Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer man i gang?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Grindsted
Tilmeldt 13. Aug 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er Smile

Jeg vil lige starte med at præsentere mig selv. Mit navn er Jonas Læborg, og jeg er en 21 årig datamatikerstuderende, med kæmpe interesse for programmering og webudvikling. Jeg startede med at lave hjemmesider i HTML og CSS som 13 årig, og det udviklede sig selvfølgelig hurtigt til PHP sider, med databaser bag (MySQL). I dag kan jeg også lave single-user programmer i C#/.NET tilkoblet database (MySQL og MSSQL), selvom min største interesse uden tvivl er webudvikling. Jeg har også snust til en masse andre sprog (Perl, Python, C++, Java osv), og jeg vil selv mene at jeg har rimelig let ved at sætte mig ind i et nyt sprog, hvis det skulle blive aktuelt.

Nå men for at vende tilbage til grunden til mit indlæg, så er mit problem at jeg har ret svært ved at komme igang og det at få skabt et ordenligt netværk. Jeg har flere gange forsøgt at komme igang med at lave hjemmesider, for mindre virksomheder i omegnen, men støder på problemet med at folk ikke er klar over at det altså koster lidt at få lavet en hjemmeside, og det ikke bare er noget man ordner for en kasse sodavand eller lignende. Så Amino'er, har I nogle gode råd til mig?

Med venlig hilsen
Jonas 

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 23:08

En måde du kan udvide dit netværk på, er ved at arbejde for en virksomhed med netop dette stykke arbejde. På den måde viser du hvad du kan, får noget på CV'et og når du har imponeret folk og fået anerkendelse, vil de som regel med glæde hjælpe dig.
Du lærer også hurtigt at tale med kunder og finder på den måde ud af hvordan du skal gøre for at skaffe dem når du så engang bliver selvstændig. 

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 23:12

Du kan eventuelt overveje at bruge Amino Freelancer til at tage et par opgaver ind. Du bliver næppe rig af det, men det giver dig et netværk. Hvis du gør dit arbejde ordentligt, så løber rygtet og du vil efterfølgende kunne tage en bedre timeløn.

Som så meget andet så har de fleste ikke noget imod at betale lidt ekstra, hvis de så ved at arbejdet bliver udført ordentligt - det er dette renomé du først skal have opbygget f.eks. vi diverse freelance services.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)