Hej Amino brugere. Jeg interessere mig |
Hejsa
Det er begrænset hvad man arbejder med/lærer om webudvikling på datalogistudiet - det handler meget mere omkring teorien omkring computere - hvor programmering er et værktøj man kan benytte sig af. Jeg plejer at sige, at man skal se datalogi som det engelske ord siger: Computer Science - altså computervidenskab, ikke programmeringsvidenskab :-)
Hvis du gerne vil lære noget om at udvikle hjemmesider, skal du starte med at kigge på HTML, CSS og eventuelt JavaScript, men kig på HTML og CSS som det første og bliv fortrolig med det.
Når du har rigtig godt styr på det, kan du enten begnyde at kigge på PHP eller C#, som er de sprog man oftest benytter til at programmere dynamiske hjemmesider med. Dog skal du nok ikke regne med at komme til at bruge meget PHP i din undervisning, måske C#, alt efter hvor du kommer til at studere henne af. I Aarhus bruger vi som regel Java i undervisningen, når vi programmerer ting. Vi har dog også rørt kort ved lidt HTML/CSS og andre programmeringssprog, men størstedelen af tiden benytter vi Java.
Mvh
Lars, datalogistuderende der snart begynder på 3. år