Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investorer 10 millioner DKK søges

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har lavet en konkurrent til www.airbnb.com og www.wimdu.com som er på samme niveau designmæssigt og kan lidt mere funktionelt.

Vi er i den afsluttende fase, mangler 20% af hjemmesiden, skal launches 1. september, 4 programører i indien arbejder i døgndrift.

Sitet har samme betalingssystem som www.airbnb.com og vi er ved at etablere hovekvarter i Andorra grundet skattefordele. Vi får desuden et kontor i Kbh, Asien, USA og Australien.

Businessplan samt finansieringsplan mangler også cirka 20% for at være færdige.

Hvis du er investor og har lyst til at kigge på det, komme med gode råd, måske investere så er du velkommen til at sende en privat besked.

Har du kommentarer eller mangler uddybning på noget du ikke forstår ved konceptet som er det hurtigst voksende sociale netværk pt. så svarer jeg gerne på spørgsmål.

Vi har lagt op til at der skal findes 1-3 investorer der ialt bidrager med 10 millioner kroner. Disse dækker udgifter det første år til lanchering af sitet globalt, marketing, pr. bureau, ansættelse af medarbejdere, opbygning af kontor, opsætning af betalingssystem og CRM system.

Indtil videre har vi selv brugt 8 måneder og vores opsparing på at leve samt gøre små investeringer, betale programører, lave research etc.

Markedet er enormt! Wimdu har på 1 år nået 50.000 boliger til leje og en omsætning på 750 mill. dkk.

Airbnb har på 4 år nået at eksekvere 10 mill. overnatninger og 200.000 boliger til leje. De har i dag en milliard omsætning. 350 medarbejdere, boliger i 191 lande og presser hotelbranchen hårdt.

Mvh

Morten 

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 09:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hvorfor starte en hel ny tråd igen ????

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

onelo:
Hvorfor starte en hel ny tråd igen ????

Den sidste blev stoppet fordi nogle brugere herinde begyndte at diskutere alt muligt irelevant og jeg blev opfordret af Rune til at starte forfra.

Tilmeldt 29. Apr 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:42

Hej P.

Jeg er en af dem der inveseterer i den slags projekter, (dog i lidt mindre målestok) og mit bedste råd er at du nok skal gøre det lidt tydeligere hvorfor jeg skulle smide mine penge I jeres projekt?

Som du selv siger er det jo en kopi af et andet koncept, som jeg vel bare kunne lave selv?

Værdien af sådan et projekt kommer jo ikke af det teknologiske men af at have brugere og udbydere, og dem har I jo ikke nogen af?

Næsten uanset hvor mange penge I skal ud og finde, men ihvertfald når det er I den størrelse så skal der altså være et eller andet in-it-for me - hvorfor skulle jeg ikke bare selv bruge de ca.100.00kr det koster at få indiske udviklere til at lave sådan et site og så bruge 9,9mil på at markedsføre det, og eje det hele?

Jeg går ud fra at I har nogle helt unikke kompetencer der gør at I kan komme hurtigere ud over stepperne end de fleste andre, men så tror jeg altså du skal beskrive dem som det primære istedet for at linke til den ide I gerne vil kopiere?
Sidst men ikke mindst: så skal du altså som andre også skriver ikke regne med at nogle vil investere i den størrelse uden at få det primære ejerskab, så hvis det bare er et løn hvor man løber hele risikoen og I tager stort set hele gevinseten så tror jeg I skal i banken istedet. (og den er svær hvis ikke I har noget sikkerhed)

Jeg ville lave det færdigt, og så med jeres egne midler få de første 1000kunder, og så gå ud og lede efter en invester til den tid er det meget mere intereessant at gå ind I.

Bare mine 5 cent.

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 11:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Problemknuseren

Jeg har to gange lukket investeringer på 10mil+. Og mit bedste råd er at ændre din pitch 180 grader. Drop fokus på at det er en kopi, men beskriv jeres vision, hvordan i vil ændre verden og hvorfor alle i verden har brug for det i bidrager med. Fokuser ikke på features, men drømme.

Derudover skræmmer ord som "mangler 20% på hjemmesiden" - en investor der investere de størrelser af beløb ved at technologien bagved ALDRIG er færdig. Erkend at der skal bruges stor summer på konstant produktudvikling og markedsføring.

Derudover bliver du nødt til at differentiere dig fra AirBNB mv for at lukke investering (er mit skud), der er simpelthen for meget fokus på det område til at du kan lukke 10 mil, derudover vil 10 mil slet ikke være nok til at vinde det space.

Bare mine 10 cent og tanker efter at have læst dit indlæg

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:17

DNsmart:
mit bedste råd er at du nok skal gøre det lidt tydeligere hvorfor jeg skulle smide mine penge I jeres projekt?

Det fremgår af vores businessplan + finansieringsplan (budget

Denne tråd er kun en teaser..

DNsmart:
Som du selv siger er det jo en kopi af et andet koncept, som jeg vel bare kunne lave selv?

Ja, det kan du vel! Engang var der en der opfandt en bil. I dag er der mange der bygger biler og der er plads på markedet til det.

DNsmart:
hvorfor skulle jeg ikke bare selv bruge de ca.100.00kr det koster at få indiske udviklere til at lave sådan et site og så bruge 9,9mil på at markedsføre det, og eje det hele?

Ja man har jo begge muligheder. Hvis man selv vil stå med alt det arbejde vi har lagt i det gennem 8 måneder så kan man gøre det. Hvis man derimod har lyst til at være silent investor med håb om at hente et pænt afkast så kan man gøre det. Der er plads til lidt af hvert her i verden. Heldigvis

Tak for feedback.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:19
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)