Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan lærer jeg at lave hjemmesider, og få en bedre forståelse for IT?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino brugere. Jeg interessere mig
Meget inde for it, da jeg skal læse datalogi om et år. Så jeg lidt kunne komme igang stiller og roligt. Jeg vil bare spørge jer om der evt. Nogle gode ideer om hvordan jeg kan lære at lave hjemmesider og få en bedrede forstand på computeren?
På forhånd tak :)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 00:12

Hejsa

Det er begrænset hvad man arbejder med/lærer om webudvikling på datalogistudiet - det handler meget mere omkring teorien omkring computere - hvor programmering er et værktøj man kan benytte sig af. Jeg plejer at sige, at man skal se datalogi som det engelske ord siger: Computer Science - altså computervidenskab, ikke programmeringsvidenskab :-)

Hvis du gerne vil lære noget om at udvikle hjemmesider, skal du starte med at kigge på HTML, CSS og eventuelt JavaScript, men kig på HTML og CSS som det første og bliv fortrolig med det.

Når du har rigtig godt styr på det, kan du enten begnyde at kigge på PHP eller C#, som er de sprog man oftest benytter til at programmere dynamiske hjemmesider med. Dog skal du nok ikke regne med at komme til at bruge meget PHP i din undervisning, måske C#, alt efter hvor du kommer til at studere henne af. I Aarhus bruger vi som regel Java i undervisningen, når vi programmerer ting. Vi har dog også rørt kort ved lidt HTML/CSS og andre programmeringssprog, men størstedelen af tiden benytter vi Java.

Mvh

Lars, datalogistuderende der snart begynder på 3. år

Tilmeldt 5. Jul 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:30

Hej Lars,

Tak for din forklaring. Jeg vil gerne lære alt indenfor it. Altså programmering og alt andet . Men hvad går du mest op i ? Hvad lære i mest af? Jeg vil gerne læse datalogi for det interresere mig virkelig meget! Hvad er der egentlig forskel på datologi og datalog ?

Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 00:36

du kan evt. taget et grundforløb som Datatekniker som tager omkring 20 uger - hvilket er godt givet ud, som giver en rigtig god forståelse for Computer, programmering m.m.

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 00:42

Hej

Det tager tid, og det kræver, du gerne vil det. Start stille ud, og ikke mindst lav det praktiske (eksemplerne). 

Start som nævnt med HTML, derefter CSS, og herefter vil jeg nok tage PHP, da det bruges meget til web, og ja, så måske JavaScript, men her har du allerede en del at se til.

Hvad jeg kender af danske er der www.html.dk - ikke verdens bedste side, men det kan give en udmærket forståelse. På engelsk er der w3schools.com.

Held og lykke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:28

Hey..  Hvorfor tog du ikke datamatiker uddannelsen.. der går meget mere op i at programmerer 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 02:40

www.html.dk :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 35
Fra  usbstikket.dk Skrevet kl. 02:52

Den er da ikke oppe mere, eller er det kun ved mig?

Fra Kolding
Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 35
Fra  usbstikket.dk Skrevet kl. 02:54

Becker Consult | jacobbecker.dk:

www.html.dk :-)

Den er da ikke oppe mere, eller er det kun ved mig?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 03:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)