Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på affiliate-indkomst indenfor EU?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Mit første indlæg her - har lurket en del tid og nydt debatten her men har nu registreret, fordi jeg har et spørgsmål.

Jeg laver noget PPC igennem Adwords for nogle engelske (UK) sider. Jeg er nu kommet i tvivl om, hvorvidt jeg skal betale moms, af det jeg tjener fra disse aktiviteter?

Jeg ved, at der ikke skal betales moms af affiliate indkomst fra amerikanske programmer, som jeg promoter, men står tingene anderledes til indenfor EUs grænser?

På forhånd tak!
Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:46
Hej!

Der er tale om en immateriel ydelse, og du skal fakturere uden moms(B2B i andet EU-land).

Køber skal beregne moms efter reglerne i sit hjemland.

/Peter

Tilmeldt 14. Jun 07
Skrevet kl. 15:18
Herligt! Tak for det hurtige svar.

Lige et spørgsmål til bonusrunden så ;).

Hvis jeg engang laver noget affiliate marketing for et selskab i Danmark (B2B igen), vil jeg så skulle betal moms af den del penge, jeg får af de solgte produkter fra virksomheden? Eller er den kun den direkte sælger, (virksomheden) som skal bekymre sig om moms?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:22
Hej.

Nej..du skal momse helt normalt.

/Peter

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 37
Fra  Silicon.dk ApS Skrevet kl. 15:39
Dato: 14-06-2007 15:18:26
Forfatter: Mas
Herligt! Tak for det hurtige svar.
Hvis jeg engang laver noget affiliate marketing for et selskab i Danmark (B2B igen), vil jeg så skulle betal moms af den del penge, jeg får af de solgte produkter fra virksomheden? Eller er den kun den direkte sælger, (virksomheden) som skal bekymre sig om moms?

Du regner principielt bare alle dine priser uden moms. Når du så sender en regning til dem så ligger du 25% moms oveni. De 25% er så, for dem, købsmoms. Hvilket vil sige at de kan trække det fra i deres momsregnskab. Resultatet er: Du giver station 25% af salget i moms, han får refunderet 25% af salget fra staten. Ja, det er lidt skørt at virksomheder i Danmark på den måde skal opkræve moms af hinanden. Du kan godt sælge momsfrit til f. eks. tyske virksomheder, men ikke til danske :-)

Vægttab.nu - gratis kalorietæller, nu også som iPhone app

Tilmeldt 14. Jun 07
Skrevet kl. 18:55
Ok tak for hjælpen til jer begge. Tror bare jeg holder mig til den store, stygge affiliate verden udenfor DK, det andet er lidt for kompliceret til mine regnskabsevner.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)