Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min mailadresse er afsender for spam

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får lige nu nogle hundrede returmails "mailen kunne ikke leveres", hvor jeg angiveligt skal have sendt mails om salg af forskellige universitetsgrader.

Er min mailbox hacked?
Risikerer jeg at blive blacklisted?
Kan jeg gøre noget?

Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:21

Ah - jeg havde en catch-all fra et domæne med videresend til min primære adresse.
Jeg har nu fjernet denne catch-all.
Er det ikke klogt nok?

Hans

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 01:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Hans,

Jo, sådan en catch-all inviterer til fyldte indbakker.

Overvej eventuelt at få opsat en Open SPF record på dit domæne.

Med den record kan du specificere, at det kun er mailserveren med en specifik IP-adresse eller fra et givent domæne, som må sende mails på dine vegne.

Hvis modtagerens mailserver er sat ordentligt op (og det er der da nogle som er), så vil den afvise mails, som kommer fra servere eller IP-adresser, som ikke er godkendt via din SPF record.

Føler du dig ikke selv som 100m mester i SPF records, kan du eventuelt bede din hostingudbyder om at hjælpe.
En korrekt SPF record tager kun få minutter at registrere, hvis man har et login til administrationen af dit domænes DNS.

Håber det giver mening. :)

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København S
Tilmeldt 31. Mar 12
Indlæg ialt: 87
Fra  Lexi Media Skrevet kl. 02:00

Hej Hans, jeg har tjekket din ip adresse. Desværre er den blevet blacklistet.

Listing in the ivmSIP/24 blacklists indicates that your IP Address has been identified as a spam-sending server, or is in a range of IP Addresses of a host-provider that includes spending-sending servers; hence the "/24" block reference. Whether or not you operate an email-server on this IP Address, it has either sent spam or has been previously identified as such.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 06:12

Alexander Hansen:
Hej Hans, jeg har tjekket din ip adresse. Desværre er den blevet blacklistet.

hmm, hvor i hans indlæg ser du hans IP adresse?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 06:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kræver ikke mange sekunder at finde hans mailservers ipadresse hvis man kender hans email

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 07:38

Jeg har oplevet det samme, og fik anbefalet at skifte password på mailkontoen.

Det løste problemet Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:08

Selvom jeg egentlig er "flov" over at indrømme det, så har jeg for nyligt været i samme situation, hvor jeg pludselig fik retursvar på spammail en masse. Spurgte så min udbyder, hvad det var (med kopi af en returmail) og fik så at vide, at det "bare er nogen der sender i dit navn". Efter en uge blev postkassen lukket - det viste sig, at der var nogen der havde snablen nede i min mailkonto = havde mit password.

Blev godtnok en kende stram i masken, for det burde de nok have haft sagt da jeg skrev.

Anyway - har tænkt og tænkt og tænkt på, hvor jeg har dyrket usikker browsing - og kan ikke finde ud af det.  Men nu slår det mig - og det er faktisk mit spørgsmål til I andre: LinkedIn ?

Jeg mener, da jeg oprettede min LinkedIn profil, at jeg kunne indtaste adgangskoden til min mailboks for at synkronisere mit adressekartotek med min LinkedIn profil.

Og LinkedIn har jo for nyligt haft uvelkomment besøg hvor man er blevet anbefalet at ændre pass. Det gjorde jeg, men skiderikkerne kan jo have været inde inden da.

Derfor: Hans og Petrus: Er I på LinkedIn ?

Vh
Lars

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 08:55

Niels Henriksen:
Det kræver ikke mange sekunder at finde hans mailservers ipadresse hvis man kender hans email

Den server bruger han sandsynligvis ikke til at sende e-mail med så umiddelbart er det ikke så relevant. Den indgående mailserver bliver sandsynligvis ikke blokeret fordi hans e-mail adresse misbruges til spam.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 08:56

Petrus:
Jeg har oplevet det samme, og fik anbefalet at skifte password på mailkontoen.

Nu kræver det så ikke password at sende e-mails med din e-mail adresse...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)