Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæneklage, er der en chance?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 61
Fra  Nuavo Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel:

Ja 100.000 er jo dybt godnat, hvis siden ikke er i brug. Er det ikke ulovligt?? Altså at varme gode domænenavne uden brug med henblik på videresalg..

Jo det er ulovligt. Spørgsmålet går også mere ud på om jeg har en chance for at vinde denne domæneklage når der er en på venteliste i forvejen, da det faktisk er det eneste som gør at klagen endnu ikke er indgivet.

Har du en artikel, så har vi stedet du kan få den op - se mere på Anyblog.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:25
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kom ind i verden venner

Hvis man vil have, så må man betale.

Der er intet der er gratis i dag...

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 20:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel:
Ja 100.000 er jo dybt godnat, hvis siden ikke er i brug. Er det ikke ulovligt?? Altså at varme gode domænenavne uden brug med henblik på videresalg..

Det er ulovligt efter domænelovens § 12 stk. 2 at registrere domæner med henblik på videresalg. Men ham her har haft domænet i flere år og har redirectet det til egen side; altså er der ikke tale om en sådan registrering.

At det burde være ulovligt at varme de bedste .dk-domæner er noget helt andet, men ganske sandt! Sad

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Jan 12
Fra  Nuavo Skrevet kl. 20:41

Cap'n Halfdan Timm:
At det burde være ulovligt at varme de bedste .dk-domæner er noget helt andet, men ganske sandt!

Hvad så med §12 stk.2 ? Jeg har ingen tvivl om at registranten har domænet for at sælge det, for det er skrevet i en mail til mig.

§ 12. Registranter må ikke registrere og anvende internetdomænenavne i strid med god domænenavnsskik.

Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 20:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad præcis er skrevet i en mail til dig? At han har registreret domænet år tilbage alene med videresalg in mente? Det skal næsten stå sort på hvidt for at du har en chance (uden at jeg kender sagens yderligere detaljer) - og selv i det tilfælde ville jeg ikke føle mig sikker.

Fra Herfølge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Oxholm of Denmark Skrevet kl. 21:00

Du virker rimelig opstemt på hele ideén, men jeg vil da lige give et råd i den anden retning.

Find et andet domæne. Simpelt :-)

- Det omtalte domæne har selvfølgelig været aktivt i noget tid, og har derfor nogen værdi.. men mon ikke at du kan købe noget tæt på, eller med samme pointe som med lidt arbejde, bliver mindst lige så godt? 

Jeg tror måske at du glemmer at se på målet, og lader dig distrahere...

mvh.

Nikolaj A. Gilstrøm

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Jan 12
Fra  Nuavo Skrevet kl. 21:21

Nikolaj Gilstrøm:

Du virker rimelig opstemt på hele ideén, men jeg vil da lige give et råd i den anden retning.

Find et andet domæne. Simpelt :-)

- Det omtalte domæne har selvfølgelig været aktivt i noget tid, og har derfor nogen værdi.. men mon ikke at du kan købe noget tæt på, eller med samme pointe som med lidt arbejde, bliver mindst lige så godt? 

Jeg tror måske at du glemmer at se på målet, og lader dig distrahere...

mvh.

Nikolaj A. Gilstrøm

Hej Nikolaj

Tak for rådet. Jeg har et andet domæne på hånden som også kan bruges til formålet, men hvorfor nøjes hvis man kan få det man virkelig gerne vil have? Min plan render jo ingen steder :)

Fra Herfølge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Oxholm of Denmark Skrevet kl. 21:59

Jeg vil give dig delvist ret

Men tænk da i hvertfald lige over hvad du er værd i timen, og hvor lang tid du så bruger.. 

Måske ville det ligefrem kunne betale sig bare at købe domænet, efter ovenstående beregning ;-)

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 22:15

Rene Rasmussen:
Jeg kan se at der er 1 på venteliste til domænet. Har jeg nogen chance for at vinde når der er det?

Hej Rene.

At der er en i forvejen, som står på venteliste, gør det nok en del sværere at få domænet.

Men her er et link ang. en klagesag , der måske kan give dig lidt mere indblik i, hvor vidt der er muligheder for om du kan blive "ejer"* af domænet.

* DK-domæner er kun til låns, så vidt jeg ved.

Mvh. John

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:22

Johnny Nielsen:

Kom ind i verden venner

Hvis man vil have, så må man betale.

Der er intet der er gratis i dag...

Kom selv ind i verdenen.. nu har vi sådan et system som er så skide smart at de frie markedskræfter er smidt af helvedes til og man ikke må sælge domæner med ene og alene det formål at tjene penge på domænesalget, SÅ derfor koster det ikke nødvendigvis 100.000 at få et domæne som en person "ulovligt" opretholder.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)