De fleste af jer kender Segways. Segways er et unikt produkt - de er hippe, praktiske og alle synes de er sjove at køre på. Segways har dog een væsentlig ting som taler imod dem - prisen. En Segway koster 52.000 + moms hvilket afskrækker mange private og firmaer fra at købe dem.
Nu har kineserne produceret deres egen version af Segway. Maskinen hedder Robin M1. Køreprincipperne på en Robin er de samme som en Segway. Robin er dog lettere at håndtere og kan anvendes steder hvor Segways er for store. Dertil har Robin den fordel, at den koster under det halve af en Segway. Robin koster ca. 24.000 + moms. Lidt info om Robin på youtube
Jeg har fået ansvaret for at lancere Robin M1 i Danmark. Er der nogen der har gode forslag eller vil være med i projektet. Måske har du allerde kontakt i slutbrugere eller distributionsmuligheder der kunne være interesserede. Robin vil være ideel som "børnlegetøj" på campingpladser, forlystelsesparker eller ligende. Der kunne man for et meget lille beløb kunne bygge en Robin bane. Robin vil ligeledes kunne anvendes af større virksomheder til ansatte der bevæger sig over større områder, hospitaler, produktionsvirksomheder mm. Robin kunne også være relevant som legetøj for de danskere som har det økonomiske råderum til at bruge penge på dette.
Jeg har testet Robin i min udlejningsvirksomhed i 1 måned og den fungerer upåklageligt. Der er 3 års garanti på Robin
Skriv meget gerne til mig hvis i har gode ideer eller finder ovenstående interessant
Jeg har selv en svaghed for Segways, hvilket min kæreste også har, så rigtig fedt med en billigere model.
Som du selv nævner, kan der være nogle ergonomiske elemter indenover: eksempelvis kan de benyttes af personer med gigt eller dårlige knæ, personer som går rigtig meget, som du selv nævner.
Noget af det, som der altid er oppe at vende i tiden er arbejdsskader: en segway/robin er behjælpelig med balancestyring og koncentration. Derfor kan det også være et godt køb for en virksomhed med stort lager - således at kontormedarbejderne kan komme ud at trille en tur og på den måde kombinere lidt motion med det.
Derfor så mener jeg, at du bør ligge vægt på det ergonomiske når der omtales B2B :-)