|
Kom ind i verden venner
Hvis man vil have, så må man betale.
Der er intet der er gratis i dag...
|
Har du en artikel, så har vi stedet du kan få den op - se mere på Anyblog.dk
Kom ind i verden venner Hvis man vil have, så må man betale. Der er intet der er gratis i dag... |
Det er ulovligt efter domænelovens § 12 stk. 2 at registrere domæner med henblik på videresalg. Men ham her har haft domænet i flere år og har redirectet det til egen side; altså er der ikke tale om en sådan registrering. At det burde være ulovligt at varme de bedste .dk-domæner er noget helt andet, men ganske sandt! |
Hvad så med §12 stk.2 ? Jeg har ingen tvivl om at registranten har domænet for at sælge det, for det er skrevet i en mail til mig. § 12. Registranter må ikke registrere og anvende internetdomænenavne i strid med god domænenavnsskik. Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje. |
Hvad præcis er skrevet i en mail til dig? At han har registreret domænet år tilbage alene med videresalg in mente? Det skal næsten stå sort på hvidt for at du har en chance (uden at jeg kender sagens yderligere detaljer) - og selv i det tilfælde ville jeg ikke føle mig sikker. |
Du virker rimelig opstemt på hele ideén, men jeg vil da lige give et råd i den anden retning. Find et andet domæne. Simpelt :-) - Det omtalte domæne har selvfølgelig været aktivt i noget tid, og har derfor nogen værdi.. men mon ikke at du kan købe noget tæt på, eller med samme pointe som med lidt arbejde, bliver mindst lige så godt? Jeg tror måske at du glemmer at se på målet, og lader dig distrahere... mvh. Nikolaj A. Gilstrøm |
Hej Nikolaj Tak for rådet. Jeg har et andet domæne på hånden som også kan bruges til formålet, men hvorfor nøjes hvis man kan få det man virkelig gerne vil have? Min plan render jo ingen steder :) |
Jeg vil give dig delvist ret Men tænk da i hvertfald lige over hvad du er værd i timen, og hvor lang tid du så bruger.. Måske ville det ligefrem kunne betale sig bare at købe domænet, efter ovenstående beregning ;-) |
Hej Rene. At der er en i forvejen, som står på venteliste, gør det nok en del sværere at få domænet. Men her er et link ang. en klagesag , der måske kan give dig lidt mere indblik i, hvor vidt der er muligheder for om du kan blive "ejer"* af domænet. * DK-domæner er kun til låns, så vidt jeg ved. Mvh. John |
Kom selv ind i verdenen.. nu har vi sådan et system som er så skide smart at de frie markedskræfter er smidt af helvedes til og man ikke må sælge domæner med ene og alene det formål at tjene penge på domænesalget, SÅ derfor koster det ikke nødvendigvis 100.000 at få et domæne som en person "ulovligt" opretholder. |