Der findes ( som ved alle andre ideer) nogle sider der tilbyder dette gratis allerede. De har dog alle det tilfælles at man kan tilkøbe sig mere synlighed.
Måske kunne det være en kombi af ferielejligheder, hoteller, campingpladser - for at gøre det anderledes ?
Jeg ved ikke om hotellerne herhjemme tilbyder et eller ander affiliate program - så kunne det jo kombineres dermed.
De store udlejningsbureauer har en tilsvarende søgefunktion på deres hjemmeside. Der ud over findes der en række hjemmesider der annoncere uden om udlejningsbureauerne.
Søg på 'sommerhus' i google. Der er meget konkurence på området.
Hvis du koordinere din idé lidt over i at have ALT samlet, således at man bruger din side til at finde de forskellige overnatningsmuligheder, så synes jeg, at det er en god idé :-) Med alt mener jeg, ferieboliger, hoteller, campingpladser, hostels, m.m. også udelukkende med fokusering i Danmark.
Synes IKKE at der er behov for flere udlejningsportaler - der er novasol.dk, dansommer.dk plus mange andre så kendte i Danmark, at der skal noget drastisk til, før de går hen og benytter din side.
En mulighed for indtjeningen kunne også være, at folk gratis kom på med indforståelsen af at du fik en %sats af omsætningen igennem dig. Jeg ved der er lignende koncepter i andre brancher og den kunne formentlig fungere fint. Det er en nemmere måde at få dem med husene osv. til at skrive sig på fordi de først betaler når du sælger. Lidt ligesom et lead!
Der er dog mange konkurrenter som skal tages meget seriøst, men det kunne godt gøre anderledes og måske mere brugervenligt.
Vil du selv programmere alt fra bunden, så er det et rimeligt stort arbejde, der er tale om, for at lave en bookingportal.
Hvis du er interesseret i at overtage en bookingportal, og køre den videre - dvs du sparer en masse tid - og det er ingen underdrivelse, så skriv en pm til mig med din email adresse - så vil jeg gerne hjælpe dig med at at få kontakt til et firma, der har en rigtig god hjemmeside, som du kan bruge.
Når du tænker dit projekt igennem, så kan det også være en god idé at tænke i det brede koncept og indtjeningsmuligheder. Det kunne være at tilbyde dine B2B, som godt kan være private sommerhusudlejere, et bookingsystem. Det kunne være Supersaas eller et andet program.