Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at få overdraget domain

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Fra  ABC-medie Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har virkosmheden ABC-medie, og en dertilhørende hjemmeside www.abc-medie.dk.Men der er en anden som i 2007 har registreret abcmedie.dk til sin hjemmeside, og denne hjemmeside har absolut intet med navnet at gøre.

Jeg er opmærksom på nogle af de juridiske muligheder jeg har, mht. klage for 500 kr. osv. MEN jeg ville jo helst skrive en pænt email først, og høre om han ikke ville være interesseret i at overdraget domainet fpr 500 kr. inkl. moms (for besværret), da dette ville være i begge vores kunders interesse.

Mit spørgmål er:

Hvad skal jeg bede ham gøre? Skal han kontakte DK-hjostmaster eller ?

Skal jeg skrive mig op til overtagelse af domainet, eller bliver det direkte overdraget til mig ...eller?

Håber på der er nogle som kan guide mig lidt, trin for trin?

Tak

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 16:39

Glen:
Men der er en anden som i 2007 har registreret abcmedie.dk til sin hjemmeside, og denne hjemmeside har absolut intet med navnet at gøre.

er lidt sagen uvedkommende eftersom du har registreret dit firma i 2011, du kan i princippet risikere at det er dig der skal udlevere dit domænenavn istedet. Hvis jeg var dig ville jeg skrive venligt til ejeren af domænet, måske de vil overdrage det til dig, nok tvivlsomt hvis det er i brug.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Fra  ABC-medie Skrevet kl. 16:46

Nej, der er jeg uenig med dig.....   Domainet er ikke ejet men lejet af ham. Sådan er det med alle domainer, og derudover har han indhold intet relevans i forhold til navnet. Derfor  er jeg groft sagt mere berettiget til domainet. 

Men som nævnt, vil jeg også spørge ham pænt.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 16:51

Jeg syntes også du skulle spørge pænt, men vær forberedt på, at modparten med 99% sikkerhed vil vinde den sag hvis du kører den i klagenævnet for domæner.

Om indholdet på den pågældende hjemmeside er relevant for domænenavnet eller ej, er klagenævnet bedøvende ligeglade med, de kigger bl.a. på, om 3. parts rettigheder er krænket, og det vil du aldrig kunne overbevise dem om, slet ikke når domænet er registreret tilbage i 2007.

At du har taget et tilfældigt firmanavn berettiger dig ikke automatisk til at få domænenavnet, det ville jo være skruen uden ende.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:52

1) Det er en konkurrent
2) Under Om findes der netop information om relationen til navnet.. At det tidligere har været benyttet
3) Navnet opfatter jeg som generisk

Du finder en direkte guide til overdragelse af domænet herinde, hvis du bruger søgefunktionen..

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 16:53

Når jeg går ind på siden kommer jeg til en side hvor de netop har noget med medie at gøre. 

Hvis han vil sælge. Så skal han udfylde en blanket på Dk-hostmaster og sende den til dig.

Hvis han ikke vil sælge. 
Så kan du skrive dig på venteliste og håbe på han en dag lukker domænet (koster en smule per år)

Eller

du kan tage den i domæne klage nævnet. Men du står ikke ret godt i en sag der da han netop har noget med navnet at gøre. han virksomhed hedder måske ikke abcmedie, men har noget med medie at gøre. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)