Hej akvandel, Det kan sagtens være pengene værd, men det beror helt på, hvad du vil sælge eller hvilken ydelse, du tilbyder via dine adwords. En professionel adwordskonsulent kan, ved at se på dit forretningsområde og konkurrencen i adwords, hurtigt fortælle dig, om der kan laves en god forretning ud af det i adwords - det vil sige om du kan tjene på at annoncere via adwords. Det er altid en god ide, at du selv har styr på det overordnede i AdWords, men en konsulent, der arbejder med adwords, kan uden tvivl arbejde mere dybdegående med de detaljer, som er afgørende for, hvad du i sidste ende betaler for dine klik. Jeg arbejder for Just-Search www.just-search.dk og vi kigger gerne din konto igennem for at finde ud af, om vi kan lave en god forretning ud afwords for dig. Et tjek af din konto er naturligvis uden beregning. vh |
Hvis du kan væbne dig med lidt tålmodighed, så vil jeg anbefale dig at købe bogen på www.marketingbogen.dk - den udkommer nemlig i starten af august måned
Der er rigtig gode anbefalinger samt guides til, hvordan du selv kan arbejde med dine Adwords kampagner, hvis det er noget for dig.
Jeg vil gerne lige kommentere på din udfordring "det er svært at få gode placeringer, da vi har mange større og mere veletablerede konkurrenter".
En af de ting, jeg gennemgår i bogen, er nemlig søgeordsniveauer.
Det er klart, at hvis du f.eks. tilbyder bredbånd, så vil du opleve rigtig stor konkurrence, men det smarte er netop at kunne udvælge søgeord, der bliver søgt på, hvor der er mindre konkurrence på. Lad mig give dig et par hypotetiske eksempler.
Eks 1 - Ordet "bredbånd" kan give dig 100 klik på en dag og koster måske 50 kr. for en top3 placering, altså skal du for 100 klik bruge hele 5.000 kr. Disse ord kalder jeg for niveau 1 ord.
Ordet "bredbånd 20 mbit " kan måske kun give dig 10 klik på en dag men koster måske også kun 20 kr. for top3 placering. Disse ord kalder jeg for niveau 3 ord.
Hvis du så kan finde 10 søgeord i niveau 3, så vil du opnå samme antal klik men forbruget er så markant mindre. Desuden konverterer søgeord i niveau 3 tit og ofte meget bedre end søgeord i niveau 1
Eks 2 - Hvorfor er topplaceringer vigtige for dig? Du burde måske heller fokusere på CTR og ANTAL klik. Hvis du i et dagsbudget på 100 kr. har en gns. klikpris på f.eks. 10 kr., opnår top3 placering, og oplever, at dit dagsbudget er opbrugt omkring kl. 16, så kan du måske prøve at sætte din klikpris ned. Du vil nok helt naturligt opleve en lavere placering, men hvis der er mange søgninger på ordet, så vil du få ligeså mange (måske flere) klik på en dag end med den høje klikpris. I 9 ud af 10 tilfælde vil du få flere klik for samme dagsbudget.
Der kan naturligvis diskuteres om hvorvidt konverteringsfrekvensen er den samme på en top3 placering kontra en lavere placering, men jeg vil til enhver tid vælge flere klik. Husk på at mere trafik => flere kunder