Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få diæter, når jeg er skattepligtig i udlandet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg bor i Indien og skattepligtig i Indien. Kan min danske personligt ejede virksomhed udbetale mig skattefri diæter, når jeg rejser mere en et døgn fra min bopæl i Indien? Jeg rejser ofte til DK og rundt i Indien?

/Line

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Linemark:

Jeg bor i Indien og skattepligtig i Indien.

Kan min danske personligt ejede virksomhed udbetale mig skattefri diæter, når jeg rejser mere en et døgn fra min bopæl i Indien?

Hej Line,

Hvis du ikke er skattepligtig til Danmark, men til Indien, så er det jo noget du skal undersøge i Indien.

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 13:15

Hej Line

Din danske personlig ejede virksomhed kan ikke udbetale dig diæter (skattefri godtgørelse), men du kan ved den danske indkomstopgørelse fratrække et beløb svarende til godtgørelsessatsen. Dette forudsætter dog, at du er på rejse i skattemæssig forstand. Du er på rejse, hvis du er væk mere end 24 timer, og afstanden mellem din sædvanlige bopæl og en midlertidig arbejdsplads gør en overnatning nødvendig. Det spiller ingen rolle om rejsen er i Danmark, i Indien eller andre lande. Men det er vigtigt, at det er et midlertidigt arbejdssted. Hvis din virksomhed f.eks. har et fast kontor i Danmark og det er et du regelmæssigt rejser til, så vil du ikke kunne fratrække et beløb efter satserne, men det vil du derimod, hvis du f.eks. rejser til Danmark for at besøge en kunde, deltage i en messe eller lignenden.

Ovenstående dækker kun den danske side. Da du bor i Indien, skal du også overveje de skattemæssige konsekvenser i Indien. At et beløb svarende til satserne kan fratrækkes og hæves skattefrit i Danmark, er ikke det samme som at beløbet er skattefrit i Indien. Jeg kender desværre ikke de indiske regler, dem må du drøfte med en lokal rådgiver.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
Rådgivningsfirmaet Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

Tilmeldt 2. Feb 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 06:34

Tusind tak Martin og Esben,

Det var også det som jeg var kommet frem til. Dejligt at få bekræftet. Jeg spørger min chartered accountant har i Indien om der er et tilsvarende regler or diæter her. 

/Line

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)