering i Danmark.

Synes IKKE at der er behov for flere udlejningsportaler - der er novasol.dk, dansommer.dk plus mange andre så kendte i Danmark, at der skal noget drastisk til, før de går hen og benytter din side.

God fornøjelse med idéen.

De bedste hilsner
Malene Dokkedahl Olesen

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:25

Hej Malene,

Jo, min tanke var mest sådan lidt søgemaskine-agtigt, hvor det så skulle være nemt at komme videre til en kontakt eller booking side.

Fra Ringsted
Tilmeldt 9. Jul 12
Indlæg ialt: 28
Fra  Davidsens Skrevet kl. 15:21

Hej Lars

En mulighed for indtjeningen kunne også være, at folk gratis kom på med indforståelsen af at du fik en %sats af omsætningen igennem dig. Jeg ved der er lignende koncepter i andre brancher og den kunne formentlig fungere fint. Det er en nemmere måde at få dem med husene osv. til at skrive sig på fordi de først betaler når du sælger. Lidt ligesom et lead!

Der er dog mange konkurrenter som skal tages meget seriøst, men det kunne godt gøre anderledes og måske mere brugervenligt.

Good luck, Med venlig hilsen
Lisbeth Davidsen 

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 00:18

Hej Lars

Vil du selv programmere alt fra bunden, så er det et rimeligt stort arbejde, der er tale om, for at lave en bookingportal.

Hvis du er interesseret i at overtage en bookingportal, og køre den videre - dvs du sparer en masse tid - og det er ingen underdrivelse, så skriv en pm til mig med din email adresse - så vil jeg gerne hjælpe dig med at at få kontakt til et firma, der har en rigtig god hjemmeside, som du kan bruge.

Når du tænker dit projekt igennem, så kan det også være en god idé at tænke i det brede koncept og indtjeningsmuligheder. Det kunne være at tilbyde dine B2B, som godt kan være private sommerhusudlejere, et bookingsystem. Det kunne være Supersaas eller et andet program.

Mvh

Holger

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 08:47

Vi er mange der laver den slags sites, så du skal forberede dig på at konkurrencen er hård og kræver mange ressourcer :-)

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)