En god måde at lære nyt på, er at arbejde med noget eksisterende. Installer en Drupal 7, themet Omega og modulet Omega Tools. Med et Omega subtheme kan du nøjes med at lege med html og css til at starte med. Themet indholder en debugging funktion hvor du let kan overskue themet, og selv om themet er et responsivt webdesign theme kan du låse det til en fast opløsning. Ofte kan man nøjes med at lave css og installere moduler når man skal lave en hjemmeside. Brug browseren Google Chrome, som indholder udviklingsværktøjer, hvor du kan se css'en på hvert html-tag. Ved at tage udgangspunkt i ovenstående kan du lære at lave avancerede hjemmesider løsninger på kort tid. Ud over html og css, skal du lære php, javascript og jquery før du er mester i at lave hjemmesider. Når du har lært Drupal kan du lære Wordpress og andre cms'er på meget kort tid. Hvis du vil ha' et webhotel med 1-click installer, så du kan komme igang, siger du bare til. |
Worktowedie:Hej Lars,
Tak for din forklaring. Jeg vil gerne lære alt indenfor it. Altså programmering og alt andet . Men hvad går du mest op i ? Hvad lære i mest af? Jeg vil gerne læse datalogi for det interresere mig virkelig meget! Hvad er der egentlig forskel på datologi og datalog ?
Hejsa
Jeg kan godt lide at programmere, men synes på samme tid at det er fedt at have en mere dybdegående viden omkring computeren - og den får man i hvert fald på datalogistudiet. Vi har haft 3 deciderede programmeringskurser, hvor man arbejdede primært med programmering, og vi har 3 kurser hver kvarter - så man har rigtig mange forskellige fag. (I hvert fald på Aarhus Universitet).
Datalogi er studiet, mens en datalog er det man "bliver".
/Lars